Izvor: HGK

Hrvatskim vinima u Srbiji raste ugled


Objavljeno: 15. 04. 2019. , Ažurirano: 15. 04. 2019.


Nakon nastupa na Beowineu i Wine Styleu u Beogradu, 13 hrvatskih vinarija  Medea, Kutjevo, Vinoplod – vinarija Šibenik, Zigante, PZ Vrbnik, Iločki podrumi, Stina vino, Degrassi, Dingač Skaramuča, Plavac Mali DNZ, Feravino te Pjenušci Peršurić, u organizaciji HGK, prezentirali su svoje etikete i na drugom Novosadskom salonu vina koji se održava 12. i 13. travnja.

''Nastavak je ovo naših nastojanja da pozicioniramo Hrvatsku na vinskoj karti svijeta, što vinarima u konačnici daje jak vjetar u leđa. Aktivnosti su ove godine pojačano usmjerene prema tržištu Srbije jer smo iskoristili dva faktora, prvi da su naša vina izuzetno cijenjena u Srbiji i drugi da Srbija nije u EU, što nam je omogućilo korištenje sredstva iz EU fonda namijenjenih promociji na tržištima trećih zemalja'' rekao je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.

Naime, nastup je vinarima HGK sufinancirala novcem iz Vinske omotnice[1]. Riječ je o nastavku projekta Promocija hrvatskih vina na tržištu Srbije u 2019. u vrijednosti od milijun kuna, a 80 posto se financira novcem iz EU fonda.

Da je Srbija plodno tržište za vinsku branšu pokazuje i rast izvoza. U 2018. smo izvezli vina u vrijednosti 16 milijuna eura, od čega u Srbiju 938 tisuća 799 eura, što je u usporedbi s  2017. povećanje za 35 posto.

Vina vinarije Vinoplod Šibenik samo su  jedan od primjera koja, zahvaljujući projektu, polako stječu respektabilan ugled na tržištu Srbije. ''Prije nismo bili fokusirani na ovo tržište, no zahvaljujući aktivnostima u sklopu projekta, ovih dana smo u pregovorima s nekoliko potencijalnih distributerima oko eventualnog izvoza'' potvrdio je komercijalni direktor Vinoploda Šibenika Ivica Piližota.

U sklopu boravka u Novom Sadu, vinarije su se predstavile i na promotivnoj vinskoj večeri. Prezentacija se održala u petak, u restoranu Zak, pod vodstvom vinskog stručnjaka Igora Lukovića.

Inače, ovo je treći nastup na tržištu Srbije u sklopu ovog projekta, a planira se još i stručno-medijsko putovanje Dalmaciju, kako bi se mediji, vinski stručnjaci te distributeri ove zemlje bolje upoznali s vinarijama, vinima i mjestom s kojeg vino dolazi.

Podsjetimo, Hrvatska gospodarska komora okupila je sve proizvođače vina pod krovni brend „Vina Croatia – Vina Mosaica“ upravo s ciljem povećanja prepoznatljivost i pozicioniranja Hrvatske na vinsku kartu svijeta, kao zemlje koja pruža raznolika i visoko kvalitetna vina.

Novosadski salon vina.jpgNovosadski salon vina; Izvor: HGK

 

 

[1] Nacionalni program pomoći sektoru vina 2014. – 2018.,  Promidžba na tržištima trećih zemalja