Vrijeme održavanja: 03.04.2019. - 05.04.2019.

Svjetski je kongres obućarske industrije ove godine održan u Kraljevskoj palači u Napulju, od 3. do 5. travnja, s fokusom na digitalizaciju za održivu industriju obuće. Međunarodni su se govornici i stručnjaci okupili kako bi raspravljali o najmoćnijim tržišnim pokretačima u današnjoj industriji.

„Održivost i digitalizacija kao nezamjenjivi čimbenici za globalnu industriju obuće te za gledište upravljanja proizvodnjom, a i za odnos s klijentima, predstavljaju priliku, ali i prijetnju. Prilika je to za veće i luksuzne tvrtke koje su poznate, dok za manje marke može biti prijetnja, ali i to je promjenjivo. Ipak, da bi do pozitivnih promjena došlo, ključno je razumjeti digitalizaciju koja radi revoluciju na tržištu, ne samo s obzirom na online maloprodaju i prilagodbu proizvoda već i na komunikaciju”, kaže Cleto Sagripanti, predsjednik Europske obućarske konfederacije (CEC).

branka_1.jpg

Cleto Sagripanti, predsjednik Europske obućarske konfederacije (CEC)

 

Dietmar Dahmen, poznati svjetski motivacijski govornik i konzultant za digitalnu transformaciju koji je svoje veliko iskustvo stekao radeći, među ostalim, kao glavni kreator za oglašavanje tvrtki poput Ogilvy i BBDO, opisao je današnji scenarij kao opstanak najbržeg, ali i pametne obrade podataka, ističući da bi tvrtke trebale povećati svoju sposobnost slušanja. „Vaša je tvrtka kupac, a ne proizvod“, objasnio je.

branka_2.jpg

Dietmar Dahmen, motivacijski govornik za digitalnu transformaciju

 

Andrea Carpineti, osnivač Design Italian Shoesa, web-tvrtke koja prodaje personaliziranu obuću za 42 zemlje diljem svijeta, kaže da će se na vrhu pojaviti brendovi koji nude najviše inovacija. "Naša se misija temelji na brzoj usluzi jer možemo isporučiti prilagođenu cipelu za samo deset dana, a radimo na tome da je smanjimo na samo tri", objasnio je Carpineti. Poznavanje kupaca prema dobi, spolu i potrošačkoj moći već jest ključno za industriju obuće.

branka_3.jpg

Sudionici panela – Maria Amelia Odetti, Nicola Antonelli, Andrea Carpineti, Giulio Finzi

 

"Kineska platforma za luksuznu e-trgovinu Secoo već razmišlja u tom smislu", kaže Maria Amelia Odetti, voditeljica tvrtke za poslovni razvoj. "Secoo od ostalih igrača luksuzne e-trgovine razlikuje to što je kineski, što znači da govori kineskim potrošačima onako kako drugi ne mogu jer slušaju potrebe svojih kupaca na tom tržištu te lakše razumiju način razmišljanja i donošenja kupovnih odluka u tom dijelu svijeta."

Nicola Antonelli, voditelj web-projekta u Firenci, tvrtke za elektroničku trgovinu LuisaViaRoma iz Italije, izjavio je da njihov tim razvija ideju na engleskom jeziku, a zatim je prevodi na jezik i kulturni način razmišljanja zemalja na čije kupce ciljaju. Dodao je da se ista strategija odnosi i na društvene medije, osobito u Kini, gdje je tvrtka 2014. godine otvorila profile Weibo i WeChat. 

Društveni mediji igraju važnu ulogu u svim regijama i segmentima tržišta. “Putem društvenih medija u posljednjih deset godina uspjeli smo održati kontakt i proizvesti sadržaj u suradnji sa svojim klijentima. Bilo je jeftinije nego da smo ga sami stvorili", objasnio je Antonelli.

Emocionalni sastojak luksuzne kupnje temelj je Kitonova pristupa. Antonio Paone, glavni direktor ove tvrtke za obuću, rekao je: "Danas svi kupuju proizvode na internetu, ali postoje neke stvari koje još uvijek zahtijevaju izravan fizički kontakt."

Kako današnja situacija na tržištu zahtijeva održive proizvode, govornici na konferenciji naglasili su da ekološki pristup nije dovoljan za prodaju.

“Danas je to sve snažnija tema u prehrambenoj i automobilskoj industriji, ali kada je riječ o obući i modi, postoji nesporazum o tome koliko održivost može vratiti. Kupci kupuju cipele koje imaju atraktivan dizajn. Mislim da neki članovi održivog svijeta mode postaju pomalo ekstremni”, istaknuo je Juan De la Pena, osnivač zelene marke obuće El Naturalista te napomenuo da su u SAD-u kupci osjetljivi na cijene.

Ana Maria Vasconcelos, izvršna direktorica zelene tvrtke Belcinto, izjavila je da tvrtke moraju potrošačima dati što više informacija o svojim proizvodima jer, kako kaže, trgovci zagrebu po površini teme, ali ne iznesu i cijelu priču, tako da kupci ne znaju što to zapravo znači.

Radi toga je De la Peña rekao da proizvođači obuće u igri održivosti moraju biti autentični. "Ako tvrtka ide u zelenu i ekološku proizvodnju samo zbog marketinške priče, dugoročno gledano, potrošači će ih kazniti", rekao je.

Na kongresu se zaključilo da je lanac industrije kože vrlo važan, a u modnoj industriji ima mogućnost poraditi na komunikaciji o održivosti, kao što to već čini do određenog stupnja, ponajprije u vezi s  poštenim industrijskim praksama koje poštuju sva pravila i okoliš i dijele se duž cijelog lanca te da se ova industrija kreće prema transparentnosti svih poduzeća.
Još jedan primarni aspekt koji se treba razmotriti jest izazov u pronalaženju kompetentnih ljudskih resursa u ovom području, koji je postao veliki izazov za sve poizvođače u ovoj industriji.

branka_4.jpg

Organizacijski odbor 6. Kongresa obućarske industrije

 

Svjetski kongres obuće osmislila je Europska obućarska konfederacija (CEC) prije više od deset godina kao svojevrsnu platformu za raspravu o stalnim izazovima i mogućnostima s kojima se suočava industrija obuće od početka globalizacije. Konkretno, cilj je kongresa promicanje slobodnog i pravednoga globalnog tržišta s jednakim mogućnostima za sve, na uzajamnoj osnovi, uz istovremeno povećanje međunarodne suradnje kako bi se poduprli konkurentnost i rast industrije.