Objavljeno: 02. 09. 2016. , Ažurirano: 09. 09. 2016.

Uzlazni godišnji trend maloprodajnog prometa koji traje već gotovo dvije godine, djelomično je rezultat poboljšanja pouzdanja potrošača koje se bilježi od listopada 2014. do lipnja ove godine, kada se počinje bilježiti blago pogoršanje tog pokazatelja. Također, na uzlazni trend prometa u trgovini na malo pozitivno utječe i realno povećanje neto plaća.

Slijedom spomenutoga trenda, rast prometa bilježi se i na kumulativnoj razini, odnosno u prvih sedam mjeseci ove godine realan je promet u trgovini na malo u prosjeku bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 3,4% veći u odnosu na isto razdoblje 2015. godine, ali i 13,8% manji u odnosu na isto razdoblje 2008. godine.

Prema podacima statističkog ureda Eurostat, realan maloprodajni promet (odjeljak G47) na razini EU u prvih šest mjeseci bio je, u prosjeku, 2,7% (u Hrvatskoj 1,8%) veći u odnosu na isto razdoblje 2015. godine, odnosno 3,8% veći (u Hrvatskoj 9,8% manji) u odnosu na isto razdoblje 2008. godine.

Podaci na razini EU za sedam mjeseci još nisu dostupni, ali promatrano prema dostupnim podacima po zemljama, vidljivo je da je u srpnju zabilježen godišnji rast u 16 zemalja (od ukupno 19 dostupnih), što znači da će najvjerojatnije i na razini EU biti ostvaren rast.

Komentar direktora Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK Zvonimira Savića:

Očekujemo da će u sljedećim mjesecima na poslovanje poduzetnika u trgovini na malo pozitivno utjecati osjetno povećanje turističke aktivnosti, što bi se trebalo odraziti i na kretanja u prometu u trgovini na malo. Stoga očekujemo da bi u ovoj godini realan rast maloprodajnoga prometa trebao biti dinamičniji nego prošle godine kada je zabilježen porast od 2,4%.