Predavači na Okruglom stolu o primjeni Pravilnika o poticajima u kombiniranom prijevozu tereta, održanom u HGK
Izvor: HGK

Poticajima treba potaknuti i razvijati kombinirani prijevoz tereta u Hrvatskoj


Objavljeno: 23. 03. 2018. , Ažurirano: 23. 03. 2018.


"Potpore u kombiniranom prijevozu tereta temelje se na potporama željezničkoj infrastrukturi te smanjenju udjela CO2 u RH, a u Pravilnik o poticajima uspjeli smo uključiti sva tri subjekta u kombiniranom prijevozu", istaknuo je načelnik Sektora za željeznički i intermodalni promet Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Igor Radić na Okruglom stolu o primjeni Pravilnika o poticajima u kombiniranom prijevozu tereta.

"Riječ je o prvim poticajnim mjerama u kombiniranom prijevozu, a njihov je cilj potaknuti i razvijati kombinirani prijevoz tereta u RH", istaknuo je predsjednik Zajednice za intermodalni transport i logistiku HGK Ivica Vrankić.

"Ulaskom Hrvatske u EU niz je izazova, ali i prilika koje moramo iskoristiti. Ovim smo potporama među rijetkim zemalja EU koje su dobile mogućnost triju oblika poticaja", istaknula je državna tajnica Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Nikolina Brnjac dodajući kako se trenutno ponajviše ulaže u željezničku infrastrukturu u Luci Rijeka. "Širenje željezničke mreže ne smije ostati samo na Mediteranskom koridoru već je uz proširenje osnovne mreže potrebna inicijativa i za nove koridore", navela je Brnjac pozivajući sudionike intermodalnog prijevoza da se uključe u provedbu ovoga Pravilnika.

Trenutno je tek 37% željezničke mreže elektrificirano, a 10% je dvokolosječna mreža, a promet tereta u morskim lukama svake je godine sve veći. "Zadatak je resornog ministarstva osigurati potrebnu infrastrukturu, a na subjektima je u intermodalnom prometu iskoristiti postojeće potencijale", istaknuo je Radić te dodao kako je ovo svojevrsni pilot projekt te su za ovu godinu u proračunu osigurana dva milijuna kuna za potpore. "Cilj je kroz izradu Nacionalnog programa željezničke infrastrukture od 2021. do 2025. te Nacionalne razvojne strategije do 2030. godine željeznicu učiniti konkurentnom ostalim vidovima prometa u RH, ali i šire", kazao je Radić.

"Pravilnikom su predviđene tri mjere poticaja i to: mjere poticaja organizatoru prijevoza, koji dobiva 150 kuna po kamionu, prikolici ili poluprikolici, sanduku te kontejneru. Mjera poticaja željezničkom prijevozniku - dvije kune po vlak-kilometru i mjera poticaja vlasniku ili korisniku motornih i priključnih vozila kroz oslobođenje godišnje naknade za uporabu javnih cesta, ovisno o broju prethodnih vožnji koje je obavio", istaknuo je Damir Lazor iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

"Kombinirani prijevoz tereta, prema izračunima, pridonosi smanjenju emisije CO2 po kontejneru sa 110 kg na 30 kg, a prosječno se može dobiti potpora od 190 kuna po kontejneru", napomenula je Ana Tomić iz tvrtke AGIT govoreći o učincima poticaja kombiniranog prijevoza na relaciji Rijeka – Zagreb.