Mirjana Čagalj, potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze
Izvor: HGK

Novi režim teretnog prometa sa Slovenijom našim prijevoznicima štedi milijune


Objavljeno: 26. 07. 2019. , Ažurirano: 26. 07. 2019.


Nakon dva mjeseca pregovora postignut je kompromis o modelu prometovanja teretnih vozila preko graničnih prijelaza sa Slovenijom. Novi režim će se početi primjenjivati od 1. kolovoza i znatno će olakšati život domaćim prijevoznicima, posebice u dalmatinskim županijama.

Odlučeno je da će granične prijelaze Rupa i Pasjak moći koristiti teretna vozila mase veće od 7,5 tona registrirana isključivo u Istarskoj, Primorsko-goranskoj, Ličko-senjskoj te u dalmatinskim županijama – Zadarskoj, Šibensko-kninskoj, Splitsko-dalmatinskoj i Dubrovačko-neretvanskoj.

Granični prijelaz Dubrava Križovljanska, Trnovec i Mursko Središće moći će koristiti teretna vozila mase veće od 7,5 tona registrirana isključivo u Međimurskoj i Varaždinskoj županiji, a Lupinjak i Razvor ona registrirana u Krapinsko-zagorskoj županiji.

"Nakon dugih pregovora došli smo do prijelaznog rješenja za ljeto, a onda nastavljamo razgovore da se odnosi do kraja urede. Ovo jako puno znači svim našim prijevoznicima, a posebno onima u Zadarskoj i Šibenskoj-kninskoj županiji koji u ovim mjesecima izvoze velike količine ribe", istaknula je potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj koja je u pregovorima sudjelovala od samih početaka, kao članica mješovite radne komisije.

Naglašava kako je intencija ministarstava obje države bila na tome da se većina teretnog prometa prebaci na autoceste, zbog sigurnosti. "No, pokazalo se da je to našim južnim županijama iznimno velik trošak. Primjerice, tvrtka koja posjeduje deset kamiona bi godišnje imala devet milijuna kuna ekstra troškova zbog dužih ruta. Zato smo morali pronaći kompromisno rješenje i ubuduće ćemo raditi na tome da teretni promet bude što sigurniji, ali ne nauštrb opstanka naših poduzetnika", poručila je Čagalj.

Podsjećamo, Slovenija je početkom lipnja uvela ograničenja tranzitnog teretnog prometa vozilima iznad 7,5 tona najveće dopuštene mase na nekim od svojih najvažnijih prometnica i graničnih prijelaza. To je hrvatskim prijevoznicima iz Dalmacije, Podravine i Slavonije donijelo ozbiljno povećanje troškova goriva i cestarina.