Vrijeme održavanja: 14.02.2017.

Objavljeno: 30. 01. 2017. , Ažurirano: 16. 02. 2017.

"Ovo je drugi seminar koji HGK organizira u suradnji s EU – Indonezija poslovnom mrežom (EIBN), a po prvi put imamo prigodu surađivati s novom institucijom Eurocham Myanmarom", istaknuo je Želimir Kramarić, potpredsjednik HGK za međunarodne i EU poslove, na seminaru Kako poslovati s Indonezijom i Mjanmarom održanom 14. veljače u HGK te dodao: "Vjerujem da postoji prostor za unapređivanje i poboljšanje poslovanja, a Hrvatska ima puno toga što može ponuditi indonezijskom i mjanmarskom tržištu".

Sudionici_727x409.jpg

Publika seminara; Izvor: HGK.

Kramarić je napomenuo kako je robna razmjena s obje zemlje dosad bila skromna te da bilo kakav pozitivan pomak možemo smatrati uspjehom. "U 2015. godini najveći je izvoz na indonezijsko tržište ostvaren u području signalno-sigurnosnih sustava za željezničku infrastrukturu. Stoga je od značaja upoznati iskustvo hrvatske tvrtke Altpro koja dugi niz godina posluje na indonezijskom tržištu", napomenuo je Kramarić.

WidjosenoSastroamidjojo_800x533.jpg

Widjoseno Sastroamidjojo iz Veleposlanstva Republike Indonezije u RH; Izvor: HGK.

"Od značaja je upoznati mogućnosti i potencijale poslovne suradnje Hrvatske i Indonezije, te koje su perspektive u turizmu, energetici, prehrambenoj industriji, ICT sektoru i brodogradnji", istaknuo je savjetnik i zamjenik šefa Misije iz Veleposlanstva Republike Indonezije u RH Widjoseno Sastroamidjojo dodajući da je Indonezija šesnaesta najveća ekonomija svijeta koja broji 255 milijuna stanovnika te zemlja sa stalnim visokim stopama rasta BDP-a. U trećem kvartalu 2016. zabilježen je rast od 5,02%. "Bilateralni odnosi između Indonezije i Hrvatske su oduvijek temeljeni na uzajamnom poštovanju, povjerenju i razumijevanju" istaknuo je Sastroamidjojo .

SriKumalaChandra_800x533.jpg

Sri Kumala Chandra iz EU-Indonezija poslovne mreže; Izvor: HGK.

"Sektor hrane i pića, uz ICT i brodogradnju, je trenutno jedan od najperspektivnijih u gospodarstvu Indonezije zbog porasta kupovne moći, veličine tržišta i rasta srednje klase" , istaknula je Sri Kumala Chandra iz EU-Indonezija poslovne mreže (EIBN). "U strategiji razvoja do 2019. godine predviđeno je 225 infrastrukturnih projekata od nacionalne važnosti te 27 prioritetnih projekata, a fokus je stavljen na energetiku i vodni sektor", navela je Sri Kumala.

Tržište i potencijale poslovanja u Mjanmaru predstavio je Federico Sattanino iz Eurocham Myanmar. "To je zemlja velikog gospodarskog potencijala te se razvija po visokim godišnjim stopama rasta. Od važnosti su, s potencijalom za ulaganja i suradnju, sektor energetike, proizvodni sektori u poljoprivredno-prerađivačkoj, kemijskoj i drvnoj industriji, zatim izgradnji cestovne infrastrukture, nekretnina i telekomunikacija te zdravstveni sektor", napomenuo je Sattanino. Sattanino je također predstavio EALink projekt koji financira Europska unija, a kojemu je cilj olakšati ulazak malim i srednjim tvrtkama na azijska tržišta pružajući im pouzdane informacije i usluge.

Uspješan primjer hrvatske tvrtke koja posluje na indonezijskom tržištu predstavio je Ivan Domladovac, voditelj ključnih kupaca tvrtke Altpro koja ima više od 20 godina iskustva poslovanja na međunarodnim tržištima po cijelome svijetu, a čiji su proizvodi u potpunosti iz hrvatskog razvoja i znanja.