Objavljeno: 25. 02. 2020. , Ažurirano: 01. 12. 2021.

Zbog širenja koronavirusa u Hrvatskoj i susjednim zemljama te mogućim utjecajima novonastale situacije na domaće gospodarstvo, Hrvatska gospodarska komora pokrenula je stranicu na kojoj možete doznati najnovije preporuke i upute za gospodarstvenike u vezi sa zarazom koronavirusom.

Od 27. studenoga privremena zabrana ulaska osobama iz zemalja Južne Afrike i Hong Konga


Nacionalni stožer civilne zaštite donio je Odluku o sigurnosnoj mjeri privremene zabrane ulaska u Republiku Hrvatsku osobama koje dolaze iz Južnoafričke Republike, Bocvane, Kraljevine Eswatini, Lesota, Namibije, Zimbabvea, Mozambika i Hong Konga. Odluka stupa je na snazi do 15. prosinca. 2021. godine, a donijeta je zbog pojave novog soja virusa SARS-CoV-2 (B 1.1.529).

Ulazak u Hrvatsku zabranjuje se osobama koje dolaze iz navedenih država ili su u njima boravile u posljednjih 14 dana. Iznimke su državljani RH i članovi njihovih obitelji te državljani trećih zemalja koji imaju dugotrajno boravište u zemljama EU ili u Hrvatskoj. Za te se osobe uvodi obavezna karantena u trajanju od 14 dana od dana ulaska u RH i obavezno testiranje na virus SARS-CoV-2 posljednjeg dana karantene. Putnici iz Brazila obvezno moraju predočiti negativan nalaz brisa nazofarinksa (nosnog dijela ždrijela). 

Cijelovitu Odluku možete pročitati OVDJE.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 29. studenoga Upute za putnike koji dolaze iz država za koje se pri dolasku u Republiku Hrvatsku primjenjuju posebne epidemiološke mjere prilikom prelaska granice.

Zabrana i ograničenje prelaska granice ostaju na snazi do 15. prosinca


Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je Odluku o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske kojom se ograničenja mijenjaju, nova su ograničenja dodana Odlukom od 27. studenoga, a najnovijom Odlukom, od 30. studenoga, zabrane i ograničenja se produžuju do 15. prosinca.

Tekst sadrži informacije o uvjetima ulaska u Republiku Hrvatsku, s obzirom na privremene zabrane, odnosno ograničenja koja su na snazi zbog suzbijanja širenja bolesti COVID-19.
Ako ne pronađete odgovor na svoje pitanje, obratite se Upravi za granicu MUP-a putem web formulara na dnu STRANICE.

Napomena: Svi putnici koji su u tranzitu, uključujući osoblje u prometnom sektoru, ako ne napuste Republiku Hrvatsku u roku od 12 sati od trenutka ulaska u Republiku Hrvatsku automatizmom se određuje nužna epidemiološka mjera samoizolacije.

Putnici koji putuju u Republiku Hrvatsku iz jedne od država članica  EU/EGP

 

Putnicima koji dolaze neposredno iz država i/ili regija članica Europske unije, odnosno država i/ili regija članica schengenskog prostora i država pridruženih schengenskom prostoru, neovisno o državljanstvu, omogućit će se ulazak u Republiku Hrvatsku ako posjeduju važeću i valjanu EU digitalnu COVID potvrdu.

EU digitalna COVID potvrda je potvrda koja se izdaje sukladno Uredbi (EU) 2021/953 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. lipnja 2021. o okviru za izdavanje, provjeru i prihvaćanje interoperabilnih potvrda o cijepljenju, testiranju i preboljenju bolesti COVID-19 (EU digitalna COVID potvrda) radi olakšavanja slobodnog kretanja tijekom pandemije bolesti COVID-19.

Iznimno, putnicima koje dolaze neposredno iz država i/ili regija članica Europske unije odnosno država i/ili regija članica schengenskog prostora i država pridruženih schengenskom prostoru, a još ne posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu, omogućit će se ulazak u Republiku Hrvatsku uz:

  • negativan nalaz PCR testa ili brzog antigenskog testa – BAT* na SARS-CoV-2, pri čemu BAT test mora biti sa POPISA. Kod nalaza BAT testa napravljenog u inozemstvu mora biti vidljiv proizvođač testa i/ili komercijalni naziv testa. U protivnom test se neće prihvatiti kao vjerodostojan za ulazak u Republiku Hrvatsku. Nalaz PCR testa ne smije biti stariji od 72 sata, a BAT testa od 48 sati od trenutka testiranja do dolaska na granični prijelaz.;
  • predočenje potvrde ne starije od 365 dana o primitku dvije doze cjepiva koje se koristi u državama članicama EU (Pfizer – Comirnaty, Moderna – Spikevax, AstaZeneca - Vaxzevria, Gamaleya – Sputnik, Sinopharm – BBIBP-CorV) ili cjepiva koje je Svjetska zdravstvena organizacija odobrila za hitnu primjenu (Serum Institute of India – Covishield, Bharat Biotech – Covaxin, Sinovac – CoronaVac) ili predočenje potvrde ne starije od 365 dana o primitku jedne doze cjepiva koje se prima u jednoj dozi (Janssen/Johnson&Johnson) ako je prošlo 14 dana od primitka te jedne doze;

  • predočenje potvrde o preboljenju COVID-19 i primitku jedne doze cjepiva koje se koristi u državama članicama EU (Pfizer – Comirnaty, Moderna – Spikevax, AstaZeneca - Vaxzevria, Gamaleya – Sputnik, Sinopharm – BBIBP-CorV) unutar osam mjeseci od početka bolesti COVID-19, a cijepljenje je provedeno prije manje od 365 dana;

  • potvrdu o primitku prve doze cjepiva Pfizer, Moderna ili Gamaleya, s kojom je moguće ući u Republiku Hrvatsku u razdoblju od 22. do najviše 42. dana od primitka cjepiva, odnosno od 22. do najviše 84. dana od primitka prve doze cjepiva AstraZeneca;

  • predočenje pozitivnog PCR ili brzog antigenskog testa, kojim se potvrđuje da se vlasnik oporavio od infekcije virusom SARS-CoV-2, pri čemu je taj test napravljen unazad 365 dana, a stariji od 11 dana od dana dolaska na granični prijelaz ili uz predočenje liječničke potvrde o preboljenu;

  • ili obaviti PCR testiranje ili brzo antigensko testiranje – BAT na SARS-CoV-2 odmah po dolasku u Republiku Hrvatsku (o vlastitom trošku), uz obvezu samoizolacije do prispijeća negativnog nalaza. U slučaju nemogućnosti testiranja određuje se mjera samoizolacije u trajanju od deset (10) dana.

VIŠE...

Od 6. studenoga ograničenja za okupljanja, a od 16. studenoga testiranje ili COVID-potvrde u državnim i javnim službama

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske 5 studenoga donio je Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja. Najnovijom Odlukom, od 30. studenoga, mjere i ograničenja produžena su do 15. prosinca

Okupljanja – mjere na snazi od 6. studenoga


Stožer je donio novu Odluku kojom se uređuju, odnosno ograničavaju okupljanja, koja je na snazi od 6. studenoga, a od najvažnijih promjena su istaknute:

  • Zabranjuje se održavanja svih javnih događanja i okupljanja u zatvorenim prostorijama na kojima je prisutno više od 50 osoba na jednom mjestu, osim ako se radi o javnom događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom, a za događanje je nadležni stožer civilne zaštite jedinice lokalne samouprave dao suglasnost (dosad se odnosilo na više od 100 osoba).
  • Pooštravaju se dodatno mjere za održavanje svih javnih događanja i okupljanja u zatvorenim prostorijama s više od 50 osoba, gdje će, uz sudjelovanje s EU digitalnom COVID potvrdom, obvezno biti korištenje medicinske maske ili maske za lice i održavanje potrebnog fizičkog razmaka. (dosad to nije bilo obvezujuće za okupljanja uz EU digitalnu COVID potvrdu).
  • I dalje vrijedi mjera zabrane održavanja svih javnih događanja i okupljanja na otvorenom na kojem je prisutno više od 100 osoba na jednom mjestu, osim ako se radi o javnom događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom.
  • Sva **javna događanja i okupljanja **obvezno moraju završiti najkasnije do 24 sata, što znači da više duže od 24, sata ne mogu trajati niti okupljanja s EU digitalnom COVID potvrdama za koja je lokalni stožer dao suglasnost za održavanje, niti profesionalne umjetničke izvedbe i programi, izložbe u muzejskim prostorima i slična kulturna događanja. *Izuzetak su jedino kino projekcije koje su započele do 23,00 sata i koje mogu završiti i nakon 24,00 sata. Također, svadbene svečanosti na kojima svi prisutni posjeduju EU digitalne COVID potvrde moraju završiti najkasnije do 02,00 sata (do sada nisu bile vremenski ograničene), a razmotrit će se i dodatna vremenska ograničenja sukladno epidemiološkoj situaciji.*
  • kongresi i konferencije će se moći održavati samo ako svi prisutni posjeduju EU digitalnom COVID potvrdu, a uvjet je i da se obvezno koriste medicinske maske ili maske za lice te da se održava fizička distanca.
  • sportska natjecanja će se moći održavati uz prisustvo gledatelja samo ako svi posjeduju EU digitalne COVID potvrde (nema više mogućnosti prisustva do 100 gledatelja uz epidemiološki okvir koji bi izradio županijski zavod za javno zdravstvo i odobrenje županijskog stožera), a u zatvorenim prostorima će gledatelje, osim EU digitalnih COVID potvrda, morati koristiti i medicinske maske ili maske za lice.

EU digitalna COVID potvrda za državne i javne službe – stupa na snagu 16. studenoga

  • Stožer je 12. studenoga donio Odluku kojima se uvodi obveza testiranja na SARS_COV2, koje je moguće izbjeći posjedovanjem EU digitalne COVID potvrde kao preduvjeta za obavljanje poslova i djelatnosti u javnoj upravi.
  • Kao što je uvedena obveza posjedovanja EU digitalne COVID potvrde u zdravstvenom sustavu i djelatnosti socijalne skrbi, uvest će se i za sve državne službenike i namještenike, službenike i namještenike u javnim službama, službenike i namještenike u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te zaposlenike trgovačkih društava i ustanova čiji su osnivači Republika Hrvatska, tijela državne uprave i jedinice lokalne i regionalne (područne) samouprave.
  • Osim za njih posjedovanje EU digitalne COVID potvrde će biti obvezno i za sve koji će dolaziti u njihove prostore.

Ovisno o razvoju epidemiološke situacije i pritisku na zdravstveni sustav obveza testiranja ili dokazivanja prihvatljive razine sigurnosti EU digitalnim COVID potvrdama će se uvoditi i za druge djelatnost.

Za kraj još jednom se apelira na sve da budu odgovorni i da se svi koji se još nisu cijepe.

Cjelovitu odluku od 5. studenoga možete pronaći u pratećim dokumentima na ovoj stranici. Novom Odlukom, od 30. studenoga, trajanje mjere je produženo do 15. prosinca.
Odluka koja se odnosi na državne i javne službe, od 12. studenoga, stupa na snagu u utorak, 16. studenoga.

Više...

 

Mjere očuvanja radnih mjesta


Nove mjere zadržavanja radnika za listopad i za studeni 2021.


Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje na sjednici 3. studenoga donijelo je odluku o donošenju dvije nove mjere – Programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za listopad i za studeni 2021.

Za program zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za listopad 2021. zahtjevi će se primati od 8. studenoga do zaključno 25. studenoga 2021. godine. Potpora će se odabravati za radnike zaposlene najkasnije 30. rujna 2021. godine i to poslodavcima koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 28. veljače 2021. godine.

Dokument HZZ-a Uvjeti i načini korištenja sredstava za provođenje programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za listopad 2021. (.PDF, 1,7 MB) možete pronaći u pratećim dokumentima na ovoj stranici, a sve detalje u OBJAVI na webu HZZ-a.

Za program zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za studeni 2021. zahtjevi će se primati od 29. studenoga do zaključno 22. prosinca 2021. godine. Potpora će se odobravati za radnike zaposlene najkasnije 31. listopada 2021. godine i to poslodavcima koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 28. veljače 2021. godine. 

Dokument Uvjeti i načini korištenja sredstava za provođenje programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za studeni 2021. (.PDF, 1,7 MB) možete pronaći u pratećim dokumentima na ovoj stranici, a sve detalje u OBJAVI na webu HZZ-a.

Mjera za zadržavanje radnih mjesta proširena i na noćne klubove


Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje donijelo je odluku o izmjenama i dopunama Uvjeta i načina korištenja sredstava za provođenje mjera aktivne politike zapošljavanja u 2021. godini.

Izmjene se odnose na Program zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za rujan 2021.

U Uvjetima i načinima korištenja sredstava za provođenje programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za rujan 2021. u odjeljku Ciljane skupine poslodavaca dodaje se Djelatnost pripreme i usluživanja pića (djelatnost 56.30) - isključivo noćni klubovi.

Više informacija na POVEZNICI.

Više...


Produžuje se mjera za stalne sezonce i nakon kraja sezone


Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje donijelo je 29. rujna Odluku o izmjenama i dopunama Uvjeta i načina korištenja sredstava za provođenje mjera aktivne politike zapošljavanja u 2021. godini.

Izmjene se odnose na mjeru Stalni sezonac te na Program zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za rujan 2021.

U mjeri Stalni sezonac u dijelu koji je vezan uz korisnike, poslodavcima koji su koristili mjeru Stalni sezonac – COVID - 19 u trajanju od maksimalnih 6 mjeseci te poslodavcima koji su stalne sezonce zaposlili u radni odnos na sezonskim poslovima u sezoni 2020. godini i 2021. godini u trajanju kraćem od 6 mjeseci, omogućit će se po isteku mjere Stalni sezonac – COVID-19, odnosno po isteku radnog odnosa stalnog sezonca u sezoni 2020. godini ili 2021. godini, a koji je bio kraći od 6 mjeseci, i dalje korištenje mjere Stalni sezonac.

Naime, zbog utjecaja korona krize i epidemiološke situacije brojni poslodavci nisu bili u mogućnosti poslovati u punom opsegu tijekom cijele sezone. Stoga smatramo da je nužno omogućiti korištenje mjere poslodavcima za stalne sezonce zaposlene na sezonskim poslovima u 2021. godini u trajanju kraćem od 6 mjeseci.

Vezano uz izmjene Uvjeta i načina korištenja sredstava za provođenje programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za rujan 2021. u odjeljku Ciljane skupine poslodavaca dodaje se djelatnost Prijevoz i skladištenje - Ostali kopneni prijevoz putnika (NKD 49.39) isključivo čarterske vožnje, izleti i druge povremene prijevozne usluge.

Detaljnije informacije uskoro će biti dostupne na: mjere.hr.

Cijepljeni ne moraju u karantenu nakon bliskog kontakta sa zaraženim


Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 25. listopada 2021.godine 12. verziju Objedinjenih revidiranih preporuka o prioritetima za testiranje na SARS-CoV-2, postupanju s kontaktima, završetku izolacije i karantene/samoizolacije s osvrtom na osobe koje su preboljele COVID-19 ili su cijepljene.

Izmjene u odnosu na ranije verzije:

  • Osobe koje su preboljele COVID-19 i dovršile primarno cijepljenje izuzete su od karantene u slučaju bliskog kontakta sa zaraznom osobom bez vremenskog ograničenja (ako razviju simptome unutar 14 dana od zadnjeg bliskog kontakta, postupa se kao sa sumnjom na COVID-19).
  • Nakon bliskog kontakta sa zaraznom osobom, osobe koje su dovršile primarno cijepljenje, trebaju se strogo pridržavati epidemioloških preporuka za sprječavanje kapljičnih infekcija slijedećih 14 dana i preporučljivo je da se testiraju brzim testom 5 – 7 dana nakon bliskog kontakta (ako razviju simptome unutar 14 dana od zadnjeg bliskog kontakta, postupa se kao sa sumnjom na COVID-19).
  • Od preporuke za testiranje 5 – 7 dana nakon bliskog kontakta s oboljelim izuzete su samo osobe koje su preboljele COVID-19 unazad šest mjeseci.
  • Radi smanjenja širenja infekcije svi bliski kontakti oboljelog upućuju se u zdravstveni nadzor u karanteni/samoizolaciji.

Bliski kontakti podliježu zdravstvenom nadzoru u karanteni/samoizolaciji u trajanju od 10 dana od zadnjeg bliskog kontakta sa zaraženom osobom.

Ako su bolesnik i kontakti u zajedničkom kućanstvu bez mogućnosti izolacije bolesnika (npr. oboljelo dijete koje njeguju roditelji), kućni kontakti podliježu karanteni u trajanju od 10 dana nakon što bolesnik ispuni kriterije za završetak izolacije. Ako su kontinuirano u bliskom kontaktu s bolesnikom, to podrazumijeva karantenu od 20 dana (10 dana trajanja zaraznosti bolesnika plus 10 dana karantene od posljednjeg dana zaraznosti bolesnika) od datuma obolijevanja bolesnika, pod uvjetom da bolesnik zadovolji uvjete za prekid izolacije nakon deset dana i da kontakti ne razviju simptome bolesti tijekom tog razdoblja što treba procijeniti izabrani liječnik primarne zdravstvene zaštite.

Cjelovit tekst Preporuke možete pronaći OVDJE.

HAMAG-BICRO nudi povoljnije COVID-19 zajmove


Hrvatska agencija za gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) nastavlja s mjerama za pomoć mikro, malim i srednjim poduzetnicima čije je poslovanje ugroženo epidemijom koronavirusa, po novim uvjetima.

Poduzetnicima je na raspolaganju COVID-19 zajam za obrtna sredstva po novim, znatno povoljnijim uvjetima. Maksimalni iznos zajma je povišen sa 380.000 na 750.000 kuna, a prijaviti se mogu mikro, mali i srednji poduzetnici koji su imali pad prihoda u 2020. godini od najmanje 20 % (koliko je do sada bilo samo za potpomognuta područja prema indeksu razvijenosti), umjesto dosadašnjih 60 %. Ovom se izmjenom omogućava dodatna likvidnost poduzetnicima na koje pandemija nije imala izrazito jak utjecaj, ali je ipak financijski otežala njihovo poslovanje.

Poduzetnici se mogu prijaviti na program do iskorištenja sredstava, najkasnije do 31. prosinca ove godine. Više informacija možete pronaći na službenoj stranici HAMAG-BICRO-a.

Ugostiteljima dopušteno usluživanje u zatvorenome, ali samo gostiju koji sjede


Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 31. kolovoza 2021. godine Preporuke za sprečavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskim objektima u zatvorenom prostoru s terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima. Ograničenje ukupnog broja posjetitelja prema timPreporukama jednako je kao i ranije: za svakog gosta 4 m² prostora. Obavijest o maksimalnom broju posjetitelja unutar zatvorenog dijela prostora mora biti jasno istaknuta na ulazu u objekt, gdje treba biti istaknuta i obavijest o obvezi održavanja razmaka od minimalno 1,5 metra između posjetitelja te između posjetitelja i osoblja. Stolovi trebaju biti raspoređeni tako da se održi fizički razmak među različitim skupinama gostiju od 1,5 metara. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 metara.

Također, osoblju i gostima treba stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo za ruke. Treba poticati beskontaktno plaćanje bankovnim karticama. Nakon odlaska svake skupine gostiju potrebno je prebrisati dezinficijensom stol, odnosno ukloniti stolnjake.

Zabranjuje se usluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima, na stolovima se ne ostavljaju posudice za sol/papar/ulje/ocat/druge začine već se donose nove, prethodno oprane ili dezinficirane posudice za svaku skupinu novih gostiju.

Moguće je usluživanje isključivo gostiju za stolovima sa sjedećim mjestima. Stajaća mjesta u zatvorenim dijelovima ugostiteljskih objekata nisu dopuštena.

Više...

 

 

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 31. kolovoza 2021. godine Preporuke za sprečavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskim objektima u zatvorenom prostoru s terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima. Ograničenje ukupnog broja posjetitelja prema timPreporukama jednako je kao i ranije: za svakog gosta 4 m² prostora. Obavijest o maksimalnom broju posjetitelja unutar zatvorenog dijela prostora mora biti jasno istaknuta na ulazu u objekt, gdje treba biti istaknuta i obavijest o obvezi održavanja razmaka od minimalno 1,5 metra između posjetitelja te između posjetitelja i osoblja. Stolovi trebaju biti raspoređeni tako da se održi fizički razmak među različitim skupinama gostiju od 1,5 metara. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 metara.

Također, osoblju i gostima treba stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo za ruke. Treba poticati beskontaktno plaćanje bankovnim karticama. Nakon odlaska svake skupine gostiju potrebno je prebrisati dezinficijensom stol, odnosno ukloniti stolnjake.

Zabranjuje se usluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima, na stolovima se ne ostavljaju posudice za sol/papar/ulje/ocat/druge začine već se donose nove, prethodno oprane ili dezinficirane posudice za svaku skupinu novih gostiju.

Moguće je usluživanje isključivo gostiju za stolovima sa sjedećim mjestima. Stajaća mjesta u zatvorenim dijelovima ugostiteljskih objekata nisu dopuštena.

Više o Uputama...

Moguće održavanje profesionalnih priredbi i za više od 100 osoba


Hrvatski zavod za javno zdravstvo 8. je verzijom Preporuka za sprječavanje zaraze COVID-19 tijekom održavanja profesionalnih umjetničkih izvedbi, kulturnih programa i manifestacija dopustio profesionalne priredbe i za više od 100 sudionika uz korištenje platforme Sigurna okupljanja.

Više...

 

 

KONTAKTI ŽUPANIJSKIH STOŽERA

Pozivom na broj 113 svakim danom od 8 do 21 sat možete dobiti sve informacije o koronavirusu.

Kontaktne informacije Županijskih stožera civilne zaštite 

Mjere pomoći gospodarstvu

Nove mjere zadržavanja radnika za listopad i za studeni 2021.


Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje na sjednici 3. studenoga donijelo je odluku o donošenju dvije nove mjere – Programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za listopad i za studeni 2021.

Za program zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za listopad 2021. zahtjevi će se primati od 8. studenoga do zaključno 25. studenoga 2021. godine. Potpora će se odabravati za radnike zaposlene najkasnije 30. rujna 2021. godine i to poslodavcima koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 28. veljače 2021. godine.

Dokument HZZ-a Uvjeti i načini korištenja sredstava za provođenje programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za listopad 2021. (.PDF, 1,7 MB) možete pronaći u pratećim dokumentima na ovoj stranici, a sve detalje u OBJAVI na webu HZZ-a.

Za program zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za studeni 2021. zahtjevi će se primati od 29. studenoga do zaključno 22. prosinca 2021. godine. Potpora će se odobravati za radnike zaposlene najkasnije 31. listopada 2021. godine i to poslodavcima koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 28. veljače 2021. godine. 

Dokument Uvjeti i načini korištenja sredstava za provođenje programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za studeni 2021. (.PDF, 1,7 MB) možete pronaći u pratećim dokumentima na ovoj stranici, a sve detalje u OBJAVI na webu HZZ-a.

Sve ključne informacije o mjerama zadržavanja radnih mjesta možete pronaći na WEBU tog priograma. 

Mjera za zadržavanje radnih mjesta proširena i na noćne klubove


Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje donijelo je odluku o izmjenama i dopunama Uvjeta i načina korištenja sredstava za provođenje mjera aktivne politike zapošljavanja u 2021. godini.

Izmjene se odnose na Program zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za rujan 2021.

U Uvjetima i načinima korištenja sredstava za provođenje programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za rujan 2021. u odjeljku Ciljane skupine poslodavaca dodaje se Djelatnost pripreme i usluživanja pića (djelatnost 56.30) - isključivo noćni klubovi.

Više informacija na POVEZNICI.

 

Produžuje se mjera za stalne sezonce i nakon kraja sezone


Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje donijelo je 29. rujna Odluku o izmjenama i dopunama Uvjeta i načina korištenja sredstava za provođenje mjera aktivne politike zapošljavanja u 2021. godini.

Izmjene se odnose na mjeru Stalni sezonac te na Program zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za rujan 2021.

U mjeri Stalni sezonac u dijelu koji je vezan uz korisnike, poslodavcima koji su koristili mjeru Stalni sezonac – COVID - 19 u trajanju od maksimalnih 6 mjeseci te poslodavcima koji su stalne sezonce zaposlili u radni odnos na sezonskim poslovima u sezoni 2020. godini i 2021. godini u trajanju kraćem od 6 mjeseci, omogućit će se po isteku mjere Stalni sezonac – COVID-19, odnosno po isteku radnog odnosa stalnog sezonca u sezoni 2020. godini ili 2021. godini, a koji je bio kraći od 6 mjeseci, i dalje korištenje mjere Stalni sezonac.

Naime, zbog utjecaja korona krize i epidemiološke situacije brojni poslodavci nisu bili u mogućnosti poslovati u punom opsegu tijekom cijele sezone. Stoga smatramo da je nužno omogućiti korištenje mjere poslodavcima za stalne sezonce zaposlene na sezonskim poslovima u 2021. godini u trajanju kraćem od 6 mjeseci.

Vezano uz izmjene Uvjeta i načina korištenja sredstava za provođenje programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za rujan 2021. u odjeljku Ciljane skupine poslodavaca dodaje se djelatnost Prijevoz i skladištenje - Ostali kopneni prijevoz putnika (NKD 49.39) isključivo čarterske vožnje, izleti i druge povremene prijevozne usluge.

Detaljnije informacije dostupne na: mjere.hr.

Moguća isplata potpore blokiranim poslodavcima


Hrvatski zavod za zapošljavanje omogućio je isplatu sredstava iz mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim koronavirusom (COVID-19) poslodavcima kojima su računi blokirani (nesolventni poslodavci) ako udovoljavaju svim ostalim kriterijima za dobivanje navedene mjere odnosno ako su primili Obavijest o pozitivnoj ocjeni zahtjeva.

Isplata navedenih sredstava može se odobriti samo ako poslodavac ima otvoren zaštićeni račun za primanja, naknade i iznose koji su izuzeti od ovrhe ili na kojima je ovrha ograničena. VIŠE...


Potpora za očuvanje radnih mjesta - Skraćivanje radnog vremena/čekanje na posao


Potpora pokriva do 90% skraćivanja radnog vremena i iznosi do 3.600 kuna po radniku. Uvjet za prijavu je pad prihoda od najmanje 19% ili više u mjesecu korištenja potpore (u odnosu na usporedno razdoblje) osim za NKD C djelatnosti.

Za ovu se potporu mogu javiti poslodavci koji zapošljavaju 10 do 50 radnika ako je skraćenje za najmanje 20% radnika te oni poslodavci koji zapošljavaju više od 50 radnika ako je skraćenje za najmanje 10% radnika. Mjera uključuje ograničenje isplate dividende za poslodavce korisnike potpore.

Više detalja o mjeri možete doznati na stranici HZZ-a: Potpora za očuvanje radnih mjesta - Skraćivanje radnog vremena/čekanje na posao.


Potpora za očuvanje radnih mjesta (COVID-19 i područja pogođena potresom)

Više...


Potpora za očuvanje radnih mjesta izuzeta je od ovrhe

Sredstva koja je Hrvatski zavod za zapošljavanje isplatio poslodavcima kao Potporu za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima koronavirusom (COVID-19) izuzeta su od ovrhe. VIŠE...

 

Potpora poduzetnicima na otocima

Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije objavilo je Javni poziv za dodjelu potpora male vrijednosti u 2020. godini otočnim poslodavcima za očuvanje radnih mjesta. Javni poziv otvoren je do 24. studenoga. VIŠE...

Potpore i za cestovne prijevoznike tereta te one koji pružaju javne usluge

Vlada Republike Hrvatske je 22. listopada donijela Odluku o usvajanju dopuna Programa dodjele državnih potpora sektoru mora, prometa, prometne infrastrukture i povezanim djelatnostima u aktualnoj pandemiji COVID-a 19, kojom se dopunjava Program dodjele državnih potpora sektoru mora, prometa, prometne infrastrukture i povezanim djelatnostima u aktualnoj pandemiji COVID-a 19 (Narodne novine, broj 77/20) tako da se u Program dodaju cestovni prijevoznici robe po registraciji djelatnosti, ali i poduzetnici koji imaju potpisane Ugovore o pružanju javnih usluga, a koji u svim ostalim odredbama zadovoljavaju uvjete propisane Programom. VIŠE... 

Nacionalni Stožer civilne zaštite produžio je primjenu mjera za posebnu organizaciju rada u trgovini do 15. prosinca Odlukom od 30. studenoga. Pravne osobe koje obavljaju djelatnost trgovine u prodavaonicama i trgovačkim centrima obvezne su organizirati obavljanje djelatnosti u skladu s ovom Odlukom i posebnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo te uz poštivanje svih općih epidemioloških mjera.

Broj kupaca, odnosno posjetitelja koji istovremeno mogu biti u prodavaonici, odnosno trgovačkom centru ograničava se na sljedeći način:

  • u prodavaonicama koje imaju do 10 m² neto površine prodajnog prostora istovremeno može biti samo jedan kupac;
  • za prodavaonice koje imaju od 11 m² do 100 m² neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 10 m²;
  • za prodavaonice od 101 m² do 200 m² neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 12 m²;
  • za prodavaonice od 201 m² do 2.000 m² neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 16 m²;
  • za prodavaonice s više od 2.000 m² neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 20 m²;
  • za trgovačke centre najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 16 m².
*Neto površina prodajnog prostora prodavaonice i trgovačkog centra, u smislu ove Odluke, je ukupna površina umanjena za skladišne prostore, sanitarne čvorove, evakuacijska stubišta i hodnike, tehničke prostorije i ostale prostore koji nisu dostupni za kupce, odnosno posjetitelje.


Sve prodavaonice i trgovački centri obvezni su;

  • na ulazu jasno istaknuti obavijest o najvećem mogućem broju kupaca koji istovremeno mogu biti u prodavaonici, odnosno trgovačkom centru i strogo se pridržavati ograničenja dopuštenog broja kupaca;
  • za vrijeme očekivanog dolaska većeg broja kupaca (sniženja, popusti, predblagdanske nabave i sl.) poduzeti dodatne mjere kako u njihovim prostorima ne bi istovremeno boravio veći broj kupaca od dopuštenog i kako bi se osiguralo pridržavanje epidemioloških mjera;
  • primjenjivati pojačane mjere higijene i svakodnevnog čišćenja prostora, redovito provjetravati prostore te osigurati dovoljno punktova s dezinfekcijskim sredstvima za ruke.

Više informacija...

 

Ukinuta davanja na trošak testiranja na COVID

Ministarstvo financija donijelo je Pravilnik o izmjeni i dopunama Pravilnika o provedbi općeg poreznog zakona (NN 103/2020) kojime se u uvjetima posebnih okolnosti iz članka 107.a Općeg poreznog zakona, trošak laboratorijskog ispitivanja uzročnika zarazne bolesti, odnosno epidemije zaraznih bolesti što ih poslodavac i isplatitelj primitka na svoj teret omogućuje radnicima i fizičkim osobama, ne smatra primitkom po osnovi nesamostalnog rada. VIŠE...

Porezna uprava upućuje poduzetnike da koriste njene e-usluge da zaštite zdravlje. VIŠE...

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 25. listopada 2021.godine 12. verziju Objedinjenih revidiranih preporuka o prioritetima za testiranje na SARS-CoV-2, postupanju s kontaktima, završetku izolacije i karantene/samoizolacije s osvrtom na osobe koje su preboljele COVID-19 ili su cijepljene.

Izmjene u odnosu na ranije verzije:

  • Osobe koje su preboljele COVID-19 i dovršile primarno cijepljenje izuzete su od karantene u slučaju bliskog kontakta sa zaraznom osobom bez vremenskog ograničenja (ako razviju simptome unutar 14 dana od zadnjeg bliskog kontakta, postupa se kao sa sumnjom na COVID-19).
  • Nakon bliskog kontakta sa zaraznom osobom, osobe koje su dovršile primarno cijepljenje, trebaju se strogo pridržavati epidemioloških preporuka za sprječavanje kapljičnih infekcija slijedećih 14 dana i preporučljivo je da se testiraju brzim testom 5 – 7 dana nakon bliskog kontakta (ako razviju simptome unutar 14 dana od zadnjeg bliskog kontakta, postupa se kao sa sumnjom na COVID-19).
  • Od preporuke za testiranje 5 – 7 dana nakon bliskog kontakta s oboljelim izuzete su samo osobe koje su preboljele COVID-19 unazad šest mjeseci.

Bliski kontakti podliježu zdravstvenom nadzoru u karanteni/samoizolaciji u trajanju od 10 dana od zadnjeg bliskog kontakta sa zaraženom osobom.

Ako su bolesnik i kontakti u zajedničkom kućanstvu bez mogućnosti izolacije bolesnika (npr. oboljelo dijete koje njeguju roditelji), kućni kontakti podliježu karanteni u trajanju od 10 dana nakon što bolesnik ispuni kriterije za završetak izolacije. Ako su kontinuirano u bliskom kontaktu s bolesnikom, to podrazumijeva karantenu od 20 dana (10 dana trajanja zaraznosti bolesnika plus 10 dana karantene od posljednjeg dana zaraznosti bolesnika) od datuma obolijevanja bolesnika, pod uvjetom da bolesnik zadovolji uvjete za prekid izolacije nakon deset dana i da kontakti ne razviju simptome bolesti tijekom tog razdoblja što treba procijeniti izabrani liječnik primarne zdravstvene zaštite.

Cjelovit tekst Preporuke možete pronaći OVDJE.

Nacionalni stožer civilne zaštite donio je 2. srpnja 2021. godine Odluku o nužnoj epidemiološkoj mjeri obveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maskiOdlukom o izmjeni Odluke o nužnoj epidemiološkoj mjeri obaveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski od 30. studenoga 2021. godine, Odluci od 2. srpnja produžena je primjena do 15. prosinca

Maske za lice ili medicinske maske obvezni su koristiti na ispravan način, tako da cijelo vrijeme dok se nosi maska prekriva usta i nos:

  • zaposlenici ustanova socijalne skrbi koje pružaju uslugu smještaja i posjetitelji korisnicima, ako su posjete dopuštene;
  • vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prometa i putnici u javnom prometu;
  • zaposlenici u trgovačkoj djelatnosti i kupci za vrijeme boravka u prodavaonicama;
  • zaposlenici u ugostiteljskoj djelatnosti koji dolaze u kontakt s gostima ili sudjeluju u posluživanju i pripremi jela, pića i napitaka;
  • gosti u ugostiteljskim objektima u zatvorenim prostorima, osim dok sjede na svojim mjestima i konzumiraju hranu, piće ili napitke;
  • zaposlenici trgovačkih društava, ustanova i institucija koji rade sa strankama i stranke koje dolaze u ta trgovačka društva, ustanove i institucije (uključujući i posjetitelje HGK);
  • zaposlenici u uslužnim djelatnostima u kojima se dolazi u bliski kontakt s klijentima...

Hrvatski zavod za javno zdravstvo donio je 12. listopada 2020. godine Preporuke za korištenje maski za lice, medicinskih i zaštitnih maski

Maske za lice ili medicinske maske ne moraju se koristiti u slučajevima preporučenih izuzeća koja na svojim mrežnim stranicama objavljuje Hrvatski zavod za javno zdravstvo, koji je donio i Preporuke o nošenju maski. Više o obavezi nošenja maski možete pronaći OVDJE..

Stožer civilne zaštite zbog potresa ukinuo propusnice

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske s obzirom na novonastalu situaciju donio je Odluku o stavljanju izvan snage Odluke o zabrani napuštanja županije prema mjestu prebivališta ili boravišta u Republici Hrvatskoj

Želite li pomoći, umjesto odlaska na potresom pogođena područja možete to učiniti novčanim uplatama ili donacijama odjeće, hrane i higijenskih potrepština, a tvrtke mogu pomoći svojom opremom za raščišćavanje ili odvoz ruševina

Organizacija javnog prijevoza

Stožer civilne zaštite RH donio je 13. srpnja Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19

Pružatelji usluga u javnom prijevozu putnika obvezni su, radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19, javni prijevoz organizirati sukladno ovoj Odluci te općim i posebnim preporukama i uputama koje Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavljuje na svojim mrežnim stranicama.

Vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prijevoza putnika i putnici u javnom prijevozu obvezni su za vrijeme boravka u prijevoznom sredstvu koristiti medicinske maske ili maske za lice na ispravan način te se pridržavati općih protuepidemijskih mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo koje se odnose na vožnju javnim prometom.

Putniku koji nema medicinsku masku ili masku za lice pružatelj usluga javnog prijevoza ne smije dopustiti ulazak u prijevozno sredstvo, odnosno vozač ne smije započeti vožnju ukoliko se u prijevoznom sredstvu nalaze putnici bez medicinske maske ili maske za lice.

Kontrolu provedbe ove Odluke provodit će inspektori Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, inspektori Ravnateljstva civilne zaštite, inspektori Državnog inspektorata i policijski službenici.

Odluci koja je stupila na snagu 23. prosinca, najnovijom je Odlukom o izmjeni, od 30. studenoga, primjena produžena do 15. prosinca 2021. godine.

 

Priopćenja stožera civilne zaštite

OSTALE INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE 


Želite li nam poslati primjedbu u vezi s poteškoćama u poslovanju zbog bolesti COVID-19, pošaljite nam je obrascem u nastavku.