Izvor: pixabay

Županijska komora Split poziva na brendiranje proizvoda i usluga znakovima kvalitete HGK


Objavljeno: 03. 03. 2020. , Ažurirano: 04. 03. 2020.


Opće je poznato koliko je danas važno brendiranje proizvoda i usluga te kolika je moć, uloga i utjecaj brenda na poslovanje. Svakodnevno smo okruženi mnogim brendovima i brendirati se može gotovo sve, od proizvoda, usluga i tvrtki do osoba, manifestacija i destinacija.

Hrvatska gospodarska komora više od dvadeset godina znakovima kvalitete Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko promiče i podiže svijest potrošača o kvaliteti hrvatskih proizvoda i usluga. Brendiranjem proizvoda i usluga povećava se njihova vidljivost, nacionalna konkurentnost, a istovremeno se njeguje izvornost i poštuje tradicija.

Kako bi poduzetnicima olakšao i učinio dobivanje znakova kvalitete dostupnijim, HGK je u suradnji s Ministarstvom gospodarstva, poduzetništva i obrta osigurao 7,5 milijuna kuna za brendiranje. Projekti se sufinanciraju iz Europskog fonda za regionalni razvoj, putem operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.

Javni poziv za dostavu projektnih prijedloga Znakovi kvalitete namijenjen je mikro, malim i srednjim poduzećima, a otvoren je do 29. lipnja 2020., odnosno do iskorištenja raspoloživih sredstava.

Tim je projektom HGK osigurao poduzetnicima mogućnost financiranja (bespovratnim sredstvima putem vaučera) cijelog postupka obrade zahtjeva i prve tri godine prava uporabe Znakova kvalitete HGK do maksimalnog iznosa od 75.000 kuna.

HGK – Županijska komora Split poziva tvrtke s područja Splitsko-dalmatinske županije čiji proizvodi i usluge zadovoljavaju uvjete da iskoriste priliku za dobivanje potpore te besplatno stjecanje prava na uporabu znakova kvalitete HGK. Ti znakovi daju posebnu prepoznatljivost i kupcima jamče da su pri proizvodnji poštovani najviši standardi, a proizvodi koji ih nose mogu svojom kvalitetom parirati svjetskoj konkurenciji te se snažnije brendirati i pozicionirati i na međunarodnom tržištu.

U Hrvatskoj trenutno 144 tvrtke za svoje proizvode i usluge imaju ukupno 231 znak kvalitete. Među njima je 168 znakova Hrvatska kvaliteta te 63 znaka Izvorno hrvatsko.

 HK.png     CQ.png

Znak Hrvatska kvaliteta nose proizvodi koji se proizvode ili usluge koje se pružaju na teritoriju Republike Hrvatske, a udovoljavaju višoj razini kvalitete od one koja je utvrđena zakonodavnim okvirom i normativnim kriterijima za vrstu i kategoriju proizvoda. Znak je jamstvo potrošaču da je riječ o proizvodu/usluzi koji zadovoljava najvišu razinu kvalitete i predstavlja vrh kvalitete u svjetskoj ponudi.

IH.png CC.png

Znak Izvorno hrvatsko nose visokokvalitetni proizvodi i usluge na području Republike Hrvatske koji su nastali kao rezultat razvojno-istraživačkog rada, invencije, inovacije ili dugogodišnje tradicije. Proizvodi/usluge kojima se dodjeljuje znak Izvorno hrvatsko moraju udovoljiti zahtjevima za dodjelu znaka Hrvatska kvaliteta te ujedno moraju moći dokazati kako su nastali kao rezultat hrvatske tradicije, razvojno-istraživačkog rada, inovacije i invencije.

O tome koliko je širok raspon proizvoda i usluga koji mogu postati nosioci znakova, pokazuju primjeri iz Splitsko-dalmatinske županije. Tako znak Izvorno hrvatsko nosi Genin tradicijski ženski haljetak, ali i Secosec – kodirana sigurnosna plomba sa zaštitnom kapom, Dalmatinski pršut – Premium te ekstra djevičansko i djevičansko maslinovo ulje Poljoprivredne zadruge Marina.

Među nositeljima znakova Hrvatske kvalitete, uz najbrojnije prehrambene proizvode – pancete, maslinovo ulje, vina, eterična ulja, su i trikotažni odjevni predmeti, ali i usluge poput usluge smještaja ili poduke stranih jezika.

Kako su ti znakovi dodana vrijednost proizvodu/usluzi smatra 66 posto korisnika prava uporabe znakova kvalitete HGK, 61 posto misli da znakovi daju bolju prepoznatljivost proizvoda/usluge na tržištu, dok je 57 posto njih istaknulo da korisnici znakova imaju bolju promociju koja pridonosi podizanju njihove konkurentnosti na tržištu.

Za sve se dodatne informacije možete obratiti u HGK – Županijsku komoru Split, na telefon 021/321-146 ili e-mail: aduisin@hgk.hr, odnosno informirati se na znakovi.hgk.hr.

Također, 12. ožujka, u 13 sati održat će se edukacija u HGK u Splitu, na adresi Obala A. Trumbića 4, na kojoj će zainteresirani iz prve ruke moći saznati više o brendiranju općenito te posebno o znakovima kvalitete HGK, postupcima stjecanja prava njihove uporabe i natječaju za dodjelu bespovratnih sredstava.