Izvor: HGK

Županijski čarteraši apeliraju na solidarnost marina


Objavljeno: 23. 04. 2020. , Ažurirano: 05. 05. 2020.


U vrijeme pandemije uzrokovane koronavirusom nautički sektor dijeli sudbinu i probleme cjelokupnog hrvatskog turizma. Aktivnost je u potpunosti zamrla, brodovi su u marinama, uložila su se sredstva u početak sezone, a prihoda nema. 

Čarterske tvrtke zadovoljne su horizontalnim mjerama Vlade, prijavljuju se za potpore, prikupljaju dokumentaciju za zajmove i dogovaraju s bankama moratorij na kredite i lizinge, koji su među osnovnim financijskim modelima koje ova djelatnost koristi u svom uobičajenom poslovanju.

Velik su trošak za sve tvrtke u čarterskoj djelatnosti rashodi prema marinama. Upravo ti troškovi trenutno znače blokadu određenim čarterskm tvrtkama koje nisu u mogućnosti platiti trošak marine u situaciji kada nema prihoda. Udruženje pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter HGK aktivno sudjeluje u pregovorima s nadležnim ministarstvima o mjerama koje bi čarterskim tvrtkama omogućile preživljavanje (link na videokonferencija o mjerama pomoći nautičkom turizmu: https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/video-konferencija-na-temu-mjera-pomoci-nautickom-turizmu/22173).

S tim je temama 21. travnja održana i online sjednica Grupacije pružatelja usluga na plovilima – charter HGK – Županijske komore Split.

Kriza u kojoj se nalazimo nije ni lokalna, ni regionalna, već globalna te iziskuje solidarnost, a upravo je solidarnost riječ koja se najviše čula na tom sastanku. Županijski čarteraši očekuju solidarnost marina u ovom za sve teškom razdoblju te smatraju da se treba zaustaviti bilo kakva prisilna naplata marina prema čarterskim tvrtkama, i to najmanje do 1., odnosno 15. lipnja, ovisno o epidemiološkoj situaciji.

Čarterske kompanije su svjesne da i marine imaju svoje troškove, međutim ako se bude inzistiralo na prisilnoj naplati, bez uzimanja u obzir trenutne situacije, smatraju da se marine neće imati odakle naplatiti jer će čarterske tvrtke biti u blokadi te će situacija za sve postati bezizlazna. Marine i čarterske tvrtke ovisne su jedne o drugima te iako je samo 25 posto brodova u marinama upravo od čarterskih tvrtki, one marinama nose 75 posto prometa.

Čarterske tvrtke stoga traže solidarnost od marina, i to ukidanjem čarterskih dodatka i popusta od 50 posto na trošak ureda do kraja godine. Za vrijeme trajanja krize i nemogućnosti obavljanja čarterske usluge (zatvorene granice / zabranjena plovidba / obavezna karantena za klijente) traže dodatno popust od 50 posto na trošak pune cijene veza s čarterskim dodatkom.

Samo zajedničkim odricanjima i zajedničkim podnošenjem tereta, nametnutog ovom nepredvidivom situacijom, možemo očekivati što brži oporavak i povratak u poslovanje, poruka je sa sjednice.