Izvor: MVEP

Hrvatska gospodarska komora je član Vanjskog tijela Nacionalne kontaktne točke (NKT) kao trajnog mehanizma za promicanje i primjenu Smjernica OECD-a za multinacionalna poduzeća o odgovornom poslovnom ponašanju.

Vlada Republike Hrvatske 23. svibnja 2019. godine donijela je Odluku o osnivanju Nacionalne kontaktne točke kao trajnog mehanizma za promicanje i primjenu Smjernica OECD-a za multinacionalna poduzeća o odgovornom poslovnom ponašanju. Zadaća Nacionalne kontaktne točke je promicanje i pružanje informacija o Smjernicama i postupak primjene Smjernica, za doprinos rješavanju pitanja koja se odnose na primjenu Smjernica u posebnim slučajevima, za ponudu dobrih usluga, uključujući i pristup postupcima mirenja ili posredovanja kako bi se pomoglo strankama u rješavanju tih pitanja.

Vanjsko tijelo NKT zaduženo je za pružanje pomoći strankama u rješavanju pitanja koja se odnose na primjenu Smjernica u posebnim slučajevima kao i za druge aktivnosti promicanja i primjene Smjernica koje obavlja u koordinaciji s Tajništvom. 

Glavni zadaci Nacionalne kontaktne točke:

   - promicati Smjernice OECD-a za multinacionalna poduzeća o odgovornom poslovnom ponašanju šireći svijest o Smjernicama te odgovarati na pitanja o Smjernicama

  - osigurati mehanizam za rješavanje konkretnih slučajeva koji se odnose na nepridržavanje preporuka iz Smjernica. Konkretni slučajevi nisu pravni slučajevi, a NKT nije pravosudno tijelo. Fokus je na rješavanju problema – NKT nudi dobre usluge i olakšava pristup konsenzualnim i nekontradiktornim postupcima (npr. mirenje ili posredovanje).

Smjernice OECD-a za multinacionalna poduzeća o odgovornom poslovnom ponašanju na hrvatskom jeziku možete preuzeti OVDJE.

Smjernice OECD-a za dubinsku analizu odgovornog poslovnog ponašanje možete preuzeti OVDJE.

Više informacija o NKT-u možete pronaći OVDJE.