Hrvatski proizvođači na Domotexu
Izvor: HGK

Kinezi vole parkete „Made in Croatia“


Objavljeno: 26. 03. 2019. , Ažurirano: 26. 03. 2019.


Na međunarodnom sajmu podnih obloga Domotex asia/Chinafloor, koji se održava od 26. do 28. ožujka u Šangaju, uz tehničku i financijsku potporu HGK, novitete u ponudi parketa i drvenih podnih obloga predstavit će i hrvatski proizvođači Pan Parket, PPS Galeković i Drvoproizvod.

Da za naše proizvode u Kini ima mjesta na tržištu, dokazuje činjenica da smo u Kinu samo prošle godine izvezli proizvoda drvno-prerađivačke industrije u vrijednosti od 31 i pol milijuna eura, što Kinu i dalje čini desetom izvoznom zemljom.

U PP Galeković, koji se može pohvaliti s oko 75 posto izvoza svoje proizvodnje, kažu da je Kina logičan idući korak. „Izvoz nam je dosad uglavnom bio koncentriran na zemlje regije i Europu. Polako razvijamo izvoz i u Australiju i Indoneziju, a Kinu smo tek krenuli izvoziti te nam je cilj taj izvoz povećati. Kina kao najbrže rastuće svjetsko gospodarstvo sve više traži europske skupe i ekskluzivne proizvode pa i mi tu vidimo svoju priliku“,  rekao je Filip Galeković. 

domotex3.JPGMeđunarodni sajam Domotex asia/Chinafloor; Izvor: HGK

Da je Hrvatsko drvo cijenjeno u Kini, dokazuju proizvodi Pan Parketa. Oni su put do kineskih kupaca pronašli upravo na nastupu na Domotexu u organizaciji HGK prije pet godina. „Upravo je na tom sajmu krenula naša kineska priča, a  ubrzo Kina postaje treće izvozno tržište. Cijena koju postižemo u Kini pet je puta veća od one koju postižemo u Njemačkoj“, kaže Daniel Smiljanić, vlasnik Pan Parketa.

„Potencijal za jačanje gospodarskih odnosa Kine i Hrvatske ogroman je, stoga ne iznenađuje sve veći interes tvrtki za suradnju. Naše predstavništvo u Šangaju omogućava hrvatskim tvrtkama da iz prve ruke doznaju što je potrebno za izlazak na kinesko tržište“, kaže predsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.

Ove godine sajam Domotex asia/Chinafloor obilježit će 20. obljetnicu s rekordnim brojem od 55.000 očekivanih posjetitelja s područja rastućega azijsko-pacifičkog tržišta, ali i ostatka svijeta te više od 1500 izlagača iz 35 zemalja.