Potpredsjednik HGK Ivan Barbarić
Izvor: HGK

Transfer prometa s cesta na tračnice ekonomičniji i zeleniji


Objavljeno: 03. 10. 2019. , Ažurirano: 03. 10. 2019.


"Prometna infrastruktura, točnije željeznica, može biti ključ razvoja gospodarskih odnosa Hrvatske i Španjolske. Tu prvenstveno mislim na Mediteranski koridor, 7 000 kilometara dugu željezničku trasu koja će biti vjetar u leđa gospodarstvima država na obali Sredozemnog mora. Od tih 7 000 kilometara gotovo polovica prolazi upravo kroz Španjolsku, dok bi kroz Hrvatsku trebalo proći nešto manje od 400 kilometara, od Rijeke preko Zagreba do Budimpešte. Želja nam je da se ta ruta produži do juga zemlje, do luke Ploče i da tako prebacimo promet robe s ceste na tračnice. To je ekonomičnije i 'zelenije' rješenje za nas", istaknuo je potpredsjednik HGK Ivan Barbarić na otvaranju Hrvatsko-španjolskog gospodarskog foruma pod nazivom "Hrvatska i Španjolska, poveznica između Europe i Sredozemlja: Razmjena iskustva u razvoju prometnog sektora".

dvorana (1) 860x573.jpg

Španjolska i hrvatske tvrtke na forumu u HGK; Izvor: HGK.


Barbarić je naglasio da možemo puno naučiti od Španjolske po pitanju revitalizacije željezničke mreže jer ADIF (državna željeznička firma) danas upravlja s 15 000 kilometara tračnica i ima najdužu mrežu brzih vlakova na svijetu, odmah nakon Kine. "Pri tome su se pametno koristili sredstvima iz EU fondova. To je model kojem i mi moramo težiti", poručio je.

Veleposlanik Kraljevine Španjolske u RH Alonso Dezcallar de Mazarredo izjavio je kako transportni sektor igra ključnu ulogu u svakom gospodarstvu te da će biti od presudne važnosti za Hrvatsku u narednim godinama. "Poboljšane veze s srednjom i južnom Europom potrebne su za jačanje konkurentnosti unutarnjeg tržišta, poticanje trgovine i privlačenje novih ulaganja. Hrvatska i Španjolska znaju da je dizajn i provedba sveobuhvatne strategije luka i željeznica presudna, zato smo danas ovdje u Rijeci. Želimo ojačati suradnju riječke luke s lukom u Valenciji, a ADIF i druge naše tvrtke su tu da pomognu oko željeznica", rekao je Dezcallar de Mazarrado.

Alonso Dezcallar 860x573.jpg

Alonso Dezcallar de Mazarredo, veleposlanik Kraljevine Španjolske u RH; Izvor: HGK.


Javier Serra
, direktor za internacionalizaciju u španjolskom institutu za vanjsku trgovinu ICEX ističe kako je kvalitetno financiranje ključ za ostvarenje dobrih infrastrukturnih projekata. "To je ono na čemu španjolska Vlada intenzivno radi, a i na tome i na znanju u upravljanju infrastrukturom i projektima u željezničkom prometu španjolske kompanije mogu dati vrhunsku uslugu. Ulaganja u željezničku infrastrukturu stvorile su od Španjolske mjesto najbolje usluge u transportu u svijetu, a iskustvo i znanja tvrtki dovelo je do njihove velike prisutnosti u svijetu , Vjerujem da će ova suradnja Hrvatske I Španjolske omogućiti objema zemljama davanje još boljih usluga u transportu i osnažiti oba gospodarstva", naglašava Serra.

Javier Serra 860x573.jpg

Direktor za internacionalizaciju u španjolskom institutu za vanjsku trgovinu ICEX Javier Serra; Izvor: HGK.


Danijel Krakić,
načelnik Sektora za željeznički promet u Ministarstvu mora, prometa i veza, ističe kako su dvije države i dva upravitelja željezničkom infrastrukturom potpisale prije dvije godine memorandum koji je omogućio intenzivniju suradnju između stručnjaka u dvije zemlje. "Ulaganje u željezničku infrastrukturu na kojem Hrvatska radi, posebice one između Luke Rijeka i Mađarske granice omogućit će ovoj najvažnijoj domaćoj luci za prijevoz tereta i jednoj od najvažnijih luka u regiji pun potencijal. Njena pozicija omogućava brzu vezu sa središnjom Europom, a na krilima politike Europske unije o željeznicama koja želi stvorili jedinstvenu željezničku mrežu omogućit će se tvrtkama iz cijele Europe da se koriste hrvatskim željeznicama i hrvatskim lukama koje mogu postati mjesto najbolje usluge u ovom dijelu Europe", ističe Krakić.

Uz poboljšanje povezanosti između Sredozemlja i srednje Europe kroz projekt Mediteranskog koridora, u sklopu Foruma su predstavljeni ciljevi i planovi za razvoj željeznica i luka u Hrvatskoj i Španjolskoj, a održana je i panel rasprava o mogućnostima financiranja projekata u prometnom sektoru iz fondova Europske unije.

Predstavnici HŽ-a i ADIF-a su prezentirali trenutno stanje u željezničkom sektoru dviju zemalja, a sam kraj Foruma je bio rezerviran za B2B razgovore između hrvatskih i španjolskih tvrtki.