Hrvatski nacionalni štand na sajmu BeoWine 2018.
Izvor: HGK

Sajam BeoWine – Hrvatska vina sve traženija u beogradskim restoranima


Objavljeno: 22. 02. 2018. , Ažurirano: 22. 02. 2018.


''Nakon dva EU projekta s nizom održanih promotivnih aktivnosti i tradicionalnim sudjelovanjem na beogradskom sajmu, u posljednje su četiri godine vina hrvatskih vinarija u stalnoj ponudi beogradskih restorana. Naša su vina tradicionalno dobro primljena kod beogradskih potrošača, koji imaju vrlo istančan ukus za dobra jela i vino'', rekao je tajnik Udruženja vinarstva HGK Igor Barbarić na otvorenju sajma BeoWine.

Budući da sajam osim vinarstva intenzivno promovira i vinski turizam, 9. se BeoWine održava u sklopu beogradskog Sajma turizma, traje do 24. veljače, a na njemu sudjeluje više od 170 izlagača.

''BeoWine je kao i svake godine vrlo bitan za hrvatsko vinarstvo jer je to prilika da se hrvatska vina predstave širokoj publici u Srbiji i zemljama regije, a sudjelovanje hrvatskih vinarija važno je i zbog daljnje izgradnje imidža brenda hrvatskih vina Vina Croatia – vina mosaica, bez kojeg nema značajnijeg pozicioniranja za hrvatska vina u svijetu'', nastavio je Barbarić, dodavši i da je bitno naglasiti da izvoz vina iz Hrvatske pokazuje tendenciju rasta. 

BeoWine2018(2)_800x600.jpeg

Detalj nacionalnog štanda koji je organizirala HGK; Izvor: HGK.

Srbija nam je šesto izvozno tržište, na koje smo u 11 mjeseci 2017. godine izvezli vina u vrijednosti od 632 tisuće eura, odnosno 1120 hektolitara vina. Vidljivo je povećanje od 51 tisuće eura u odnosu na isto razdoblje 2016. godine. U istom smo razdoblju 2017. godine iz Srbije uvezli vina u vrijednosti oko 280 tisuća eura, odnosno 2044 hektolitra.

Na sajmu sudjeluju najugledniji domaći i regionalni proizvođači vina i distributeri. U organizaciji HGK predstavlja se deset hrvatskih vinarija/tvrtki: Kutjevo, Belje, Iločki podrumi, Dalmacijavino, Vinoplod, Vina San Martino, Dingač Skaramuča, Degrassi, Osilovac (Feravino) i Credo.

Vlasnik vinarija San Martino iz Labina Miljenko Vretenar nedavno je plasirao svoja vina na tržište Srbije. ''Ne skrivam da su nam očekivanja velika jer potrošači u Srbiji znaju za kvalitetna istarska vina, posebice vole malvaziju, a velik se interes pokazao za muškat žuti, posebice među mlađim konzumentima. Potencijal tržišta je velik, a mi imamo odličan proizvod koji će tržište sigurno prepoznati. Upravo nam ovakva manifestacija služi kao odskočna daska”, rekao je Vretenar.

Boris Nejdanović, uvoznik vina vinarije Feravino, tvrdi da je Srbija odlično tržište za prodaju hrvatskih vina. “U godinu i pol probijanja na tržište vina Feravina nisam primijetio nikakav otpor među ugostiteljima, dapače. Premda je zbog popularizacije srpskih vina u posljednje vrijeme upečatljiva tendencija smanjivanja uvoznih vina iz ponude, većina vinskih karata u restoranima ima hrvatska vina“.

Vinarima su se još prije nekoliko godina priključili proizvođači rakija i ostalih žestokih pića, a ovogodišnja je novina i promocija zanatskih pivara i piva, a sve će to popratiti proizvođači vrhunskih sireva, suhomesnatih proizvoda i ostalih gastronomskih specijaliteta.

Uz samo predstavljanje na sajmu, HGK organizira i zajedničku večeru za izlagače, distributere i novinare uz stručno vođenje (masterclass) predsjednika Udruženja sommeliera Vojvodine Igora Lukovića, koji će predstaviti hrvatska vina.