Hrvoje Paver, pomoćnik direktora Sektora za trgovinu HGK
Izvor: HGK

Hrvatska na prvom mjestu u EU po padu prodaje novih vozila u prvoj polovici 2020.


Objavljeno: 25. 07. 2020. , Ažurirano: 25. 07. 2020.


Podaci agencije Promocija Plus pokazuju da je Hrvatska na prvom mjestu u EU po padu prodaje novih vozila u prvoj polovici 2020. Pandemija koronavirusa pokosila je kompletno automobilsko tržište Unije, a najviše su stradale zemlje naslonjene na turizam. 

Na našem tržištu je zabilježen najveći međugodišnji šestomjesečni pad registracije novih automobila od čak 54,4 posto, Španjolska je na drugom mjestu s padom od 50,9 posto, dok je na trećem mjestu Portugal s 49,6 posto. Pad veći od 40 posto zabilježeno je u još tri države: Italiji (-46,1 posto), Bugarskoj (-44,5 posto) i Grčkoj (-44,2 posto), dok je prosjek na razini svih zemalja članica EU (EU-27) iznosio 38,1 posto.

"Iz ovih brojki razvidno je ono što Udruženje trgovine motornim vozilima HGK već nekoliko mjeseci komunicira prema Vladi, odnosno Ministarstvu financija, a to je da su nužne mjere pomoći trgovini motornim vozilima u obliku subvencija kupnje novih vozila ili smanjenja PDV-a na motorna vozila po uzoru na Njemačku, a moguća je i kombinacija ove dvije mjere. U protivnom će vrlo skoro, najkasnije na jesen, doći do znatnog smanjenja broja zaposlenih u ovom sektoru gospodarstva", istaknuo je pomoćnik direktora Sektora za trgovinu HGK Hrvoje Paver, dodavši da bi branša mogla izgubiti i do 30 posto radnika te da stoga očekuje hitne mjere Vlade.

Statistika pokazuje da najveći pad bilježe južnoeuropske i mediteranske zemlje, a zajedničko im je da su sve značajno naslonjene na turizam. Ovosezonski pad turističkog prometa doveo je i do pada potražnje za rent-a-car vozilima koja čine značajne udjele prodaje novih vozila u svim turističkim zemljama. Primjerice, kod nas je u prvoj polovici prošle godine svako drugo novo vozilo bilo registrirano za potrebe najma, a kako su se poremećaji na tržištu poklopili s tradicionalnim mjesecima najvećih isporuka vozila rent-a-car kućama (travanj i svibanj), to je i dovelo do ovakvih brojki.

Većina zemalja članica Unije zabilježila je pad prodaje novih vozila između 30 i 40 posto, dok je tek osam članica palo za manje od 30 posto.

Dobra vijest je da se trendovi polako mijenjaju pa je tako na domaćem tržištu međugodišnji pad u travnju u odnosu na isti mjesec lani iznosio 87,4 posto, da bi se u iduća dva mjeseca smanjio na 76,2 posto, odnosno 49,6 posto. Iz brojki o registracijama novih vozila u posljednjih mjesec i pol je vidljivo da se polako približavamo lanjskim razinama.