Odrasli su sjeli u osnovnoškolske klupe na predstavljanju projekta koji će mladim generacijama omogućiti bolji izbor zanimanja
Izvor: HGK

Predstavljanje projekta Metalci su (opet) IN u Osnovnoj školi Braća Bobetko Sisak


Objavljeno: 14. 03. 2018. , Ažurirano: 15. 03. 2018.


Ljudi i znanje glavni su naši resursi – zajednička je poruka poslodavaca, predstavnika obrazovnih ustanova i Hrvatske gospodarske komore s predstavljanja projekta Metalci su (opet) IN.

Predstavnici Strukovne grupacije metaloprerađivača Županijske komore Sisak sastali su se 12. ožujka s roditeljima i učenicima završnih razreda Osnovne škole Braća Bobetko iz Siska.

Na sastanku, koji je jedna od aktivnosti projekta Metalci su (opet) IN, predstavnici metaloprerađivačkih tvrtki Lipovac-metal d. o. o. i Alas-Info d. o. o. informirali su roditelje i učenike o mogućnostima zapošljavanja u toj industriji, koje vještine i znanja su traženi na tržištu rada te o prosječnim visinama plaća u industriji.

Tom su prilikom najavili i Dane otvorenih vrata sisačko-moslavačkih metaloprerađivača, kada će učenici viših razreda osnovnih škola posjetiti proizvodne pogone metaloprerađivačkih tvrtki kako bi se upoznali s radom u proizvodnji te mogućnostima zapošljavanja po završetku obrazovanja.

Senada Prpić, viša stručna suradnica iz Županijske komore Sisak, predstavila je roditeljima projekt Metalci su (opet) IN te istaknula da zanimanje učenika za obrtnička zanimanja slabi, a poslodavci i obrtnici vape za kvalificiranim radnicima. "Namjera projekta nije nagovarati ili preusmjeravati učenike koji su se već odlučili za svoja buduća zanimanja, već informirati te eventualno pomoći pri odabiru onim učenicima i roditeljima koji se još nisu odlučili za izbor zanimanja. U ovakvim promotivnim aktivnostima potrebno je ojačati suradnju svih sudionika u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te je potrebno bolje razumijevanje učenja temeljenog na radu u poduzećima", istaknula je Prpić.

Metalci su opet IN_Bobetko_2.jpg

Publika na predstavljanju projekta sastojala se uglavnom od nastavnika i roditelja; Izvor: HGK.

Boris Prpić iz tvrtke Alas Info d. o. o. rekao je da na tržištu radne snage nema dovoljno stručnog i kompetentnoga kadra te kako ne mogu preuzimati nove poslove i konkurirati na EU tržištu bez obzira na to što imaju opremu i znanje. Nedostaju im radnici s kojima mogu finalizirati svoje proizvode. Zaključio je kako su u današnje vrijeme glavni pokretači djeci novac, a ne znanje.

Josip Lipovac iz tvrtke Lipovac-metal d. o. o. smatra da se godinama stvara negativan imidž strukovnih i tehničkih zanimanja. Danas prakse u tvrtkama ili nema, ili je nedovoljna, a ističe i da ima licenciranu radionicu u kojoj bi mogao raditi s mladima, međutim interes za nju je potpuno izostao.

Ljudi i znanje glavni su naši resursi – zajednička je poruka poslodavaca, predstavnika obrazovnih ustanova i Hrvatske gospodarske komore, s predstavljanja projekta Metalci su (opet) IN. Uspostavit će se veza između potencijalnih posloprimaca i poslodavaca te će poslodavci tijekom trajanja školovanja učenike moći informirati i usmjeravati kako bi po završetku školovanja imali učenike koji se lako uključuju na tržište rada.

Alarmantno stanje na tržištu rada, neusklađenost obrazovnog sustava i potreba gospodarstva, velik broj nezaposlenih, prisutan trend smanjenja broja upisanih učenika u sve srednjoškolske programe, činjenica da Hrvatsku napušta velik broj radno sposobnog stanovništva, samo su neki od razloga zašto se HGK aktivno uključuje u sve aktivnosti razvoja strukovnog obrazovanja i njegova usklađivanja s potrebama gospodarstva.

Strukovna grupacija metaloprerađivača ŽK Sisak pokrenula je 2016. godine kampanju Metalci su (opet) IN, koja je postala tradicionalno godišnje događanje prije upisa djece u srednje škole.

Cilj je ove kampanje predstaviti metaloprerađivačku djelatnost, zanimanja iz prerađivačke industrije učiniti atraktivnijim i motivirati mlade ljude za odabir nekog od budućih zanimanja iz te industrijske djelatnosti. Ovim se putem želi predstaviti i potencijalne poslodavce koji će usmjeriti mlade, istaknuti im na koji način se pripremiti za skoro zaposlenje te ih uputiti u to koje vještine i znanja poslodavci traže od posloprimaca.