HGK – ŽK Split na sajmu GAST 2019.


Objavljeno: 22. 02. 2019. , Ažurirano: 01. 03. 2019.


''HGK – Županijska komora Split podupire sajam GAST od njegovih početaka. Ove godine pridonosimo dvojako: organizatori smo kolektivnog nastupa članica iz cijele Hrvatske, a u stručnom smo dijelu sajma suorganizatori 8. konferencije o turizmu Turistička mreža, u sklopu koje održavamo panel Digitalizacija u turizmu'', rekao je prigodom svečanog otvorenja sajma GAST 27. veljače predsjednik HGK – ŽK Split Joze Tomaš.

GAST_2019_1.jpgSvečano otvorenje 24. sajma GAST; Izvor: HGK

U izlagačkom prostoru Komore ove se godine predstavlja 18 izlagača, hrvatskih proizvođača autohtonih prehrambenih proizvoda i pića te hotelske opreme, među kojima su i nositelji prestižnih znakova kvalitete HGK – Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko.

 GAST_2019_2.jpgPanel Digitalizacija u turizmu: moderator Jozo Vrdoljak, Niki Dešković (Internet Partner), Marko Smoljo (Amplifico), Bože Šarić (Manas), Marko Zeljko (Adriagate) i Ivan Juras (Net Media Sistemi); Izvor: HGK

Na panelu Digitalizacija u turizmu sudjelovali su stručnjaci s područja IT-sustava u funkciji turizma: Ivan Juras iz Net Media Sistema d.o.o., Marko Zeljko iz Adriagatea d.o.o., Bože Šarić, predstavnik Manasa d.o.o., Marko Smoljo iz Amplifica d.o.o. te Niki Dešković, Internet Partner d.o.o.. Da je tema itekako zanimljiva i potrebna, posvjedočio je odličan odaziv i interes sudionika.

''Očito je da su promjene izuzetno brze, a trendovi su digitalizacija – automatizacija – robotizacija'', rekao je Niki Dešković.

Navike gostiju mijenjaju se iz sezone u sezonu, stoga je nužno osluškivati tržište, složni su panelisti.

"Velika prednost digitalizacije jest to što uvodi mogućnost mjerenja podataka i time donošenja pravilnih odluka'', smatra Smoljo.

Opći je zaključak da je digitalizacija potrebna i nužna, bez nje se ne može, posebno u turizmu. Međutim, ne treba se bojati da će digitalizacija uništiti radna mjesta, smatraju panelisti. Upravo obratno, digitaliziraju se monotoni, repetitivni poslovi čime se ljudima oslobađa vrijeme da se više posvete gostima te da se bave kreativnim poslovima.

Poruka s panela, posebno iznajmljivačima, jest: ''Kombinirajte kanale oglašavanja, budite na više platformi te ponudite gostu dodatnu vrijednost i rezultat neće izostati'', odnosno, kako je poručio Dešković, ''dopustite tehnologiji da radi za vas''.

 GAST_2019_3.jpgSudionici panela o digitalizaciji u turizmu; Izvor: HGK

Drugi panel u sklopu 8. Turističke mreže – Nautički turizam: vezovi, privezišta, infrastruktura, bavio se aktualnom tematikom u vezi s pomorskim dobrom, a treći, Reforma turističkog zakonodavstva – Turistička infrastruktura, na kojem je sudjelovao i državni tajnik Ministarstva turizma Tonči Glavina, bio je posvećen zakonodavnom okviru i promjenama u turističkom sektoru.

 GAST_2019_4.jpgModerator Jozo Vrdoljak i sudionici panela o reformi turističkog zakonodavstva: Martina Nimac Kalcina, Zajednica obiteljskog turizma HGK, Joško Stella, Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije, Tonči Glavina, državni tajnik Ministarstva turizma, Damir Petričević, Petričević grupa, Nataša Bušić, HGK – ŽK Split, Alijana Vukšić, Turistička zajednica grada Splita; Izvor: HGK

Na panelu je sudjelovala Nataša Bušić, viša stručna savjetnica HGK – ŽK Split, koja je predstavila aktivnosti i ovlasti HGK u vezi sa zakonskom regulativom u turizmu. Putem svojih turističkih udruženja i zajednica HGK prikuplja mišljenja o zakonima koji se donose te utječe na njihovo kreiranje i izmjenu.  Prema Zakonu o pružanju usluga u turizmu, koji je stupio na snagu 1. siječnja 2018. godine, HGK također utvrđuje i na svojim mrežnim stranicama objavljuje popis aktivnosti koje se smatraju turističkim uslugama aktivnog i pustolovnog turizma, rekla je Bušić.