Izvor: Pixabay

Preporuke za rad salona za manikuru i pedikuru


Objavljeno: 04. 05. 2020. , Ažurirano: 05. 05. 2020.


Na temelju Odluke o prilagodbi mjera, za organizaciju djelatnosti salona za manikuru i pedikuru preporučuje se postupanje prema sljedećim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo od 30. travnja 2020. godine:

  • Vidljive obavijesti. Za sve djelatnike i klijente prije ili neposredno nakon ulaska, na vidljivom mjestu, nužno je postaviti informacije o higijenskim postupcima i osigurati dostupnost dozatora za dezinfekciju ruku.
  • Dezinficijens. U prostorima čekaonice, odnosno ulaznim prostorima, pultovima za obavljanje plaćanja usluga te u radnom prostoru nužno je postavljanje dozatora s dezinfekcijskim sredstvom (na bazi alkohola u koncentraciji ne manjoj od 70 posto).
  • Čekaonice. Sjedeća mjesta u prostoru za čekanje rasporediti tako da zadovoljavaju mjere fizičke udaljenosti, odnosno na minimalnim razmacima od 1,5 metara i predviđeni su za odrasle osobe koje su u prostoru u pratnji malodobnog klijenta ako iz bilo kojeg razloga ne mogu čekati izvan salona. Svi ostali klijenti koji dođu radi usluge čekaju svoj red izvan salona.
    Sadržaje/materijale za zabavu treba izbjegavati. Treba ukloniti časopise. Klijentima ne posluživati piće/grickalice i slično.
  • Zaštitne pregrade. U dijelovima salona preporučuje se postavljanje zaštitne pregrade od pleksiglasa ili drugog prozirnog materijala pogodnog za redovito čišćenje i dezinfekciju.
  • Fizičko distanciranje. U poslovnim prostorima potrebno je osigurati minimalni međusobni razmak od 1,5 metara između svih osoba koje se u jednom trenutku nalaze u prostoru izuzev klijenta i djelatnika za vrijeme pružanja usluge. Udaljenost od 1,5 metara treba osigurati u svim smjerovima od svakog radnog mjesta.
  • Označivanje. Pritom treba osigurati adekvatan prostor za kretanje. Putovi kojima se osobe kreću unutar salona poželjno je označiti.
  • Papirnate maramice i jednokratni materijal. Nužno je osigurati dostatnu količinu papirnatih maramica i ostalih jednokratnih materijala, opreme i sredstava za čišćenje, pranje i dezinfekciju, uključujući i opremu za odlaganje otpada u skladu s uputama.
  • Zaštitna oprema. Nužno je osigurati dostatnu količinu zaštitne opreme za zaposlenike.
  • Maske za lice i rukavice za djelatnike. Kirurške maske mijenjaju se nakon tri sata nošenja, a platnene maske kada postanu vlažne.
  • Ogrtači. Uobičajene ogrtače za klijente, ako je moguće, preporučuje se zamijeniti jednokratnima.
  • Igraonice. Dijelove prostora u salonu koji su bili eventualno korišteni kao igraonice treba zatvoriti, tj. staviti ih izvan funkcije.
  • Prozračivanje. Sve prostorije u salon salonu treba što češće prozračivati, čak i za vrijeme lošeg vremena. Ne zaboraviti prozračiti između smjena.
  • Usluga izvan salona. Kod pružanja usluga izvan salona / radnog prostora, moraju biti ispunjeni svi uvjeti navedeni kod ovakve vrste usluge povezani s higijenom i ostalim predviđenim mjerama. Prije pružanja usluge treba provjeriti mogu li ti zahtjevi biti ispunjeni na lokaciji na kojoj će se pružati usluga.

Ostale preporuke možete pročitati u cjelovitom tekstu Preporuke za rad salona za manikuru i pedikuru tijekom epidemije COVID-19 (.PDF).