Autor: Goran Gazdek

Održana sjednica strukovne grupe turizma ŽK Virovitica


Objavljeno: 10. 12. 2021. , Ažurirano: 13. 12. 2021.


U hotelu Pustare Višnjica, 9. je prosinca, održana je sjednica Strukovne grupe turizma ŽK Virovitica, koju je vodio njen predsjednik Alen Fabčić.

Uz članove Strukovne grupe prisustvovali su joj i predstavnici turističkih zajednica s područja Virovitičko-podravske županije, Veleučilišta u Virovitici, te Javne ustanove za upravljanje zaštićenim djelovima prirode Virovitičko-podravske županije. Jedna od točaka dnevnog reda je bila utjecaj epidemije na poslovanje u djelatnosti pružanja smještaja, pripreme i posluživanja. Odsjek za turizam ŽK Virovitica predstavio je podatke o stanju u turizmu Virovitičko-podravske županije.

U 2020. godini u djelatnosti pružanja smještaja, pripreme i posluživanja hrane u VPŽ ostvaren je ukupan prihod od 47.855 mil. kuna. Ostvareni prihod u 2020. godini je manji za 3,08 posto prema 2019. godini.

Na području Virovitičko-podravske županije, u prvih jedanaest mjeseci 2021. godine boravilo je 12.853 turista, što je više za 57,8 posto prema 2020. godini u istom razdbolju, a manje za 13,25 posto prema 2019. godini za prvih 11 mjeseci. Turisti u prvih jedanast mjeseci 2021. godine ostvarili su 35.186 noćenja, što je više za 57,8 posto prema 2020. godini u istom razdbolju, a manje za 9,06 posto prema 2019. godini za prvih 11 mjeseci. U strukturi ostvarenih noćenja u 2021. godini, 56,8 posto čine noćenja domaćih turista, a 43,2 posto stranih.

Zaključeno je da je unatoč koronakrizi ove godine u Virovitičko-podravskoj županiji zabilježen pozitivan trend povećanja broja gostiju u odnosu na 2020. godinu i tek neznatni pad u odnosu na referentnu 2019., što je zasluga svih djelatnika turističkog sektora koji su svojim maksimalnim angažmanom pokazali snagu da se mogu nositi i s najvećim izazovima.

Na sjednici je pokrenuta inicijativa za osnivanje receptivne turističke agencije za područje VPŽ što su svi članovi grupe ocijenili odličnim potezom jer radi se o objedinjenim turističkim aktivnostima koje bi agencija provodila i koje su usmjerene na privlačenje turista s emitivnih područja ili država na domicilno turističko tržište te pružaju različite usluge turistima za vrijeme boravka u destinaciji. 

Svoju suglasnost dali su i ostali članovi Strukovne grupe, a nakon što je jednoglasno prihvaćen i Nacionalni plan opravka i otpornosti 2021.– 2026.

Predstavljen je pregled brojnih aktivnosti TZ VPŽ vezanih uz razvoj turističkog proizvoda, definiranje i uspostavu brend arhitekture, cikluse promotivnih i PR kampanja s osvrtom na ključne radnje unutar destinacijskog menadžmenta na destinaciji Slavonija i Podravina u 2021. godini.

Uz sjednicu Strukovne grupe, za predstavnike njenih članica održano je predavanje o ulozi i važnosti destinacijske menadžment kompanije (DMK) u turističkoj destinaciji.

Destinacijske menadžment kompanije važan su dionik u upravljanju turističkom destinacijom zbog svoje orijentiranosti na složene turističke proizvode s visokom dodanom vrijednošću i mogućnošću privlačenja novih ciljanih skupina turista u turističku destinaciju. Ponude destinacijskih menadžment kompanija obuhvaćaju niz koristi kako za kupce i korisnike tako i za ponuđače raznih usluga u turističkoj destinaciji.

O ulozi i važnosti agencija, odnosno, destinacijskih DMK-ova, kako se takve agencije nazivaju u stručnim krugovima, govorio je istaknuti stručnjak za destinacijski menadžment Željko Trezner. Iznio je niz vrijednih informacija, podijelio usvojena znanja o širokom spektru poslovanja DMK i njihovom značaju za unaprjeđenje turističke atraktivnosti destinacije s naglaskom na primjere dobre prakse i stečena iskustva.