Strukovna grupa hotelijera i ugostitelja, nautičkog turizma i putničkih agencija
Izvor: ŽK Otočac

O turizmu i novim trendovima


Objavljeno: 24. 11. 2017. , Ažurirano: 30. 11. 2017.


U vijećnici Općine Plitvička Jezera održana je 23. studenoga 11. sjednica Strukovne grupe hotelijera i ugostitelja, nautičkog turizma i putničkih agencija HGK – Županijske komore Otočac. Sjednicom je predsjedala i vodila je zamjenica predsjednika Danijela Nekić.

Irena Banić, viša stručna suradnica u Županijskoj komori Otočac, uvodno je navela osnovne pokazatelje turističke sezone u Ličko-senjskoj županiji ove godine, koji su više nego dobri, povećanje je i u dolascima gostiju, ali i u noćenjima. Ono što je mnogo važnije jest da je taj trend rasta turizma iz godine u godinu konstantan, i to ne samo u primorju, već i u kontinentalnom dijelu županije.

O novim trendovima i ponašanju potrošača u turizmu izlaganje je imala Romana Lekić, pomoćnica dekana za studije turizma na Edward Bernays visokoj školi za komunikacijski menadžment u Zagrebu. Predavačica je otvorila neke posve nove teme kada je turizam u pitanju, odnosno dala očišta iz posve drugog kuta. Pojasnila je kakva je veza između motiva putovanja i posebnih oblika turizma koji su trenutno u trendu. Naglasak je bio na narativnom aspektu u interpretaciji te važnosti uključivanja lokalne zajednice participativnim pristupom i partnerstvom u kreiranju ugostiteljske i hotelske ponude. S obzirom na široku ponudu u turizmu, kada postaje teško razlikovati proizvode i usluge prema kvaliteti, potrošači sve više traže ostale faktore na temelju kojih će temeljiti svoj izbor. Traže se iskustva za pamćenje, a tu je važna interpretacija i animacija tako da smještajni i ugostiteljski objekti dobivaju novu ulogu u lancu kreiranja doživljaja. Na nizu primjera Lekić je naglasila da je danas u trendu volonterski, new age i spiritualni turizam. Traži se autohtonost, autentičnost, traži se ono nešto posebno i drugačije, koje mora biti ekskluzivno, ali ne nužno i elitno. Jednostavno, traži se posve novi pristup gostu. Pritom se osvrnula i na veliku pomodnost brendiranja u turizmu, iza čega često ne stoji ništa osim šuplje priče.

A o predrasudama i istinama o EU fondovima na vlastitu primjeru govorila je slikovito Željka Brozović, suvlasnica turističke agencije Natura-Turist d. o. o. iz Korenice. Navela je sva iskustva „muke po EU fondovima“, ali na kraju s optimističnim zaključkom da koliko god taj proces bio težak i složen, isplati se jer ne samo da se na kraju dobije novac za provedbu programa nego se tijekom procesa dobiju i znanja i vještine koje teško da bi ih dobili po nekoj drugoj osnovi.