HZJZ preporukom ograničio broj posjetitelja profesionalnih priredbi na 500 posjetitelja u zatvorenom i na 1000 posjetitelja na otvorenom

Objavljeno: 13. 07. 2020. , Ažurirano: 23. 07. 2020.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 22. srpnja Preporuke za sprječavanje zaraze COVID-19 tijekom održavanja profesionalnih umjetničkih izvedbi, kulturnih programa i manifestacija.
Preporučuje se korištenje maske za lice tijekom ulaska, boravka i izlaska iz prostora, osim izvođača u trenutku izvedbe. Na okupljanjima ne može sudjelovati osoba koja: ima ukućana koji je u samoizolaciji; je boravila unutar prethodnih 14 dana u inozemstvu osim ako ima negativan test na PCR ne stariji od 48 sati; je u proteklih 14 dana imala kontakt s osobom zaraženom SARS-COV-2 virusom; ima neki od sljedećih simptoma: temperatura, kašalj, nedostatak zraka, grlobolja, curenje nosa ili gubitak njuha.

Preporučuje se, ako postoji mogućnost, organiziranje umjetničkih izvedbi, kulturnih programa i manifestacija na otvorenom. Za cijelo vrijeme boravka u prostorima, uključujući dolazak i odlazak preporučuje se održavanje fizičke udaljenosti između sudionika (posjetitelja, izvođača i osoblja) od 1,5 metra. Razmak od 2 metra preporučuje se između, i od, izvođača pjevačkih dionica te glazbenika s puhačkim instrumentima. Preporuča se razmak od 4 metra između posjetitelja i izvođača na sceni.

Najveći broj posjetitelja koji mogu istovremeno boraviti u svim prostorima, uz poštovanje preporučene fizičke udaljenosti od 1,5 metra, organizator će odrediti sukladno veličini prostora prema kriteriju 4 m² bruto površine po posjetiteljuPlesanje na plesnom podiju nije dozvoljeno

Najveći dozvoljeni broj posjetitelja u zatvorenim prostorima je 500, a na otvorenim prostorima 1000. U slučaju potrebe za organizacijom okupljanja s većim brojem posjetitelja, organizator je dužan zatražiti odobrenje teritorijalno nadležne službe civilne zaštite. Preporuča se vođenje evidencije posjetitelja svih izvedbi, kulturnih programa i manifestacija putem internetske rezervacije i prodaje ulaznica. Za potrebe vođenja evidencije prikupljat će se osnovni podatci posjetitelja: ime, prezime i broj telefona. Evidenciju je nužno čuvati 14 dana. VIŠE.

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je 10. srpnja Odluku o nužnim mjerama za organizaciju okupljanja na kojima je prisutno više od sto sudionika za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19.

Prema toj Odluci, Organizatori okupljanja koji očekuju više od sto sudionika obvezni su Županijskom centru 112 e-poštom dostaviti obavijest o održavanju okupljanja najkasnije 48 sati prije planiranog početka okupljanja. Organizatori koji su okupljanje prijavili prema odredbama Zakona o javnom okupljanju nisu dužni dostavljati ovu obavijest. Prema tom Zakonu, javnim se okupljanjima smatraju mirna okupljanja i javni prosvjedi, javne priredbe i drugi oblici okupljanja i za njih nije potrebna prijava Županijskom centru. 

Također, svi organizatori okupljanja s više od sto sudionika obvezni su voditi pisanu evidenciju sudionika, kako bi se u slučaju da se ustanovi da je netko od sudionika bio zaražen virusom SARS – CoV-2, što efikasnije moglo spriječiti širenje bolesti. Kontrolu provođenja Odluke, kao i pridržavanja preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, provodit će timovi sastavljeni od inspektora civilne zaštite i policijskih službenika.

Cjelovit tekst Odluke (.PDF, 71 KB) i Popis adresa elektroničke pošte županijskih centara 112 (.PDF, 190 KB) možete pronaći u pratećim dokumentima na ovoj stranici.