''Hrvatsko tržište rada još se nije oporavilo od ekonomske krize, a problemi nedostatka ljudi s odgovarajućim znanjima i vještinama već se odražavaju na gospodarstvo. Iako se HGK izborila za povećanje uvoznih kvota radnika, to ne smatramo idealnim rješenjem. Nužno je snažnije povezivanje gospodarstva s obrazovnim sustavom. Stoga HGK podupire dualni model strukovnog obrazovanja kako bi i tvrtke postale mjesto učenja'', rekao je potpredsjednik HGK Josip Zaher na konferenciji na kojoj su predstavljene i preporuke za daljnji razvoj i unaprjeđenje sustava strukovnog obrazovanja te rezultati projekta Erasmus+ Jačanje kapaciteta komora i partnera za pomoć malim i srednjim poduzećima za uključivanje u naukovanje – Cap4App.

DSC_4057 800x450.JPG

Uzvanici i sudionici konferencije; Izvor: HGK.

HGK je do sada, u sklopu projekta vrijednog tri i pol milijuna kuna, od čega je 80 posto financirano novcem iz EU fonda, osposobila 36 mentora u poduzećima i 20 zaposlenika Županijskih komora za savjetodavne uloge tvrtkama po cijeloj Hrvatskoj. U suradnji sa Sveučilištem u Zadru izradila je i prijedlog programa za mentore u poduzećima kao i priručnik koji sadrži informacije te praktične savjete za kvalitetno obavljanje poučavanja učenika na radnom mjestu.

''Rezultati istraživanja koje je provedeno tijekom projekta pokazali su da raste interes poslodavaca za uključivanje u sustav strukovnog obrazovanja radi osiguravanja trenutne, a posebno buduće radne snage nužne za poslovanje. Međutim, trenutačne gospodarske prilike i stanje na tržištu rada ograničavaju kapacitete gospodarskih subjekata za aktivnije sudjelovanje u sustavu strukovnog obrazovanja, stoga je potrebna sustavna potpora i poticaji kako bi se dodatno razvijali svi oblici učenja temeljenog na radu'', kazao je Zaher dodavši kako je HGK pokazala spremnost pružanja potrebne potpore.

melina_schneider4221 800x534.JPG

Melina Schneider, savjetnica na projektu iz Federalne gospodarske komore Austrije; Izvor: HGK.

Na konferenciji su predstavljene i preporuke za buduću uspješniju provedbu učenja temeljenog na radu, s naglaskom na veću uključenost poslodavaca i posredničkih institucija u strukovnom obrazovanju u Hrvatskoj, koje su kreirane u suradnji s austrijskim partnerima.

''Među preporukama valja istaknuti veću uključenost poslodavaca u dualno obrazovanje. Također, preporuka iz Austrije je i veća uloga Hrvatske gospodarske, posebice kao snažnije podrške tvrtkama za trening s naglaskom na male tvrtke',' rekla je Melina Schneider, savjetnica na projektu iz Federalne gospodarske komore Austrije.

Među bitnim preporukama valja istaknuti rad na boljoj osviještenosti o korisnosti strukovnog obrazovanja malih i srednjih poduzeća. Zatim, razvijanje sveobuhvatnih strukovnih programa koji osiguravaju zaposlenje nakon školovanja, te poticanje poslodavaca da sudjeluju u financiranju određenih aspekata strukovnog obrazovanja poput prijevoza, smještaja i dodatne nagrade.