Splitski skup o potpori izvoznicima
Izvor: HGK

Veljača u HGK u Splitu posvećena izvozu – započela radionicom o podršci izvoznicima


Objavljeno: 10. 02. 2020. , Ažurirano: 11. 02. 2020.


Iako je važnost izvoza za dugoročno održiv gospodarski rast presudna i iznimna i iako današnje globalno tržište nudi znatno veće poslovne mogućnosti od domaćeg, od 14,5 tisuća tvrtki koliko ih je aktivnih u Splitsko-dalmatinskoj županiji, samo 7,7 posto njih izvozi. S krajnjim ciljem povećanja tog postotka, održana je 10. veljače u HGK – Županijskoj komori Split radionica Podrška internacionalizaciji poslovanja kako bi se poduzetnicima predstavile novosti u programima za izvoznike i informacije o osiguranju njihovih plasmana.

''Hrvatska gospodarska komora provodi niz aktivnosti radi poticanja i povećanja izvoza, a današnja radionica, kojom želimo informirati gospodarstvenike i osvještavati ih o mogućnostima podupiranja, praćenja i osiguranja njihovih izvoznih poslova, upravo je jedna od takvih aktivnosti'', rekao je predsjednik HGK – Županijske komore Split Joze Tomaš. Osim organizacije edukacija, Komora putem organizacije inozemnih delegacija, sudjelovanja na sajmovima, ali i svojih predstavništava u stranim zemljama koja su na raspolaganju hrvatskim tvrtkama radi na stvaranju preduvjeta za njihov izlazak na strana tržišta.

Slika 2.jpg
Predsjednik ŽK Split otvorio je splitski skup o potpori izvoznicima; Izvor: HGK.


Radionica je organizirana u suradnji s Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak (HBOR) i Hrvatskim kreditnim osiguranjem d.d. (HKO), koji su predstavili novosti za izvoznike, s naglaskom na investicije privatnog sektora i pripremu izvoza te izvozno-kreditno osiguranje i osiguranje kratkoročnih potraživanja prodaje roba i usluga.

''U HBOR-u smatramo da je potrebno potaknuti izvozna stremljenja naših gospodarstvenika te ih informirati o mogućnostima koje su im na raspolaganju u dijelu zatvaranja financijske konstrukcije i u dijelu osiguranja naplate izvoznih potraživanja. Nadamo se da će poduzetnici prepoznati korisnost ovih mjera i da ćemo imati pozitivne pomake'', poručila je voditeljica Područnog ureda HBOR-a za Dalmaciju Mira Krneta. Radionica u Splitu prva je od četiri koje će se o ovoj temi u prvom kvartalu ove godine održati u dalmatinskim županijama, a uslijedit će radionice u Dubrovniku, Zadru i Šibeniku.

Ulogu Hrvatskog kreditnog osiguranja, tvrtke kćeri HBOR-a, koja se bavi isključivo osiguranjem potraživanja predstavio je predsjednik Uprave Zvonimir Samodol. ''Naša je usluga posebno važna za izvoznike jer im omogućuje da otvaraju nova tržišta uz prebacivanje rizika na nekog drugog tko se bavi preuzimanjem rizika, u ovom slučaju na osiguratelja specijaliziranog samo za tu vrstu osiguranja. Ovakvim radionicama i predstavljanjem želimo ponajprije educirati poduzetnike, upozoriti ih da postoji rizik te da taj rizik mogu osigurati'', rekao je Samodol.

A s detaljima financiranja izvoznih projekata te osiguranja potraživanja nazočne su upoznale Marina Jurašin i Ivana Petković iz HBOR-a te Aneli Džajić iz HKO-a.

Posebno su zanimljiva bila iskustva poduzetnika izvoznika koji surađuju s HBOR-om i HKO-om. ''Suradnja s HKO-om nam je dosta olakšala poslovanje jer nismo više morali gubiti vrijeme na istraživanje stranih kupaca. Osiguranje košta, ali se i isplati, nama je uštedjelo vrijeme, a potencijalno i novac te su benefiti osiguranja veći od troškova'', smatra Branimir Šimić iz Wellmaxa d.o.o., tvrtke za trgovinu elektroinstalacijskim materijalima.

Primjer korištenja usluga HBOR-a i vlastitog pristupa izvozu naveo je i Andrija Polić, vlasnik tvrtke Stella Mediterranea d.o.o, koja se bavi proizvodnjom hrane, delikatesa i dodataka prehrani. Polić općenito smatra da naši poduzetnici slabo koriste prilike i mogućnosti koje su im danas na raspolaganju, od niskih kamata, sredstava iz fondova pa do gladi svjetskog tržišta za novim i drugačijim proizvodima i uslugama.

Veljaču je HGK – Županijska komora Split posvetila upravo izvozu i izvoznicima, te će se tako 20. veljače u splitskoj Komori održati seminar Nova Incoterms® 2020 pravila, s temom ovog globalno priznatog standarda o upotrebi domaćih i međunarodnih trgovinskih pojmova čiji je cilj trgovcima diljem svijeta pružiti sigurnost i jasnoću u poslovanju.