Vrijeme održavanja: 26.06.2016.

Hrvatska gospodarska komora i njena Udruženja cestovnoga teretnog i putničkog prometa uspjeli su izboriti promjenu dosadašnje procedure upisa "KOD-a 95" u vozačku dozvolu. Naime, prema odluci MUP-a, koja je na snazi od 15. lipnja, profesionalnom vozaču koji podnese zahtjev za izdavanje nove vozačke dozvole neće se oduzimati i poništavati obrazac postojeće vozačke dozvole ako joj nije istekao rok važenja, sve do preuzimanja nove vozačke dozvole.

"Ovo je izuzetno bitno našim prijevoznicima koji obavljaju međunarodni prijevoz jer su dosad, zbog upisivanja "KOD-a 95", morali mijenjati vozačku dozvolu, što je dodatni trošak, a s privremenom potvrdom do izdavanja nove koja je također trošak nisu mogli raditi izvan RH, tako da im je, zapravo, onemogućen rad", istaknula je Ljubica Herceg, direktorica Sektora za promet i veze HGK, dodavši kako je to pozitivan korak, no da bi država trebala uložiti dodatne napore da bi naši prijevoznici bili konkurentni.

Herceg ističe da je prije svega bitno prijevoznicima odobriti veće kvote za strane vozače i poticaje za zapošljavanje (iz proračunskih i iz sredstava fondova EU) te poticati prekvalifikacije domaćih vozača, kako bi se riješila problematika njihova nedostatka. "S obzirom na to da je, prema procijeni naših udruženja, Hrvatska u proteklih nekoliko godina izgubila oko tisuću profesionalnih vozača, odobrena kvota od 70 vozača u ovoj godini iznimno je niska i smanjuje konkurentnost hrvatskih prijevoznika", kaže Herceg.

Dodala je da je potrebno uvesti i novi sustav naplate cestarina na autocestama te da se HGK zalaže za uvođenje vinjeta za gospodarski segment vozila ili da se omogući dodatni popust stalnim korisnicima radi vraćanja vozila na autoceste. Time će se postići smanjenje prometa na lokalnim cestama i povećanje sigurnosti prometa. "Uz to, apeliramo da se omogući povrat dijela trošarina kako bi se potaknulo hrvatske prijevoznike, a i ostale prijevoznike koji tranzitiraju kroz RH, da gorivo kupuju u Hrvatskoj", smatra Herceg te navodi da zbog mnogobrojnih nameta hrvatski prijevoznici kupuju gorivo u susjednim zemljama u kojima je ono jeftinije, a može se ostvariti i povrat dijela trošarina. Primjer takvih zemalja su Belgija, Francuska, Italija, Mađarska, Slovenija i Španjolska.

"Smatramo i da bi trebalo ukinuti preventivne tehničke preglede vozila i obvezu dolaska na homologacije novih i rabljenih vozila proizvedenih u EU te da je potrebno smanjenje troškova registracije i tehničkog pregleda. Tada možemo govoriti o povećanju opće konkurentnosti našeg prijevozništva", zaključuje Herceg.