sudionici seminara zaštita potrošača
Izvor: HGK

Seminar Kako zaštititi potrošače i poslovanje pravilnim online informiranjem kupaca


Objavljeno: 06. 03. 2019. , Ažurirano: 22. 03. 2019.


Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Rijeka je, u suradnji s Pravnim fakultetom u Rijeci, organizirala seminar Kako zaštititi potrošače i poslovanje pravilnim online informiranjem kupaca, povodom obilježavanja Svjetskog dana zaštite prava potrošača.

Sudionici su na seminaru imali priliku, raspravom i konkretnim primjerima, doznati ključne informacije o pravilnom načinu informiranja potrošača o njihovim pravima i obvezama te koje poslovne prakse izbjegavati.

Naglašeno je da u današnje vrijeme interneta i digitalizacije tržišta postoji niz roba i usluga koje trgovci potrošačima prodaju i pružaju online. Pritom nerijetko propuštaju informirati potrošače o njihovim ključnim pravima i obvezama. Službene web-stranice trgovaca uglavnom ne sadrže sve zakonom propisane informacije koje su trgovci dužni pružiti potrošačima, ili ih pak pružaju na neispravan način, primjerice putem svojih općih uvjeta poslovanja. Uz to što time krše svoju zakonsku dužnost obavještavanja potrošača, krše i pravo potrošača na informiranje kao temeljno pravo potrošača.

Seminar je otvorio Zlatko Mičetić, zamjenik predsjednika HGK – ŽK Rijeka i predstavio usluge Suda časti pri Hrvatskoj gospodarskoj komori čija je zadaća spriječiti nepošteno, štetno, nemoralno, neprihvatljivo i drugo ponašanje gospodarskih subjekata protivno dobrim poslovnim običajima, osnovnim načelima obveznog prava te drugim pravilima koja vrijede u poslovanju.

 

Emilia Miscenic.jpgEmilia Mišćenić, Pravni fakultet Sveučilišta u Rijeci; Izvor: HGK

Nakon upoznavanja sudionika s procedurama i rezultatima rada Suda časti, seminar je nastavila Emilia Mišćenić, izvanredna profesorica na Katedri za međunarodno i europsko privatno pravo Pravnog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, koja je za posebni doprinos 2011. godine dobila Državnu nagradu za znanost za znanstvene novake u području društvenih znanosti. Osim na Pravnom fakultetu u Rijeci, kao gostujuća profesorica predavala je i predaje i na drugim europskim sveučilištima poput Faculté Libre de Droit Université Catholique de Lille (Francuska). Uz nastavne i znanstveno-istraživačke djelatnosti, u posljednje dvije i pol godine djeluje i kao pravna savjetnica Ministarstvu financija RH i Državnom odvjetništvu RH.

Tijekom seminara, sudionici su raspravom istaknuli konkretne probleme s kojima se susreću te im je predavačica vlastitim iskustvima davala primjere iz svakodnevnog života kojima su jasno prikazani propusti ili pogreške u koracima trgovaca. Tako je kompleksna regulativa koja pokriva zaštitu potrošača obrađena na konkretnim primjerima lošeg (ne)informiranja potrošača, odnosno loše poslovne prakse.

Prikazan je i praktičan primjer boljeg, no i ne potpuno pravilnog informiranja potrošača, a posebno je zabrinjavajuća činjenica da rijetko koja web-stranica trgovaca zadovoljava uvjete utvrđene zakonodavnim okvirom.

Sudionici seminara su imali priliku educirati se o metodama i načinu zaštite svojih prava kada nastupaju u ulozi potrošača. Jednako tako, na temelju relevantnih zakonskih odredaba i konkretnih primjera objašnjene su im dužnosti i obveze koje su po zakonu dužni poštivati kada tržištu djeluju kao trgovci.

Ovaj seminar predstavlja prvu edukaciju koja se ostvaruje u suradnji s Pravnim fakultetom je u 2019. godini. Radi izuzetne uspješnosti seminara, za članice HGK – ŽK Rijeka planira se niz daljnjih edukacija s temama od posebnog interesa za gospodarstvo.