Voditelj Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj Branko Baričević na svečanosti u zagrebačkom Muzeju Mimara
Izvor: HGK

Zadovoljni potrošači su garancija napretka trgovine


Objavljeno: 15. 03. 2018. , Ažurirano: 15. 03. 2018.


"Današnja manifestacija na kojoj zainteresirani potrošači mogu saznati više o svojim pravima dobar je korak u podizanju njihove svijesti. Oni su temeljni dio jedinstvenog tržišta koje postoji već 25 godina, a njegovo stvaranje utjecalo je na snažan rast gospodarstva Unije. To tržište potrošačima nudi veći izbor roba, fleksibilnije, je, kvalitetnije i nudi im veću vrijednost za novac. Međutim ono traži i bolju zaštitu potrošača koja dobiva sve istaknutije mjesto. Posebno je to važno u digitalnim, energetskim ili financijskim uslugama. Zadovoljni potrošači su garancija napretka trgovine na europskom tržištu. Davanje aktivne uloge potrošačima može povećati rast gospodarstva, a rast njihovog povjerenja dobar je za tvrtke", istaknuo je povodom obilježavanja Tjedna potrošača voditelj Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj Branko Baričević, naglasivši kako na jedinstvenom tržištu EU ne mogu postojati potrošači drugog reda.

"Ovdje imamo priliku intenzivnije govoriti o pravima potrošača i problemima s kojima se susreću na tržištu, a to ne smije biti sporadično pitanje. Potrošači su najslabija strana na tržištu i zato uživaju zakonsku zaštitu. Međutim, ti zakoni su mrtvo slovo na papiru ako potrošači nisu upoznati sa svojim pravima. Stoga je naša zadaća informirati ih o načinima na koja svoja prava mogu ostvariti i našim djelovanjem osigurati da se ona poštuju. U zadnjih par godina na tom je području osjetan značajan napredak upravo zbog članstva u EU, time su stvoreni uvjeti da prava naših potrošača budu ista kao prava potrošača u Austriji ili Njemačkoj", poručila je potpredsjednica Vlade RH i ministrica gospodarstva, poduzetništva i obrta Martina Dalić, dodavši kako domaće potrošače najviše muči neispravnost proizvoda i nezadovoljstvo javnim uslugama.

"Zadovoljan potrošač je ujedno i lojalan kupac te se kao takav uvijek vraća trgovcu koji time ostvaruje veći uspjeh u svom poslovanju. Stoga trebamo nastaviti educirati i potrošače i gospodarstvenike te im pomoći pri rješavanju sporova. HGK je nositelj mjera politike zaštite potrošača kroz Nacionalni program zaštite potrošača za razdoblje od 2017. do 2020., u sklopu kojeg će se provoditi daljnja edukacija. Ističemo da se potrošači mogu obratiti i Sudu časti pri HGK za alternativno rješavanje potrošačkih sporova i kod offline i online kupovine", kazao je potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za turizam, trgovinu i financije Josip Zaher.

Na panel raspravi koja je uslijedila raspravljalo se o tome kako povećati informiranost potrošača u Republici Hrvatskoj, a potpisan je i Sporazum o suradnji o financiranju Savjetovališta za zaštitu potrošača između Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, Ministarstva financija i Grada Zagreba.