Državni zavod za statistiku od 2015. godine (prvi podatci se odnose na 2014. godinu) objavljuje statističko istraživanje (procjena na temelju uzorka) Turistička aktivnost stanovništva Republike Hrvatske, a prikazuje podatke na razini cijele jedne godine. Iz rezultata takvoga istraživanja moguće je vidjeti turističke preferencije stanovništva Hrvatske jer podatci pokazuju motive putovanja (primjerice posjet rodbini i prijateljima, odmor), ali i razloge neodlaska na privatna višednevna putovanja. Takvi podatci, među ostalim, mogu poslužiti kao temelj za izradu strategije poslovanja poduzetnika koji se bavi turističkom djelatnošću.

Naime, iako domaći turisti u komercijalnim smještajnim objektima na razini cijele godine čine samo oko 7% ukupnih noćenja, u nekim je mjesecima ta brojka znatno veća. Tako domaći turisti u komercijalnim smještajnim objektima u siječnju ostvare oko 40% ukupnih noćenja, a u veljači, studenome i prosincu oko trećine ukupnih noćenja. Upravo u navedenim mjesecima postoji slaba iskorištenost turističkih kapaciteta, a povećanjem obujma turističkoga prometa u tim mjesecima smanjila bi se izražena sezonalnost hrvatskoga turizma. Povećanje obujma turističkoga prometa u najslabijim mjesecima može se postići i privlačenjem onih stanovnika Hrvatske koji na putovanja idu samo u inozemstvo. Naime, prema istraživanju DZS-a u 2018. godini, koje je objavljeno danas, oko 17% ukupnoga broja stanovnika Hrvatske (dobne skupine 15 i više godina) koji su bili na privatnim višednevnim putovanjima, putovali su samo u inozemstvo (294 358 ljudi). To znači da postoji znatan segment stanovništva Hrvatske koji svoja financijska sredstva troši samo u inozemstvu. Pritom se u inozemstvo najviše putovalo u Bosnu i Hercegovinu (21,7%), Njemačku (13,3%) i Sloveniju (9,6%).

Također, u 2018. godini na barem jednome privatnome višednevnom putovanju bilo je 1,69 milijuna osoba (u 2017. godini 1,56 milijuna), odnosno 46,5% stanovništva Hrvatske (u 2017. godini 43,1%) u dobi od 15 ili više godina. Najčešći motivi za odlazak na privatno višednevno putovanje bili su odmor na moru (31,2%), posjet rodbini i prijateljima (30,6%) te razgledavanje grada, izleti, kultura i zabava (13,7%).