Profesionalne priredbe i s više od 100 osoba uz aplikaciju okupljanja.hr; ukinut niz ograničenja za okupljanja, ali samo uz EU digitalnu COVID potvrdu

Objavljeno: 20. 04. 2020. , Ažurirano: 16. 09. 2021.

Mjere u vezi okupljanja na snazi do kraja rujna


Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske 30. kolovoza 2021. godine donio je Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja. Propisane mjere Odlukom od 14. rujna su produžene do 30. rujna 2021. godine.

Stroga mjera fizičkog distanciranja nalaže izbjegavanje bliskog osobnog kontakta u razmaku od najmanje 2 metra u zatvorenom prostoru i 1,5 metar na otvorenom prostoru. Ako nije moguće održavanje fizičke distance od najmanje 2 metra u zatvorenom prostoru i 1,5 metar na otvorenom prostoru obvezno je korištenje maski za lice ili medicinskih maski.

Djeca mlađa od dvanaest godina koja na okupljanja ili svečanosti na kojima mogu biti prisutne samo osobe koje posjeduju EU digitalne COVID potvrde, a dolaze s roditeljima/skrbnicima koji posjeduju EU digitalne COVID potvrde izuzeta su od obveze posjedovanja EU digitalne COVID potvrde.**

Nužne epidemiološke mjere koje se nalažu ovom odlukom su:

  • zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja na kojima je prisutno više od 100 osoba na jednom mjestu, osim ako se radi o javnom događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom, za što je nadležni stožer civilne zaštite lokalne samouprave dao suglasnost*;
  • javna događanja te okupljanja i svečanosti svih vrsta mogu trajati najdulje do 24:00 sata, osim ako se radi o javnom događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom, a za koje je nadležni stožer civilne zaštite lokalne samouprave dao suglasnost*;
  • na pogrebima, posljednjim ispraćajima i polaganjima urni sućut ožalošćenima se ne smije izražavati bliskim kontaktom, a uprave groblja obvezne su nadzirati pridržavanje protuepidemijskih mjera;
  • ograničenje radnog vremena za pekarnice i trgovine kruhom i pekarskim proizvodima do 24:00 sata;
  • zabrana prodaje alkoholnih pića u vremenu od 24:00 sata do 6:00 sati;
  • ograničavanje rada ugostiteljskih objekata i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja pružaju ugostiteljske usluge na način da hranu, piće, napitke i slastice mogu usluživati isključivo gostima koji sjede za stolovima, uz strogo pridržavanje propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, a radno vrijeme može se odrediti u trajanju od 6:00 do 24:00 sata
Ugostiteljski objekti dostavu, odnosno isporuku hrane, pića, napitaka i slastica mogu vršiti uz pridržavanje svih protuepidemijskih mjera na jedan od sljedećih načina:
  • osobnim preuzimanjem pred ulazom u ugostiteljski objekt bez ulaska u isti
  • dostavom  iz ugostiteljskog objekta vlastitim dostavnim vozilom
  • dostavom iz ugostiteljskog objekta temeljem ugovora o poslovnoj suradnji sklopljenim između ugostitelja i treće osobe (pravne ili fizičke-obrtnici), koji su registrirani i upisani u Upisnik subjekata u poslovanju s hranom
  • takozvanim „drive in“ načinom.
Iznimno od protuepidemijske mjere ugostiteljskim objektima vrste noćni klub, noćni bar, disco-bar i disco klub iz kategorije „Barovi“ dopušten je rad i usluživanje svih gostiju bez ograničenja radnog vremena, ali samo na otvorenim prostorima i uz uvjet da je ulazak u njihove prostore dopušten samo osobama koje posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu (gosti, osoblje, izvođači itd.).
  • održavanje privatnih svečanosti i okupljanja svih vrsta (uključujući i svadbene svečanosti) u ugostiteljskim i drugim objektima dopušteno je uz pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera, ako na svečanosti nije prisutno više od 30 osoba;
    • Iznimno je dopušteno održavanje svadbenih svečanosti s više od 30 osoba, uz obveznu dostavu obavijesti o održavanju svadbene svečanosti u kojoj se navodi mjesto, vrijeme i okvirni broj osoba koje će biti prisutne nadležnoj županijskoj službi civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskih centara 112 (popis kojih se nalazi u Prilogu 1), najkasnije 3 dana prije održavanja te pridržavanje posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i ako sve osobe koje će biti prisutne na svadbenoj svečanosti posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu;
    • organizator svadbene svečanosti obvezan je, prije ulaska u prostor gdje se svadbena svečanost održava, provjeriti posjeduju li sve osobe koje će biti prisutne na svadbenoj svečanosti EU digitalnu COVID potvrdu;
    • za održavanje svadbenih svečanosti koje su u skladu s navedenim nije potrebno ishoditi prethodnu suglasnost nadležnog stožera civilne zaštite te ne moraju završiti do 24:00 sata;
  • radno vrijeme casina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje može se odrediti u trajanju od 8:00 do 24:00 sata, uz zabranu pružanja ugostiteljskih usluga u njihovim prostorima;
  • strogo pridržavanje protuepidemijskih mjera u teretanama i fitness centrima;
  • strogo pridržavanje protuepidemijskih mjera prilikom održavanja radionica, dječjih igraonica i pružanja zabavnih i rekreacijskih usluga u zatvorenim prostorima (rođendaonice, zabavni i obiteljski parkovi i sl.);
  • obustava održavanja svih amaterskih kulturno umjetničkih izvedbi, programa i manifestacija u zatvorenim prostorima;
  • održavanja sajmova i drugih oblika gospodarskih i turističkih događanja ili priredbi gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi u zatvorenim prostorima dopušteno je samo uz prodržavanje preporuka i uputa Hrvatzskog zavoda za javno zdravstvo i ako organizator osigura da u prostore u kojima se održavaju mogu ulaziti samo osobe koje posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu (izlagači, pojetitelji, tehničko osoblje);
  • obavezno korištenje maski za lice ili medicinskih maski na sajmovima i drugim oblicima gospodarskih i turističkih događanja ili priredbama gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi na otvorenim prostorima;
  • konferencije i kongresi na kojima sudjeluje do 100 osoba mogu se održavati uz pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo;
  • sportska natjecanja i treninzi mogu se održavati samo bez gledatelja i uz strogo pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, a organizatori su obvezni osigurati da se svi sportaši i nužno tehničko osoblje koje je prisutno pridržavaju propisanih epidemioloških mjera;
  • iznimno, sportska natjecanja mogu se održati uz prisustvo najviše 100 gledatelja ako se ispune sljedeći uvjeti
  • županijski zavod za javno zdravstvo na čijem se području natjecanje održava izradi epidemiološki okvir
  • županijski stožer civilne zaštite na području na kojem se natjecanje održava odobri održavanje natjecanja uz prisustvo gledatelja.
  • Iznimno, sportska natjecanja mogu se organizirati uz prisustvo više od 100 gledatelja, bez epidemiološkog okvira i odobrenja nadležnog županijskog stožera, ako svi gledatelji i tehničko organizacijsko osoblje koje je prisutno na natjecanju posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu; organizatori takvih natjecanja obvezni su obavijest o održavanju natjecanja u kojoj se navodi mjesto, vrijeme i okviran broj osoba koje će biti prisutne dostaviti nadležnoj županijskoj službi civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskih centara 112 najkasnije 3 dana prije održavanja natjecanja;
  • ispunjavanje postavljenih uvjeta obvezan je kontrolirati organizator natjecanja.
  • škole stranih jezika obavezne su svoju djelatnost obavljati uz strogo pridržavanje propisanih epidemioloških mjera;

  • auto škole teorijski dio mogu mogu održavati samo online ili na drugi način za održavanje kontakata na daljinu, satovi vožnje mogu trajati najviše 45 minuta uz obvezno mjerenje tjelesne temperature prije ulaska u automobil, pauza između dva kandidata mora biti minimalno 10 minuta za prozračivanje i dezinfekciju automobila te se mora voditi evidencija svih polaznika na satovima vožnje;

  • preporuka da se vjerski obredi kad god je to moguće prenose putem radio ili TV programa ili na drugi način koji će omogućiti vjernicima da prisustvuju vjerskom obredu bez dolaska u vjerske objekte;

  • preporuka jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave da ne organiziraju i ne omogućavaju javna događanja i okupljanja većeg broja osoba, osim ako će na javnom događanju ili okupljanju sudjelovati samo osobe koje posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu.

Organizatori javnih događanja na kojima će biti prisutne samo osobe koje posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu obvezni su, najkasnije 7 dana prije održavanja, obavijest o namjeri organizacije takvog okupljanja, s naznakom mjesta i vremena održavanja te očekivanog broja prisutnih osoba, dostaviti stožeru jedinice lokalne samouprave na čijem području će se takvo javno događanje, odnosno okupljanje, održati te zatražiti prethodnu suglasnost za održavanje.

Nadležni stožer civilne zaštite obvezan je na zahtjev za izdavanjem prethodne suglasnosti odgovoriti u roku od 3 dana od njegovog zaprimanja. Prethodna suglasnost može se dati samo za javna događanja i okupljanja na kojima će svi sudionici posjedovati EU digitalnu COVID potvrdu

*Protuepidemijske mjere ne odnose se na:

  • profesionalne umjetničke izvedbe i programe na kojima se može prisustvovati samo uz predočenje ulaznice, a za sve posjetitelje su osigurana sjedeća mjesta;
  • kino projekcije;
  • izložbe u muzejskim, galerijskim i ostalim izložbenim prostorima;
  • održavanje vjerskih obreda;
  • sjednice predstavničkih tijela.

Za profesionalne umjetničke izvedbe i programe, kino projekcije te izložbe u muzejskim, galerijskim i ostalim izložbenim prostorima ne mogu se propisivati strože epidemiološke mjere od mjera propisanih ovom odlukom. Ako je posebnom odlukom za područje pojedine jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave za profesionalne umjetničke izvedbe i programe, kino projekcije te izložbe u muzejskim, galerijskim i ostalim izložbenim prostorima određena stroža epidemiološka mjera od mjera propisanih ovom odlukom, primjenjuje se ova odluka.

Na ovim okupljanjima se broj prisutnih osoba ograničava s obzirom na veličinu prostora tako da za svaku prisutnu osobu mora biti osigurano najmanje 4 m² neto površine, uz strogo pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i obvezu da na ulazu u objekt u kojem se okupljanje održava bude jasno istaknuta obavijest o najvećem mogućem broju osoba koje istovremeno mogu biti prisutne u objektu**.

Organizatori okupljanja obvezni su osigurati da se prostori u kojima se okupljanja održavaju redovito provjetravaju, da na okupljanju ne bude prisutno više osoba od dopuštenog broja i da se svi prisutni pridržavaju svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo**.

**Navedene odredbe ne odnose se na okupjanja ako na okupljanju sudjeluju samo osobe koje posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu. Organizatori takvih okupljanja obvezni su obavijest o održavanju okupljanja u kojoj se navodi mjesto, vrijeme i okviran broj osoba koje će biti prisutne dostaviti nadležnoj županijskoj službi civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskih centara 112 najkasnije tri dana prije održavanja okupljanja.

Ispunjavanje postavljenih uvjeta obvezan je kontrolirati organizator okupljanja.

Poslodavci su obvezni:

  • zabraniti dolazak na radna mjesta radnicima koji imaju povišenu tjelesnu temperaturu i smetnje s dišnim organima, a posebno suhi kašalj i kratki dah;
  • smanjiti fizički kontakt između zaposlenika, kad god je to moguće;
  • uvesti klizno radno vrijeme, gdje je to moguće;
  • organizirati rad u smjenama, odnosno skupinama, gdje je to moguće;
  • smanjiti broj fizičkih sastanaka na najmanju moguću mjeru;
  • redovito provjetravati prostore u kojima radnici borave i zadržavaju se. 

Svim stožerima civilne zaštite jedinica lokalne i regionalne (područne) samouprave daje se uputa da provode kontinuirani pojačani nadzor pridržavanja epidemioloških mjera propisanih ovom Odlukom, a osobito nužnih epidemioloških mjera koje se odnose na zabranu i način javnih događanja i okupljanja te ograničenja rada ugostiteljskih objekata i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja pružaju ugostiteljske usluge.

Svim stožerima civilne zaštite jedinica lokalne i regionalne (područne) samouprave daje se uputa da daju prethodnu suglasnost za održavanje svih javnih događanja i okupljanja s više od 100 osoba na jednom mjestu, u skladu s ovom Odlukom.

Kontrolu provedbe ove Odluke provodit će službenici Ravnateljstva civilne zaštite, inspektori Državnog inspektorata, policijski službenici i civilna zaštita.

Ako je posebnom odlukom za područje pojedine jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave određena blaža epidemiološka mjera od mjera propisanih ovom Odlukom, primjenjuje se ova Odluka.

 

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 31. kolovoza 2021. godine Preporuke za sprečavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskim objektima u zatvorenom prostoru s terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima. Ograničenje ukupnog broja posjetitelja prema timPreporukama jednako je kao i ranije: za svakog gosta 4 m² prostora. Obavijest o maksimalnom broju posjetitelja unutar zatvorenog dijela prostora mora biti jasno istaknuta na ulazu u objekt, gdje treba biti istaknuta i obavijest o obvezi održavanja razmaka od minimalno 1,5 metra između posjetitelja te između posjetitelja i osoblja. Stolovi trebaju biti raspoređeni tako da se održi fizički razmak među različitim skupinama gostiju od 1,5 metara. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 metara.

Također, osoblju i gostima treba stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo za ruke. Treba poticati beskontaktno plaćanje bankovnim karticama. Nakon odlaska svake skupine gostiju potrebno je prebrisati dezinficijensom stol, odnosno ukloniti stolnjake.

Zabranjuje se usluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima, na stolovima se ne ostavljaju posudice za sol/papar/ulje/ocat/druge začine već se donose nove, prethodno oprane ili dezinficirane posudice za svaku skupinu novih gostiju.

Moguće je usluživanje isključivo gostiju za stolovima sa sjedećim mjestima. Stajaća mjesta u zatvorenim dijelovima ugostiteljskih objekata nisu dopuštena.

Cjelovite Preporuke možete pronaći u pratećim dokumentima na ovoj stranici.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 12. srpnja Upute za ugostiteljske objekte i obiteljska poljoprivredna gospodarstva kojima je dozvoljena priprema, dostava i usluživanje u zatvorenim prostorima te na otvorenim terasama i drugim otvorenim prostorima za usluživanje hrane, pića, napitaka i slastica (verzija 7), kojima je ukinuo ograničenje jačine glazbe u ugostiteljskim objektima i u njima dopustio živu glazbu te nastup DJ-a, na otvorenom i u zatvorenom prostoru.
Ugostiteljskim objektima i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima koji prema rješenju nadležnog upravnog tijela pripremaju i uslužuju goste toplim i hladnim jelima te slasticama dopušteno je usluživanje gostiju koji sjede za stolovima u zatvorenim prostorima.

Usluživanje u zatvorenom dijelu objekta

  1. Omogućeno je usluživanje toplim i hladnim jelima te slasticama gostiju koji sjede za stolovima u zatvorenim prostorima.
  2. Ako se radi o isporuci (preuzimanju ili dostavi) hrane, pića, napitaka i slastica za van, naručitelj preuzima kupljeno na vratima, prozoru ili neposredno ispred vrata objekta. Prilikom čekanja u redu za isporuku, posjetitelji moraju nositi maske za lice ako se ne može među gostima održavati fizički razmak od dva metra.
  3. Najvažnija mjera je osiguranje adekvatnog razmaka među gostima koji nisu iz istog kućanstva. Stolovi i stolci moraju biti razmješteni na način da je razmak između stolova minimalno dva metra.
  4. Ovisno o veličini zatvorenog prostora, izračunava se najveći broj korisnika koje mogu istovremeno biti u objektu. Vlasnici objekata su odgovorni za kontrolirano punjenje objekta.
  5. Na objekte se moraju staviti obavijesti o najvećem dopuštenom broju posjetitelja, obvezi držanja razmaka i korištenju maski. Nužno je osigurati da se ne stvaraju gužve, te da se jasne upute o tome stave na sve ulaze i vidljiva mjesta.
  6. Na ulasku u objekt treba biti dostupno dezinfekcijsko sredstvo s istaknutom obavješću o tome da je obavezno dezinficirati ruke pri dolasku.
  7. Tijekom boravka u zatvorenom prostoru svi gosti dok ne sjede za stolovima moraju nositi masku i obavijest o toj obavezi mora biti jasno istaknuta na ulasku u objekt.

Usluživanje gostiju ugostiteljskih objekata i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja uslužuju goste hranom, pićem, napitcima i slasticama na na otvorenom

  1. Na otvorenom i na terasama dopušteno je usluživanje isključivo gostima koji sjede za stolovima, uz strogo pridržavanje propisanih epidemioloških mjera.
  2. Ako se radi o isporuci (preuzimanju ili dostavi) hrane, pića, napitaka i slastica za van, naručitelj preuzima kupljeno na vratima, prozoru ili neposredno ispred vrata objekta. Prilikom čekanja u redu za isporuku, posjetitelji moraju nositi maske za lice ako se ne može među gostima održavati fizički razmak od dva metra.
  3. Najvažnija mjera na terasama je osiguranje adekvatnog razmaka među gostima koji nisu iz istog kućanstva. Stolovi i stolci moraju biti razmješteni na način da je razmak između stolova minimalno dva metra.
  4. Ovisno o veličini otvorenog prostora ili terase, izračunava se najveći broj korisnika koji mogu istovremeno biti u objektu. Vlasnici objekata su odgovorni za kontrolirano punjenje otvorenih prostora objekta i terasa.
  5. Na objekte se moraju staviti obavijesti o najvećem dopuštenom broju posjetitelja, obvezi držanja razmaka i korištenju maski. Nužno je osigurati da se ne stvaraju gužve, te da se jasne upute o tome stave na sve ulaze i vidljiva mjesta.
  6. Ako terase imaju pregrade i zidove od pleksiglasa, plastike ili stakla, pregrade se trebaju ukloniti ili otvoriti tako da prostor terase bude otvoren. Otvorenom terasom smatra se i terasa koja ima krov i otvoreno više od polovice pripadajućih stijena.
  7. Na ulasku u terasu treba biti dostupno dezinfekcijsko sredstvo s istaknutom obavješću o tome da je obavezno dezinficirati ruke pri dolasku.
  8. Tijekom ulaska u zatvoreni prostor (odlazak na toalet ili slično) svi moraju nositi masku i obavijest o toj obavezi mora biti jasno istaknuta na ulasku u objekt.

Cjelovite upute možete pronaći u pratećim dokumentima na ovoj stranici.

 

Moguće profesionalne priredbe i za više od 100 osoba


Hrvatski zavod za javno zdravstvo 1. srpnja izdao je 8. verziju Preporuke za sprječavanje zaraze COVID-19 tijekom održavanja profesionalnih umjetničkih izvedbi, kulturnih programa i manifestacija, kojima se dopuštaju profesionalne priredbe i za više od 100 sudionika uz korištenje platforme Sigurna okupljanja.

Više...

Preporuke za sprječavanje zaraze COVID-19 tijekom stručnih skupova i poslovnih događanja


Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 1. rujna Preporuke za sprječavanje zaraze COVID-19 tijekom održavanja stručnih skupova i poslovnih događanja koje reguliraju održavanje događanja uz obvezu predočenja EU digitalne COVID potvrde i održavanje događanja za sve sudionike, bez obveze predočenja EU digitalne COVID potvrde. Cjelovit tekst Preporuka možete pronaći u pratećim dokumentima na ovoj stranici.