Nedostatak radnika – rak rana hrvatskog turizma


Objavljeno: 28. 09. 2016. , Ažurirano: 06. 10. 2016.


„To što je turistična sezona bila dobra, ne znači da je stanje dobro te da će i sljedeća sezona biti takva. Problem nedostatka radne snage postao je vrlo izražen te moramo uskladiti funkcioniranje HGK, odnosno Udruženja hotelijera, UPUHH-a i HUP-a“, rekao je presjednik Udruženja hotelijera HGK Ronald Korotaj na sjednici Udruženja te istaknuo kako je HGK pravo mjesto da još ujedinjeniji pronađu rješenja za probleme s kojima se članice svakodnevno susreću.

„Nismo mogli naći ni dovoljan broj sezonaca, a o kvalitetnoj radnoj snazi da ne govorimo. Treba ulagati u proizvod, ali u konačnici bolji proizvod bez dovoljno radnika ne znači ništa. Moramo nešto mjenjati“, upozorio je predsjednik Turističkoga poslovnog vijeća pri HGK Franco Palma.

„Tržište će naći rješenje, samo je pitanje imamo li mi vremena to čekati. Ja mislim da nemamo jer ćemo izgubiti konkurentnost. Procesi se ostvaruju bez obzira na to sudjelujemo li u njima ili ne“, kazao je Korotaj te dodao da se te procese ne smije prepustiti stihiji, već ih se treba usmjeravati. Korotaj upozorava i na to da se stanje u graditeljstvu negativno odražava na turizam. „Oni koji se spremaju ući u investicije ove jeseni znaju s čime se suočavaju, a to je nešto o čemu nismo dovoljno raspravljali. Došlo je do toga da imate projekt, da imate novac i da vam u konačnici to nema tko raditi ili se pak javljaju iracionalne cijene“, rekao je Korotaj te zaključio da moramo naći način da približimo turizam i graditeljski sektor.

Na sjednici su predstavljeni rezultati turističke godine 2016. i planovi za nadolazeću 2017. Očekuje se još jači angažman HGK u pogledu lobiranja za smanjenje PDV-a na usluge smještaja i ugostiteljstva u hotelima i kampovima te je najavljena akcija „Kupujmo hrvatsko – hrvatski proizvod za hrvatski turizam“ koja će se održati 16. i 17. studenoga 2016. godine u Zadru, kao specijalizirana akcija za mikropoduzetnike.

HGK planira nastaviti s provedbom edukacija, benchmarkinga te istraživanja i studija. Također, očekuje se prilagoba znakova kvalitete „Izvorno hrvatsko“ i „Hrvatska kvaliteta“ kako bi se mogli početi primjenjivati i na hotele. HGK planira nastaviti podupirati svoje članice, u vidu organiziranja te sufinanciranja strateških sajmova.