Vrijeme održavanja: 11.04.2018.

Objavljeno: 13. 04. 2018. , Ažurirano: 16. 04. 2018.

Predstavnici Strukovne grupacije metaloprerađivača Županijske komore Sisak pokrenuli su kampanju koja bi dugoročno trebala pridonijeti lakšem zapošljavanju mladih u Sisačko-moslavačkoj županiji te su posjetili nekoliko škola na području županije kako bi približili metaloprerađivačka zanimanja učenicima osnovnih škola i motivirali ih na odabir nekog od zanimanja iz ove industrije. Cilj je kampanje Metalci su (opet) IN, koja je postala tradicionalno godišnje događanje, prije upisa djece u srednje škole uputiti na atraktivna zanimanja u metaloprerađivačkoj industriji te potaknuti mlade ljude na odabir strukovnih i tehničkih zanimanja kako bi se što lakše uključili na tržište rada.

Na roditeljskom sastanku, održanom 11. travnja u Osnovnoj školi 22. lipnja Sisak, predstavnici metaloprerađivačkih tvrtki Applied Ceramics d. o. o. i Alas-Info d. o. o. informirali su roditelje završnih razreda o mogućnostima zapošljavanja u toj industriji te o prosječnim visinama plaća u metaloprerađivačkoj industriji.

Tom su prilikom najavili i Dane otvorenih vrata sisačko-moslavačkih metaloprerađivača, kada će učenici viših razreda osnovnih škola posjetiti proizvodne pogone metaloprerađivačkih tvrtki kako bi ih upoznali s radom u proizvodnji. Poduzetnici će predstaviti alate i strojeve kojima svakodnevno rukuju te će im objasniti koliko su ljudi važni u procesu proizvodnje. Tijekom Dana otvorenih vrata učenici će moći postaviti pitanja te će dobiti kontakte poslodavaca kojima po završetku školovanja mogu poslati molbe za posao. Uspostavit će se veza između potencijalnih posloprimaca i poslodavaca.

Senada Prpić, viša stručna suradnica ŽK Sisak, predstavila je roditeljima projekt Metalci su (opet) IN te najavila Dane otvorenih vrata metaloprerađivača sisačko-moslavačke županije.Namjera projekta nije nagovarati ili preusmjeravati učenike koji su se već odlučili za svoja buduća zanimanja, već informirati te eventualno pomoći pri odabiru onim učenicima i roditeljima koji se još nisu odlučili za izbor zanimanja. U ovakvim je promotivnim aktivnostima potrebno ojačati suradnju svih sudionika u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te je potrebno bolje razumijevanje učenja temeljenog na radu u poduzećima“, istaknula je Prpić.

Boris Prpić iz tvrtke Alas-Info d. o. o. u panel-raspravi je upozorui na probleme koji su prisutni na tržištu rada; dok poslodavci i obrtnici vape za kvalificiranim radnicima, interes učenika za strukovna zanimanja slabi. Iako budućnost industrije nije upitna, niti su plaće zanemarive, smatra da bi tehnička zanimanja trebala biti češći odabir mladih koji nisu dovoljno motivirani tijekom školovanja za  stjecanje znanja i vještine za svoje buduće uspješno zapošljavanje. Također je naglasio potrebu usklađivanja obrazovnog sustava i potreba gospodarstva kako bi se smanjio broj nezaposlenih.

Milan Sladojević iz tvrtke Applied Ceramics d. o. o. istaknuo je suradnju s Industrijsko-obrtničkom školom iz Siska iz koje im učenici dolaze na praksu, posebno je naglasio važnost motiviranosti učenika koji dolaze te je pozvao učenike da posjete njihovu tvrtku kako bi se i sami uvjerili u atraktivnost nekog od odabranih metaloprerađivačkih zanimanja.