Sudionici panela (na fotografiji, s lijeva na desno): Toni Bartulović, Centaurus/Gastro ribarnica Brač, Jelena Tabak, konoba Dujkin Dvor, Željko Neven Bremec, Šefovi kuhinja mediteranskih i europskih regija (ŠKMER), Alijana Vukšić, Turistička zajednice grada Splita, Joze Tomaš, HGK – ŽK Split i Stevo Karapandža, chef
Izvor: HGK

Okrugli stol ''Uspješna sezona nije slučajna''


Objavljeno: 14. 12. 2021. , Ažurirano: 14. 12. 2021.


U sklopu Grand Gourmeta 2021, međunarodnog festivala i natjecanja konobara, barmena i barista, održan je 8. prosinca u splitskom hotelu Radisson Blu okrugli stol ''Uspješna sezona nije slučajna''.

Tema stola bili su faktori koji utječu na uspješnost sezone, odnosno pravovremeno planiranje i otvaranje ugostiteljskih objekata za turističku sezonu, a kao panelisti svoja su znanja i bogata profesionalna iskustva podijelili Joze Tomaš, predsjednik HGK – Županijske komore Split, Stevo Karapandža, chef s bogatim internacionalnim iskustvom, Toni Bartulović, direktor tvrtke Centaurus koja stoji iza Gastro ribarnica Brač, Jelena Tabak, poduzetnica i vlasnica konobe Dujkin Dvor, Alijana Vukšić, direktorica Turističke zajednice grada Splita, te Željko Neven Bremec, predsjednik Šefova kuhinja mediteranskih i europskih regija (ŠKMER) i stručni voditelj Kuharske Akademije ŠKMER. 

Panelisti su iznijeli niz prijedloga kada i kako treba početi pripremu za predstojeću turističku sezonu, osmisliti ponudu te osigurati uvjete za kvalitetne radnike u turizmu kako bi sezona bila što uspješnija i duža.

"Tvrdnja da nam se sezona događa slučajno boli svakog tko radi u turizmu i živi za turizam. Iza uspješne sezone stoji predan rad niza marljivih ljudi koji rade u turističkim zajednicama i drugim tijelima, a sezona se ne priprema samo u marketinškom smislu, obilasku sajmova i prodaji, već je puno toga što se ne vidi. Za privući gosta i učiniti ga zadovoljnim mnoštvo ljudi brine o hrani, piću, smještaju, prijevozu, a potrebna je suradnja svih u lancu kako bi bili uspješni", kazao je Tomaš.

Tomaš je naglasio kako u ponudi treba biti što više lokalnih i domaćih proizvoda, stoga HGK ŽK Split ustrajno radi na povezivanju ugostitelja s proizvođačima te je upravo jedan takav B2B susret županijskih proizvođača prehrambenih proizvoda s turističkim sektorom održala početkom listopada. Također je intenzivno uključena i u pronalaženje rješenja za problem dostatnog i educiranog kadra u turizmu te je uz organizaciju okruglog stola na tu temu i radionice o proceduri zapošljavanja strane radne snage, u tijeku i povezivanje naših turističkih tvrtki, koje su iskazale interes za zapošljavanjem studenata iz Ukrajine u ljetnim mjesecima, s ukrajinskim fakultetima za turizam, kao jednoj od mogućih niša sezonske radne snage.

Za uspješnost sezone najvažniji su educirani kadrovi, kvalitetne, domaće namirnice i kontrola usluga, smatra Karapandža, dok je Jelena Tabak istaknula kako se ugostitelji, osim nepredviđenih okolnosti vezanih uz pandemiju, susreću s velikim porastom troškova. Da je u turizmu čovjek ključ uspjeha, a sinergija uvjet uspješnoj turističkoj destinaciji istaknula je Alijana Vukšić, dok je Bartulović naveo kako priprema sezone treba krenuti čim završi prethodna te je preporučio da se u ponudu uvrsti što više domaćih proizvoda i dostupnija riba iz koćarskih ulova.

Za uspješan rad u sezoni potrebno je konstantno educiranje i suradnja ugostitelja, kuhara i svih ostalih u lancu ugostiteljstva, a upravo manifestacije tipa Grand Gourmet nude stručne radionice koje su jedan od načina za optimiziranje poslovanja, ali i umrežavanje, poentirao je Bremec.