Održani četvrti Dani dalmatinskog pršuta i vina u Vrgorcu


Objavljeno: 04. 06. 2019. , Ažurirano: 04. 06. 2019.


Trodnevna enogastronomska manifestacija Dani dalmatinskog pršuta i vina održala se četvrti put u Vrgorcu, od 31. svibnja do 2. lipnja, u organizaciji grada Vrgorca i lokalne Turističke zajednice.

Bogati program manifestacije obuhvatio je turističku i kulturnu promociju grada i okolice te sajam autohtonih proizvoda, a znanstveno-stručni karakter manifestaciji dao je stručni skup u kojem su sudjelovali predstavnici HGK – Županijske komore Split.

Grad Vrgorac poljoprivredni je kraj s više od šest stotina OPG-ova od kojih je 450 aktivnih, 1200 hektara zemljišta i 13 milijuna čokota vinove loze, a u posljednje vrijeme najznačajnija voćarska kultura je vrgoračka jagoda.

O projektu revitalizacije autohtonih sorti Zlatarica vrgorska i Trnak i prvom pjenušcu proizvedenom od autohtone sorte Zlatarica vrgorska, kao i o nedovoljno iskorištenim vinogradarskim potencijalima toga kraja, govorili su renomirani stručnjaci s Agronomskog fakulteta u Zagrebu te je upriličen obilazak vinarija Pilač i OPG Gašpar.

Mesna industrija, odnosno proizvodnja zaštićenih pršuta, također je postala brend Dalmatinske zagore i vrgoračkoga kraja pa se pršutarski pogoni sve više šire, u što su se uvjerili sudionici obilaska koje je Darko Markotić, direktor Mesne industrije braća Pivac, upoznao s procesom proizvodnje certificiranog pršuta.

Pršut Vrgorac.jpg

Najveću investiciju u vrijednosti 30 milijuna eura u gospodarskoj zoni Ravča pokrenula je MI Braća Pivac čiji će pogon za sušenje pršuta, buđole i dalmatinske pancete biti najveći i najmoderniji u Jugoistočnoj Europi te se očekuje rad punim kapacitetom do kraja 2020., uz proizvodnju 300.000 pršuta i 2.500 tona ostalih suhomesnatih delikatesa.

Pogon novi MI Braća Pivac.jpg

Novi pogon MI Braća Pivac; Izvor: HGK

Sudionici panela Ostanak i opstanak u Dalmatinskoj zagori suglasili su se da se jedino povezivanjem turizma i poljoprivrede, ulaganjem u autohtone proizvode i udruživanjem proizvođača može postati prepoznatljiv i konkurentan na tržištu.