Online radionica Kreiranje imidža i brenda kroz storytelling
Izvor: HGK

Webinar Kreiranje imidža i brenda kroz storytelling privukao velik broj zainteresiranih sudionika


Objavljeno: 23. 11. 2020. , Ažurirano: 23. 11. 2020.


Online radionica Kreiranje imidža i brenda kroz storytelling, koju je vodila i održala dr. sc. Romana Lekić, profesorica visoke škole u trajnom zvanju, održana je 19. i 20. studenoga. Prvenstveno je s početka bila namijenjena članovima Strukovne grupe kulturnog turizma pri Županijskoj komori Otočac, no kako je tema bila nadasve zanimljiva, webinar je proširen za sve one koji su pokazali zanimanje za naznačenu temu diljem Hrvatske.

Lekić je na samom početku radionice iznijela niz interesantnih podataka, jedan od njih je da je znanstvenim istraživanjem dokazano da što su ljudi bogatiji, da su manje sretni. Drugi podatak je da se čak 78 posto ljudi (uglavnom se misli na zapadni svijet) izjasnilo da bi radije bili s obitelji i uz obitelj nego u lovu na novac i karijeru. Treći podatak govori da je čak isti postotak ljudi u potrazi za smislom života. Samo ovih nekoliko podataka ukazuje na svojevrsnu krizu načina života i rada u zapadnom svijetu, a da taj i takav svijet sve više traži i nalazi oduška u turizmu, u putovanju, u upoznavanju drugih naroda i civilizacija, da se taj svijet više ne zadovoljava nekim konfekcijskim turizmom, to je već nadrastao, već da traži autentičnost i tradiciju. Traži ono nešto drugačije i posebnije, što mu do sada nije bilo znano. A to je sjajna prigoda da se krene u nove oblike turizma, istaknula je Lekić.

story2.png
Dr. sc. Romana Lekić, voditeljica online radionice; Izvor: HGK.


Naglasila je da hoteli, hotelske sobe, apartmani, sami po sebi ne privlače goste zato što su jednoliki i slični u svakom kutku svijeta. One destinacije koje se oslanjaju ljeti na sunce i more i na apartmane, su zapravo – mrtve destinacije. Zimi tamo nema nikoga, osim nešto domaćih stanovnika koji se osjećaju kao izolirana i umrtvljena zajednica. Također je naglasila da ne treba očekivati procvat kvalitetnog turizma od stranih hotelijera ili stranih vlasnika apartmana, dođu i odu, tu nema nikakve autentičnosti, ne nude, niti mogu ponuditi storytelling koji zanima modernog turista. A za storytelling trebaju domaći ljudi, oni koji stalno žive na nekom području, oni koji baštine duboku tradiciju, oni koji znaju sve o svom kraju, ne misli se samo na prirodne ljepote, one mogu biti svima poznate, već o onoj skrivenoj duhovnoj strani priče. Da bi se došlo do stvaranja osjećaja sreće gosta koji dolazi, njemu treba dati određeni sadržaj i autentični priču koja mora biti utemeljena i prožeta arhetipskom pričom, inače od toga ništa. Arhetip je zapravo jezik mita i snova, on rađa osjećaj i doživljaj, dok je sav ostali turistički sadržaj samo puka fizička karakteristika (hotel, soba, plaža i dr.).

Ovom edukacijom Lekić je pokazala kako se kultura treba pozitivno i svrhovito upotrijebiti, čak i spasiti od zaborava, a samim time i oživjeti, odnosno osuvremeniti. Osobita pažnja u tom procesu usmjerava se na dionike i ključne turističke djelatnike unutar destinacije i u okolnoj regiji koji snagu svoga brenda i jačanje imidža trebaju sustavno graditi kao definirano geografsko područje koje ima svoju zajedničku kulturu ispričanu kroz priče sa jakom arhetipskom osnovom. Polazeći od postavki da je u održivoj turističkoj ponudi lokalna zajednica ključna za interpretaciju, treba izgrađivati održivi sustav interpretacije i komunikacije i koristiti pri tome storytelling kao osnovu za brend komunikaciju. Poseban naglasak u edukaciji stavljen je na kružnu kreativnost koja zadovoljava i unutrašnju ljudsku potrebu za ponovnim oživljavanjem i prikazivanjem tradicijskih sadržaja jer je to istodobno nostalgija za izgubljenom ili zaboravljenom zavičajnom tradicijom i potreba da se ta ista tradicija, koja predstavlja identitet, simbol, osobnu kartu obnovi, nastavi, udovoljavajući i ljubavi prema rodnom kraju.

Na kraju je Lekić demonstrirala tri sadržaja u Gackoj koja se mogu predstaviti sjajno storytellingom, to je priča o Japodima, o glagoljačićima (novim suvenirima) i o mitrejima u Gackoj.

"Webinar je vrlo jasno ukazao kako se postupno, kontinuirano, kreativno, motivirano, timski, inovativno, cjelovito, povezano, predano itd., razvija održiva destinacija isključivo kroz lokalnu zajednicu kao aktivan ključni faktor", jedan je od komentara zadovoljnih polaznika edukacije.