Potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj
Izvor: HGK

Novi Zakon o trošarinama prijevoznicima će godišnje uštedjeti oko 300 milijuna kuna


Objavljeno: 13. 11. 2018. , Ažurirano: 13. 11. 2018.


Novi nacrt konačnoga prijedloga Zakona o trošarinama propisuje pravo na povrat trošarine za dizelsko gorivo koje se koristi u komercijalnom prijevozu robe i putnika i koje je kupljeno bezgotovinskim oblikom plaćanja u Hrvatskoj.

"Procjenjuje se da će uvođenje ove mjere od 2019. godine poduzetnicima za trošarine na energente uštedjeti oko 294 milijuna kuna na godišnjoj razini. Od toga se 240 milijuna kuna odnosi na povrat trošarina za prijevoznike tereta, a oko 54 milijuna kuna na prijevoznike putnika", istaknula je potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj, napomenuvši da je HGK preko svojih članica iz Udruženja cestovnog teretnog prometa i Udruženja cestovnog putničkog prometa aktivno surađivala s Carinskom upravom Ministarstva financija u donošenju nacrta koji je prihvaćen na sjednici Vlade 9. studenog i upućen u saborsku proceduru.

"Uvođenjem ove mjere očekuje se pozitivni utjecaj na smanjenje troškova prijevoznika, a time i pozitivni utjecaj na njihovu konkurentnost na sve zahtjevnijem tržištu cestovnoga prijevoza. Cilj je u najvećoj mjeri isključiti utjecaj trošarine na energente u procesu distribucije i dobave robe", kazao je predsjednik Udruženja cestovnog teretnog prometa HGK Darko Vukadinović.

"Mjera također predstavlja poticaj prijevoznicima iz drugih država članica Europske unije za nabavu pogonskoga goriva u Hrvatskoj budući da je i za te prijevoznike ovom mjerom omogućen povrat, stoga se očekuje da će i oni više kupovati gorivo u Hrvatskoj," rekao je predsjednik Strukovne grupe prometa HGK ŽK Varaždin i predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika Dragutin Kranjčec.

"Očekujemo i pozitivan utjecaj na smanjenje troškova poslovanja putničkih prijevoznika, posebno onih koji obavljaju prijevoz učenika u ruralnim i siromašnijim krajevima Hrvatske poput Like i Slavonije, a čije su linije uslijed smanjenja broja učenika postale ekonomski neisplative", poručio je predsjednik Udruženja cestovnog putničkog prometa HGK Robert Šimleša.

Mjeru treba promatrati i u odnosu na države u okruženju koje primjenjuju ovaj institut (Slovenija, Italija, Mađarska, Srbija) ili imaju trošarine na energente na razini propisanog europskog minimuma, kao i u odnosu na jačanje porezne konkurentnosti u sustavu trošarinskoga oporezivanja energenata.

Jednako tako, očekuje se da će uvođenje instituta povrata trošarine stimulativno djelovati na povećanje zakonite nabave pogonskoga goriva i manju snagu sivoga tržišta, pri čemu osobito treba voditi računa o sve izraženijim trendovima krijumčarenja pogonskoga goriva na jedinstvenom europskom tržištu.

Pravo na povrat može se ostvariti ako se dizelsko gorivo koristi kao pogonsko gorivo u komercijalnom prijevozu robe s registriranim kamionom ili kamionom s prikolicom, koji su namijenjeni isključivo za cestovni prijevoz robe i imaju najveću tehnički dopuštenu ukupnu masu koja nije manja od 7,5 tona te u komercijalnom prijevozu putnika s cestovnim vozilima kategorije M2 ili M3 sukladno posebnim propisima o homologaciji vozila, neovisno o tome radi li se o redovitom ili povremenom prijevozu.