Predstavljen projekt uvođenja LNG-a (ukapljenoga prirodnog plina) u cestovni promet Hrvatske

HGK
Branimir Palunko, Silvano Benussi i Josip Kelemen
Vrijeme održavanja: 07.03.2017.
Projekt uvođenja LNG-a (ukapljenoga prirodnog plina – UPP-a) u cestovni promet Hrvatske predstavljen je 7. ožujka u Zagrebu, u organizaciji Grupacije za LNG, CNG i bioplin, koja djeluje u okviru Zajednice za ukapljeni naftni plin HGK te u suradnji s tvrtkom Benussi iz Pule

"Hrvatska nema drugih alternativnih goriva te su razvijanje ponude LNG-a i uspostava infrastrukture u skladu s EU Direktivom 2014/94 posebice značajne", istaknuo je Josip Kelemen, predsjednik Grupacije za LNG, CNG i bioplin HGK, ujedno i moderator skupa. Projekt, koji se sufinancira iz sredstava EU (Program Connecting Europe Facility), predviđa izgradnju prve LNG-punionice u Hrvatskoj, koju radi tvrtka Butan Plin Novigrad, a u budućnosti se očekuje izgradnja mreže punionica te stvaranje kritične mase korisnika. "Mogućnosti su velike, a treba iskoristiti i mogućnosti povlačenja sredstava iz EU fondova", rekao je Kelemen te dodao da projekt pridonosi i smanjivanju zagađivanja emisijama štetnih plinova, a potrebno je poraditi i na primjeni zakonske legislative usklađene s europskim direktivama.

Predsjednik Zajednice za ukapljeni naftni plin HGK Branimir Palunko kazao je da je riječ o hvalevrijednom projektu koji je započet zahvaljujući tvrtkama Benussi i Butan Plin Novigrad. "Projekt je nakon Slovenije sada započet i u Hrvatskoj koja će u budućnosti biti zanimljivo tržište", istaknuo je Silvano Benussi, vlasnik tvrtke Benussi iz Pule.

"Sve zemlje EU obvezale su se izraditi CNG i LNG mrežu, najkasnije do 2025. godine. Prva se LNG postaja u RH planira otvoriti u prvoj polovini 2018. godine", istaknuo je Davor Borić, voditelj projekta LNG-a za Hrvatsku iz Butan Plina Novigrad. "Do 2025. godine planirana je izgradnja infrastrukture u Zagrebu i Rijeci, a do 2030. godine i u Zadru, Splitu, Pločama, Slavonskom Brodu i Osijeku. Izgradnja punionica do 2020. planirana je u 12 gradova, a do 2025. na 11 lokacija izgradit će se 19 postaja za punjenje na autocestama i mreži glavnih prometnica", rekao je Borić te dodao da postoji plan otvaranja punionica i u lučkim pristaništima koja će služiti za trajektni, odnosno pomorski prijevoz. Prva takva punionica bit će izgrađena u Splitu. Svaka punionica stajat će oko milijun eura, pri čemu tvrtka Butan Plin Novigrad ulaže polovinu novca, dok druga dolazi iz fondova EU.

LNG, kao i CNG (stlačeni prirodni plin – SPP) koji se također koristi za pogon motornih vozila, može biti valjana zamjena za dizelska vozila koja znatno više zagađuju okoliš. Prednosti LNG-a i CNG-a jesu u nižim emisijama ugljičnog dioksida, malom zagađenju zraka te su tiši od dizelskih pogona. LNG Iveco kamione s motorima niske emisije ugljičnog dioksida predstavio je Zoran Bekavac, voditelj poslovnog centra Benussi, istaknuvši da Njemačka i Italija potiču vozila na ukapljeni plin, koja će u kamionskom programu do 2030. godine biti zastupljena od četiri do 30 posto.

Zbog velikog interesa održano je i drugo predstavljanje Projekta uvođenja LNG-a. 

Kontakti