Booking je kasniji, ali nema naznaka za lošiju sezonu


Objavljeno: 17. 05. 2019. , Ažurirano: 20. 05. 2019.


Kakvo je trenutno stanje bookinga na emitivnim tržištima i kakva nas turistička sezona očekuje, bila su središnja pitanja sjednice Strukovne grupacije hotelijera HGK – Županijske komore Split, održane 16. svibnja.

''Nakon izvrsnih turističkih rezultata i dvoznamenkastog rasta u prva četiri mjeseca, cilj nam je dati presjek stanja bookinga na emitivnim tržištima, da vidimo gdje smo i što nas očekuje u glavnoj sezoni.  Da bismo dobili što cjelovitiju sliku stanja i u susjednim zemljama, osigurali smo izravna javljanja iz HTZ-a u Zagrebu, iz Budve te iz veleposlanstva RH u Turskoj'', najavio je na početku sjednice predsjednik HGK – Županijske komore Split Joze Tomaš.

U prva četiri mjeseca ove godine Splitsko-dalmatinska županija ostvarila je 21 posto više dolazaka i 19 posto više noćenja u odnosu na prošlu godinu. Međutim, 60 posto dolazaka i noćenja na godišnjoj razini ostvari se u srpnju i kolovozu, a ako im se pribroji lipanj i rujan, u ta četiri mjeseca ostvari se više od 80 posto noćenja i dolazaka cijele godine. Problemi s rezerviranjima na svim većim sajmovima uoči ove sezone doveli su do opreznijih predviđanja za sezonu.

 IMG_1366.jpg

Prema riječima prvog čovjeka Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Joška Stelle, na sajmu u Münchenu bili su vidljivi veliki problemi s bookingom, bilo ih je i nakon njega na sajmu u Berlinu, ali već u mnogo manjoj mjeri, no trenutno nema značajnih problema s bookingom. Nije kao prošlih godina, no svi veći akteri odnosno hotelijeri jako su zadovoljni. Očekuje se, stoga, izvanprosječni rast u predsezoni i posezoni te minimalan rast u samom srcu sezone.

Turistima je danas na raspolaganju mnoštvo smještajnih kapaciteta i država na turističkoj sceni, tu je i povratak Grčke i Turske, također i trend last minute bookinga, što je sve dovelo do promjene ponašanja gostiju, ali to ne znači da ćemo imati lošiju sezonu, nego da je samo kasniji booking, smatra Stella.

''Unatoč svim previranjima i pričama da sezona neće biti uspješna, u Splitsko-dalmatinskoj županiji bilježimo znatan rast. U Splitu imamo čak povećan broj dolazaka s britanskog tržišta unatoč situacije s Brexitom'', rekao je predsjednik Strukovne grupacije hotelijera ŽK Split Toni Filipeti.

IMG_1335.jpg

U Splitsko-dalmatinskoj županiji privatni, obiteljski smještaj sudjeluje s više od 70 posto u smještajnim kapacitetima te stalno raste. Tako ove godine imamo 10.000 kreveta više u privatnom smještaju u Splitsko-dalmatinskoj županiji negoli prošle godine.

Predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK Martina Nimac Kalcina smatra da unatoč povećanju kapaciteta privatni iznajmljivači koji kvalitetno rade, imaju odlične lokacije i kapacitete te dobar marketing ne bi trebali imati problema.

Na slabiji booking uputili su jedino predstavnici chartera i hostela. Točnije, prema riječima predsjednice Grupacije pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter ŽK Split Sare Douzzan Županović, charter bilježi povećani broj plovila u odnosu na prošlu godinu uz identičan booking i znatno niže cijene, što je općenito trend posljednjih nekoliko godina

U izravnom javljanju Saša Popovac iz Hrvatske turističke zajednice u Zagrebu iznio je optimistične podatke – bilježimo porast od 11 posto u dolascima i 9,5 posto u noćenjima iz većine emitivnih tržišta te je uvedena 81 nova zračna linija za RH tijekom sezone.

O predviđanjima za sezonu u konkurentskoj Turskoj, iz Ankare je izvijestio izvanredni i opunomoćeni veleposlanik RH u Republici Turskoj Hrvoje Cvitanović. Turska je prošle godine ostvarila prihod od turizma u iznosu od 29,5 milijardi dolara te je imala rast u dolascima turista od gotovo 22 posto u odnosu na 2017. Očekuju jednaku uspješnu i ovu godinu s ponovno dvoznamenkastim rastom te naglaskom na rusko i njemačko tržište.

U susjednoj Crnoj Gori, u kojoj je turizam strateška gospodarska grana s udjelom od gotovo 30 posto u BDP-u, predsezona je, unatoč lošem vremenu, bila jako dobra, s 23 posto više noćenja negoli prošle godine, najave za sezonu su također dobre te očekuju nastavak trenda rasta, javio je iz Budve predsjednik Odbora Udruženja turizma i ugostiteljstva Privredne komore Crne Gore Dragan Purko Ivančević.

Budući da su najave za sezonu dobre, a rast očekuju i susjedne konkurentske zemlje, sezona će pokazati koliko smo se u moru ponude u stanju istaknuti i privući goste, koliko su potrebne korekcije i cijena i kvalitete te koliko, u konačnici, hrvatski turizam može dugoročno profitirati na račun podizanja kvalitete usluge, a ne isključivo povećanja kapaciteta.