Sajam namještaja u Beogradu
Izvor: HGK

Povećana gradnja u Srbiji prilika je za naše tvrtke


Objavljeno: 08. 11. 2018. , Ažurirano: 08. 11. 2018.


Hrvatski parketi na Međunarodnom sajmu namještaja u Beogradu

„Prerada drva i proizvodnja namještaja pripada izvozno orijentiranoj grani gospodarstva budući da 71% prihoda ova djelatnost realizira prodajom na inozemnim tržištima. Ovaj sektor ostvaruje 8% hrvatskog izvoza. S 23.000 izravno zaposlenih drvoprerađivačka industrija u velikoj mjeri pridonosi lokalnom i regionalnom razvoju. Prisutnost naših tvrtki na sajmovima poput ovoga važna je kako bi naši parketi, vrata, prozori i namještaj od slavonskog hrasta, ali i drugih vrsta drva, bili dostupniji inozemnoj potražnji“, rekao je potpredsjednik Sektora za poljoprivredu i turizam HGK Dragan Kovačević prilikom predstavljanja hrvatskih tvrtki na Međunarodnom sajmu namještaja opreme i unutrašnje dekoracije u Beogradu, koji je od 6. od 11. studenoga nezaobilazna točka susreta svih tvrtki jugoistočne Europe, povezanih s proizvodnjom, distribucijom ili dizajnom namještaja.

„U prvih šest mjeseci ove godine skok građevinarstva u Srbiji bilježi rast od 25 posto u odnosu na prošlu godinu. Takav porast građevinskih radova prilika je i za naše drvoprerađivače koju treba iskoristiti'', poručio je Kovačević. Naime, vrijednost građevinskih radova samo je u prvom kvartalu porasla za 28,1 posto, a u drugom kvartalu 23,1 posto u odnosu na isti period prošle godine.

To dobro znaju proizvođači klasičnih i gotovih lakirani podova PP Galeković. „Na srpskom smo tržištu prisutni već dugi niz godina i možemo se pohvaliti da ostvarujemo konstantni rast. Srpsko tržište smatramo velikim potencijalom jer se trenutno događa rast gradnje, najviše u samom Beogradu'' rekao je Filip Galeković. PP Galeković inače izvozi 70 posto vlastite proizvodnje, primarno na tržište EU, zatim na tržištima regije i Azije.

Izvoz proizvoda od drva i namještaja iz Hrvatske u Srbiju posljednjih je godina u porastu; 2015. tako je ostvaren izvoz od 13 milijuna eura, 2016. od 15 i pol milijuna eura, dok je u prošloj godini ostvaren izvoz od 17 milijuna i 750 eura. No uz srpske, sajam okuplja i ostale tvrtke nama važnih izvoznih tržišta, ponajprije Italije koja je posljednjih godina zemlja u koju najviše izvozimo proizvode drvoprerađivačke industrije, zatim i Njemačke, Slovenije, Austrije, Češke, BiH, Mađarske i dr.

Zato je, primjerice, za tvrtku Intrex važan nastup na ovom sajmu. Premda je njihov brand LaCasa prisutna na tržištima Njemačke, Srbije, Bosne i Hercegovine i Poljske, kako direktor Krunoslav Kregar kaže, planiraju izvoz u sve zemlje EU. „Na Sajmu promoviramo nove proizvode i kontaktiramo s poslovnim partnerima iz regije. Postoje već neke naznake sklapanja novih poslova“, potvrdio je Kregar čija tvrtka izvozi 20 posto proizvoda.

Kako bi bili konkurentni na inozemnom tržištu, važno je uz kvalitetu ponuditi i vrhunski dizajn. U organizaciji Zajednice za dizan HGK svoja dizajnerska rješenja predstavili su Filip Gordon Frank iz Polymorpha, Zoran Šunjić za tvrtku Kamen centar, Jurica Mihovec iz WOODesigna, Zoran Jerdejčić za Sabero, Danijel Palajsa iz Domus Tradea, Đena Đonlagić iz Deez produkta, Tonči Vladislavić iz Regeneracije, Alica Pancer, Milena Jovanović, Ivan Goran Žunar, Tomica Perković za tvrtku Prostoria, Filip Havranek i Kristina Lugonja – Spacetime, Ana Armano Linta iz Armano Linte, Ada Kezič iz A1 Formata i Lidija Mikluš iz Lilipop designa.

sajam namještaja PP galekovic.jpgSajam namještaja u Beogradu; Izvor: HGK