Otvoren natječaj za najboljega hrvatskog mladog poljoprivrednika / poljoprivrednicu!


Objavljeno: 21. 02. 2019. , Ažurirano: 21. 02. 2019.


Otvoren je natječaj za izbor najboljega hrvatskog mladog poljoprivrednika / poljoprivrednicu koji četvrtu godinu zaredom organizira hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu i ambasadorica projekta za Hrvatsku iz redova Europske pučke stranke (EPP) Marijana Petir.

Na natječaj, koji je otvoren od 1. do 28. veljače, mogu se prijaviti mladi poljoprivrednici / poljoprivrednice koji su nositelji OPG-a i imaju do 40 godina života sa svojim projektima / operativnim konceptima koji su tijekom 2018. godine ili završeni ili u provedbi.  

Medijski je pokrovitelj izbora Jutarnji list, a glavni sponzor Erste banka koja će pobjednika / pobjednicu nagraditi novčanom nagradom u iznosu od 15.000 kuna. Za pobjednika / pobjednicu natječaja, kao i za deset najboljih poljoprivrednika / poljoprivrednica, zastupnica Petir osigurat će put u Bruxelles i posjet Europskom parlamentu.

Cilj natječaja i europske nagrade za mlade poljoprivrednike promicanje je pozitivne slike mladih poljoprivrednika te identificiranje djelatnosti koje karakteriziraju inovacija, održivost i tržišna orijentiranost, a sve kako bi mladi ostali živjeti na selu te kako bi ruralni prostor opstao.

Prijavnice za natječaj mladi poljoprivrednici / poljoprivrednice mogu preuzeti 
OVDJE te je prijavnicu potrebno popunjenu poslati na adresu elektroničke pošte: hrvatska@petir.eu
 
Odabir „najboljeg, najinovativnijeg, najodrživijeg" projekta provest će stručno prosudbeno povjerenstvo na temelju sljedećih kriterija:

1.   Upotreba novog znanja (know-how), novih metoda ili novih oblika tehnologije u pojedinom sektoru ili regiji: Inovacija koja se temleji na sektoru može uključivati radne ili organizacijske metode, uvođenje novih oblika tehnologije koji donose promjene u odnosu na postojeću tehnologiju. Inovacija se također može sastojati od prilagodbe ili moderniziranja tradicionalne tehnologije. Inovacija koja se temelji na zemljištu može uključivati upotrebu novih dostignuća (tehničkih ili organizacijskih) na geografskom području gdje se ona prije nisu koristila.

2.  Prijenos inovacije: Inovacija ne smije biti ograničena na jedno gospodarstvo, već mora imati potencijal utjecaja ili učinka na gospodarstva u istom sektoru proizvodnje, regije ili na odnose toga područja s drugim područjima. Inovacija ne mora imati učinka samo na proizvodnju na farmi, već se također može odnositi i na pakiranje proizvoda, kanale distribucije i izvozne metode za poljoprivredne proizvode.

3.  Održivost inovacije: Inovacija mora biti ekonomski i/ili društveno održiva. Inovacija mora imati izvjesnu dugovječnost i treba izdržati ispit vremena kako bi imala učinak, umjesto da se pojavi i nestane u kratkome vremenskom razmaku.