Veliki interes za projekt uvođenja LNG-a – ukapljenoga prirodnog plina, u cestovni promet Hrvatske

HGK
Predsjednik Zajednice za ukapljeni naftni plin HGK Branimir Palunko

Drugo predstavljanje projekta uvođenja LNG-a (ukapljenoga prirodnog plina – UPP-a) u cestovni promet Hrvatske, sufinanciranog iz EU sredstava (Program Connecting Europe Facility) održano je 21. ožujka u Golf & Country Clubu u Zagrebu, u organizaciji Grupacije za LNG, CNG (stlačeni prirodni plin – SPP) i bioplin i Zajednice za ukapljeni naftni plin HGK te u suradnji s tvrtkom Benussi iz Pule.

„U Hrvatskoj postoji interes za ovakav program koji pridonosi zapošljavanju, zaštiti okoliša te daje dodatni poslovni zamah gospodarstvenicima. Želimo učiniti nešto dobro za generacije koje dolaze, a od države očekujemo da prepozna vrijednost projekta za cijelu zemlju“, istaknuo je predsjednik Grupacije za LNG, CNG i bioplin HGK i moderator skupa Josip Kelemen, koji je za 25 i 26. travnja najavio u HGK održavanje međunarodnog skupa o razvoju LNG-a, CNG-a te biometana. Kelemen je predstavio LNG iskustva u Italiji te pogled na jednu punionicu LNG/CNG-a. Predsjednik Zajednice za ukapljeni naftni plin HGK Branimir Palunko kazao je da je riječ o hvalevrijednom projektu koji treba biti smjernica u zaštiti okoliša.

„Projektom je predviđena izgradnja prve LNG punionice u Hrvatskoj, koju radi tvrtka Butan Plin Novigrad, a planira se izgradnja i mreže punionica“, rekao je voditelj projekta LNG-a za Hrvatsku iz Butan Plina Novigrad Davor Borić te dodao da su se sve zemlje EU obvezale izraditi CNG i LNG mrežu do najkasnije 2025. godine. „Do 2025. godine planirana je izgradnja infrastrukture u Zagrebu i Rijeci, a do 2030. godine i u Zadru, Splitu, Pločama, Slavonskom Brodu i Osijeku. Izgradnja punionica do 2020. godine planirana je u 12 gradova, a do 2025. na 11 lokacija 19 postaja za punjenje na autocestama i mreži glavnih prometnica“, istaknuo je Borić te dodao da postoji plan otvaranja punionica i u lučkim pristaništima koja će služiti za trajektni, odnosno pomorski prijevoz. Svaka će punionica stajati oko milijun eura, pri čemu tvrtka Butan Plin Novigrad ulaže polovinu novca, dok polovina dolazi iz fondova EU.

„LNG, i CNG moguća su zamjena za dizelska vozila koja znatno više zagađuju okoliš. Prednosti LNG-a i CNG-a u nižim su emisijama ugljičnog dioksida, malom zagađenju zraka te u manjoj bučnosti od dizelskih pogona“, napomenuo je Ivica Đurović, predstavnik Iveco vozila za Sloveniju i Hrvatsku, dodajući da su Iveco plinska vozila globalna alternativa za izlazak iz ekološke krize te da su sigurna i pouzdana. Iveco je od 2011. godine prodao 1150 vozila u 16 europskih zemalja, a koristi ga 120 prijevoznika s prijeđenih 130 milijuna kilometara godišnje. U organizaciji tvrtke Benussi iz Pule, predstavljen je i tegljač Iveco Stralis s pogonom na LNG.

Prvo predstavljanje Projekta uvođenja LNG-a održano je 7. ožujka.