Izvor: HGK

Platforma Stories nastupa na jednom od najvećih i najvažnijih turističkih sajmova na svijetu


Objavljeno: 04. 11. 2025. , Ažurirano: 05. 11. 2025.


Jedan od najvećih i najvažnijih turističkih sajmova na svijetu World Travel Market (WTM) održava se od 4. do 6. studenog u Londonu. Na hrvatskom štandu svoju ponudu predstavlja i platforma HGK za premium turizam Stories, zajedno s 27 suizlagača. Hrvatsku turističku delegaciju čine ministar turizma i sporta Tonči Glavina, direktor HTZ-a Kristjan Staničić, direktorica Sektora za turizam HGK Andreja Vukojević i brojni drugi turistički akteri.

"Rast interesa za Hrvatskom od strane britanskih turista podudaran je s rastom interesa ovih gostiju za autentičnim i personaliziranim iskustvima putovanja. Gosti iz Ujedinjenog Kraljevstva sve više traže autentičnost, privatnost i priču iza destinacije, a upravo te kvalitete dijele članice naše platforme Stories. Na WTM-u predstavljamo ponudu članica i tako im omogućujemo nove promidžbene i prodajne kanale putem kojih mogu doći do britanskih agenata koji traže jedinstvene proizvode s Mediterana. Naš fokus je na jačanju interesa, stvaranju kontakata i pružanju prilike za plasman naših članica. Stories nije samo promotivna platforma, nego sve više i prodajni alat koji pretvara priče naših članica u stvarne poslovne prilike", naglasila je Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam HGK.

Tom i  Andrea.jpeg

Tom Grond,influencer za putovanja i Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam HGK; Izvor: HGK

 

Sajam se tradicionalno održava početkom studenog i već tradicionalno Hrvatska turistička zajednica na WTM-u predstavlja ukupnu hrvatsku turističku ponudu.

"Ovaj sajam pruža vrijedan uvid u trendove koji će oblikovati turističku 2026. godinu – od preferencija i navika putovanja, preko interesa za određenim destinacijama, do raspoloživih budžeta i općeg raspoloženja za putovanja, a Hrvatsku predstavljamo kao kvalitetnu destinaciju koja nudi dobar odnos cijene i kvalitete, kao autentičnu i cjelogodišnju destinaciju, udaljenu samo nešto više od dva sata od UK-a. Istraživanje Britanskog udruženja putničkih agencija (ABTA) pokazuje da se Hrvatska za 2026. godinu nalazi u TOP 15 tržišta u koja Britanci žele putovati", poručio je ministar Glavina, nadodavši kako navedeno predstavlja dobre signale za sljedeću godinu u kojoj cjenovna konkurentnost ostaje ključna.

"Važno je da sada izađemo s ponudama dobrog odnosa cijene i kvalitete i zato pozivam cijeli turistički sektor da bude mudar i oprezan prilikom formiranja cijena posebice vodeći računa o glavnom dijelu godine, za koji istraživanja pokazuju da interes pada, jer se Britanci sve više okreću putovanjima van tog glavnog dijela. Uz to, moramo voditi računa i o ekonomskoj situaciji na ovom tržištu o kojoj se sada vode velike rasprave u UK i koja će isto biti izazovna te će i to sigurno utjecati na budžete za putovanja", zaključio je ministar Glavina.

Jelena i Lana .jpeg

 Izvor: HGK

 

Ministar i direktor HTZ-a sa suradnicima tijekom sajma sastali su se s predstavnicima partnera i organizacija kao što su Jet2.com & Jet2Holidays, EasyJet Holidays, Britansko udruženje putničkih agencija (ABTA), P-11 Group (Wimbledon), Travel Weekly i dr. Predstavili su dosadašnje aktivnosti i rezultate, a najavljena su i dodatna proširenja nekih partnera u programima prema hrvatskim destinacijama. S Jet2 grupacijom, pod kojom djeluju treći najveći avioprijevoznik i jedan od vodećih turoperatora UK, potpisan je Sporazum o suradnji kojim u sljedećih 5 godina kapacitet za Hrvatsku raste za 45 posto.

Sporazum o suradnji HTZ i Jet2.jpg

Sporazum o suradnji HTZ i Jet2; Izvor: HTZ

 

"U ovoj godini s britanskog tržišta bilježimo rast dolazaka i noćenja, što potvrđuje da Hrvatska sve snažnije zauzima poziciju među najpoželjnijim mediteranskim destinacijama za britanske putnike. Britanci su dobri potrošači koji putuju tijekom cijele godine, brzo donose odluku o svom putovanju, vole istraživati nove destinacije, a sigurnost im je jedan od osnovnih preduvjeta kod odabira mjesta za odmor. Cijene autentičnost, održivost i kvalitetu. Nastup na WTM-u iskoristili smo za potpisivanje, za nas vrijednog Sporazuma o suradnji s Jet2 grupacijom, koja ostvaruje izniman doprinos u dostupnosti i promociji hrvatskih destinacija. U ovogodišnjem ljetnom redu letenja osam britanskih gradova putem Jet2 letova bilo je povezano s Hrvatskom, sa sveukupno 16 linija. Ovakva partnerstva, zajedno s kontinuiranim marketinškim aktivnostima i fokusom na kvalitetu ponude, dodatno učvršćuju poziciju Hrvatske kao atraktivne i dobro prometno povezane destinacije", izjavio je Staničić, dodajući da kvalitetan avioprijevoz ima velik značaj za produženje glavnog dijela turističke godine. 

Podaci sustava eVisitor pokazuju da je s ovog tržišta u našoj zemlji tijekom prvih 10 mjeseci ostvareno 825 tisuća dolazaka i 4,1 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od 1 posto u dolascima i 2 posto u noćenjima. Britanci su najviše noćenja ostvarili u Dubrovačko-neretvanskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji, a gledano po destinacijama u Dubrovniku, Splitu, Konavlima, Župi dubrovačkoj, Rovinju i Zadru. 

Potpunu prezentaciju hrvatske eno-gastronomije upotpunila je prezentacija i degustacija hrvatskih vina, sireva i drugih namirnica, održana u sklopu hrvatskog štanda u suradnji Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske gospodarske komore. Na sajmu je, unutar štanda HTZ-a, po prvi puta postavljen i „Find your Pomalo“ kutak koji predstavlja mjesto za kratki predah, bijeg od stresne svakodnevice i približavanje inozemnim partnerima hrvatskog pomalo načina života. 

WTM promocija gastronomije_Trendfest.jpg

 Izvor: HTZ

 

Kao suizlagači na sajmu nastupaju i turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske, Splitsko-dalmatinske, Zadarske i Šibensko-kninske županije, TZG Zagreba, TZG Dubrovnika, TZG Splita, TZG Crikvenice, Croatia Airlines, HGK, NP Plitvička jezera, NP Krka i dr.