Njemačka kao poslovna destinacija – prilike, izazovi i put do uspjeha


Objavljeno: 19. 04. 2018. , Ažurirano: 07. 05. 2018.


U okviru seminara Njemačka kao poslovna destinacija, održanog 4. svibnja u Hrvatskoj gospodarskoj komori u Zagrebu, hrvatski poduzetnici informirani su o regulativi, zakonskim pretpostavkama i obvezama povezanima s prekograničnim pružanjem usluga u Njemačkoj te o mogućnosti osnivanja tvrtke, odnosno podružnice na njemačkom gospodarskom prostoru. Silva Stipić Kobali, direktorica Sektora za međunarodne poslove i EU, u pozdravnom je govoru istaknula važnost Njemačke kao jednog od najznačajnijih vanjskotrgovinskih partnera Republike Hrvatske, s kojim ostvarujemo i znatan suficit u izvozu usluga (u 2017. Hrvatska je ostvarila 2.470,7 milijuna eura prihoda od izvoza usluga u Njemačku, dok su rashodi iznosili 443 milijuna eura). Tema poslovanja u Njemačkoj bila je posebice zanimljiva tvrtkama iz građevinskog sektora, telekomunikacija, montažerskih radova i srodnih djelatnosti, koje su se ovom prilikom informirale o novostima koje donosi nova Direktiva EU o izaslanim radnicima te o trenutačno važećoj proceduri izaslanja. Mario Šušak iz Hrvatskog gospodarskog saveza kao ključno je pitanje istaknuo pripremu i nužnost da se u potpunosti posluje u skladu s njemačkim propisima, a kao prvi korak za tvrtke istaknuo je nužnost pribavljanja A1 obrasca te EU potvrde.

Osvrćući se na pravne aspekte izgradnje poduzetničke aktivnosti, pojasnio je sudionicima seminara obveze hrvatskih tvrtki te moguće probleme s kojima bi se mogle susresti.

Budući da su brojna pitanja članica bila usmjeren upravo na organizaciju rad, obveze i porezna davanja, Katharina Müller i Nils Jonas Mohr, predstavnici SOKA-Bau, njemačkog Nezavisnog fonda za plaće i godišnje odmore radnika, predstavili su tvrtkama proceduru prijave pri izaslanju te postupak vođenja dokumentacije. Tašan Čalić iz Allianz Osiguranja Frankfurt u svojoj se prezentaciji osvrnuo na obvezu osiguranja pri izaslanju radnika te zaštiti na radu tijekom izaslanja u Njemačkoj.

S obzirom na znatan interes tvrtki za temu prekograničnog pružanja usluga, HGK planira organiziranje edukacija usmjerenih na druga tržišta od interesa članica.