Izvor: ŽK Šibenik

U ŽK Šibenik održana sjednica Strukovne grupacije cestovnoga linijskog prijevoza putnika


Objavljeno: 06. 12. 2017. , Ažurirano: 14. 12. 2017.


Sjednica Strukovne grupacije linijskog prijevoza putnika Šibensko-kninske županije, na kojoj su uz predstavnike prijevoznika bili dožupan Šibensko-kninske županije Nikola Blažević i predstojnik Područnog ureda Šibenik Hrvatskog zavoda za zapošljavanje Luka Petrina, održana je 12. prosinca.

Petrina je na sjednici naglasio da je na tržištu rada evidentan nedostatak vozača i da Zavod za zapošljavanje provodi prekvalifikaciju određenog kadra te imaju mjeru stalni sezonac, što mogu koristiti i tvrtke koje obavljaju prijevoz putnika, posebice u vrijeme turističke sezone kada su zahtjevi za povećanjem broja vozača izraženi, zbog većeg broja prijevozničkih angažmana i ograničenog radnog vremena za vozače.

Hrvatski zavod za zapošljavanje, naglasio je Petrina, provodi i mjeru obrazovanja na radnom mjestu, pa tako mogu platiti troškove obrazovanja za postojeće zaposlenika u prijevozničkim tvrtkama za one vozačke koji dosad nemaju Kod 95, bez kojeg ne mogu voziti.

U prošloj je godini HZZ – Područni ured Šibenik programom stručnog usavršavanja obrazovao 15 vozača D kategorije, a u 2018. planira obrazovati još 30 vozača za D kategoriju te 40 vozača za stjecanje Koda 95.

Dosad zanimanje vozač nije bilo predviđeno projektom Lokalnog partnerstva za obrazovanje pri Županiji Šibensko-kninskoj, stoga je dožupan Blažević, na temelju izraženih potreba prijevoznika za obrazovanjem kadra vozača potvrdio da će biti uvršteni u programe obrazovanja, koje može financirati Lokalno partnerstvo, što se u prvome redu odnosi na one programe koje ne financira Zavod za zapošljavanje te da je moguće programima financirati, interventno djelovati prema potrebama prijevoznika, koji su naglasili da bi vozači trebali proći i programe učenja stranih jezika, što se pokazalo kao potreba tijekom turističke sezone.

Obveza uvođenja digitalnog tahografa za prijevoznike znači dodatno zapošljavanje vozača zbog ograničenja radnog vremena za vozače.

U vezi s Nacrtom Prijedloga Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, gospođa Ljubica iz ŽK Šibenik istaknula je da je razlog izmjene postojećeg zakona usklađivanje s pravnom stečevinom EU, na što su prijevoznici izrazili strepnju da bi novi Zakon mogao dovesti do izražene pojave nelojalne konkurencije u prijevozu putnika te smatraju kako bi se u nacrtu Prijedloga Zakona o prijevozu u cestovnom prometu trebalo povesti za prijedlozima udruženja cestovnog prijevoza kako bi se postiglo uređenje tržišta cestovnog prijevoza putnika i tereta te zaštitili domaći prijevoznici koji imaju potrebnu stručnu osposobljenost i ispunjavaju obveze iz propisa.