
Financijska pismenost
Objavljeno: 03. 03. 2017. , Ažurirano: 14. 09. 2020.
Temeljem Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2015. do 2020. godine (NN 11/15) izrađen je Akcijski plan unaprjeđenja financijske pismenosti potrošača za 2015. godinu (NN 11/15) koji je donijela Vlada Republike Hrvatske na sjednici održanoj 29. siječnja 2015. godine.
Akcijski plan sadrži prikaz identificiranih mjera i aktivnosti u podizanju razine financijske pismenosti potrošača, a tijelo nadležno za proces koordinacije i pripreme implementacije Akcijskog plana je Ministarstvo financija
Mjere su definirane prema nositeljima, odnosno dionicima u provođenju financijskog obrazovanja definiranim Nacionalnim strateškim okvirom financijske pismenosti. Javnopravna tijela i druga tijela određena nositeljima pojedinih mjera iz Akcijskog plana imaju zaduženje da u predviđenim rokovima provedu mjere i aktivnosti iz svoje nadležnosti.
Jedan od dionika za provođenje mjera i aktivnosti Akcijskog plana je Hrvatska gospodarska komora.
Kako je navedeno u Akcijskom planu, HGK će u danom razdoblju provoditi sljedeće aktivnosti:.
- Obilježavanje Europskog i Svjetskog tjedna novca
- Više znamo bolje razumijemo - Financijska pismenost
- Svjetski dan investicijskih fondova
- Svjetski dan štednje
- SEPA
- izobrazba potrošača i poslovnih subjekata o različitim financijskim proizvodima i uslugama (bankarstvo, osiguranje, leasing, faktoring, mirovinski fondovi, investicijski fondovi, tržište kapitala i dr.).
- aktivno sudjelovanje u podizanju razine financijske pismenosti potrošača i poslovnih subjekata
- izrada različitih edukativno-informativnih materijala o financijskoj pismenosti (brošura, letaka i ostalih publikacija)