Izvor: HGK

Novom regulativom otvoren prostor za poboljšanje usluga u turizmu


Objavljeno: 12. 03. 2018. , Ažurirano: 12. 03. 2018.


„Predstavnici svih 14 udruženja i zajednica pri Sektoru za turizam, od Zajednice pustolovnog turizma do Zajednice ronilačkog turizma, sudjelovali su u radnim skupinama za ovaj Zakon posljednjih nekoliko godina te moramo zahvaliti Ministarstvu turizma na suradnji i uvažanju prijedloga gospodarstva. Naravno da ne možemo biti sa svime zadovoljni, nešto je obavezno uključeno obvezom implementacije EU Direktiva i drugih propisa, no smatramo da je maksimalno iskorišten prostor da se poboljša i omogući pružateljima usluga u turizmu kvalitetniji rad. Raduje nas i što će turistički inspektori ubuduće prvi puta samo izdavati upozorenja poduzetnicima za zatečene nepravilnosti i davati im rok za otklanjanje, a ne odmah kažnjavati, što su strukovna udruženja tražila dugi niz godina“, izjavila je direktorica Sektora za turizam HGK Antonia Urlić, otvarajući edukaciju za primjenu novog Zakona o pružanju usluga u turizmu koji je stupio na snagu 1. siječnja 2018..

Operativnu primjenu novog Zakona prezentirao je predavač na visokim školama Aspira i Vern Željko Trezner, istaknuvši da su temeljna obilježja nove regulative deregulacija pojedinih usluga, nove odredbe za pružanje određenih usluga kojih do sada nije bilo te transpozicija direktive EU 2015/2302.

Kritična područja primjene EU direktive bit će praktične implikacije primjene definicije paket-aranžmana i povezanih putnih aranžmana, definiranje izuzeća od primjene direktive te pitanja zaštite od nesolventnosti.

„Iz iskustva mogu reći da nikad nisam doživio ovako lak i miran početak primjene Zakona, a to mi daje za pravo da tvrdim da su promjene koje su stupile na snagu zaista deregulirale dio nepotrebne regulative iz prethodnih propisa i olakšale poslovanje turističkim agencijama. Naravno, nije sve iz novog Zakona dobro, ali napredak je svakako vidljiv“, poručio je Trezner, dodavši kako je posebno važno da su s 1. 1. ukinuti pravilnici o identifikacijskom kodu i minimalnim tehničkim uvjetima poslovanja agencija koji su samo stvarali administrativne probleme. Ukinut je institut knjige žalbi te Upisnik o turističkom zastupanju i Upisnik o turističkim agencijama.

Po novom Zakonu više subjekata može pružati usluge u turizmu, ali u posebnim dijelovima poslovanja i ispunjavajući sve potrebne uvjete kao i agencije. „Po meni tu neće doći do bitnijih promjena na tržištu“, prokomentirao je Trezner.

Jasenka Štiglec, načelnica Samostalnog sektora Turističke inspekcije Ministarstva turizma, pojasnila je prekršajne odredbe Zakona. „Novim zakonom uvedena je primjena načela oportuniteta, odnosno ublaživanja postupanja inspektora prema pružateljima usluga koji krše pravila. Omogućeno ja da oni bez kažnjavanja otklone nedostatke utvrđene u nadzoru, a točno je propisano i kad se načelo oportuniteta ne primjenjuje“, naglasila je Štiglec, dodajući kako se kazna neće naplatiti ako je, primjerice, nadzirana osoba do donošenja rješenja otklonila utvrđene nedostatke.

Ako je zakonom propisana upravna mjera zabrane pružanja usluga u turizmu načelo oportuniteta se ne primjenjuje, kao i kod Zakonom taksativno propisanih slučajeva.

Do sada su održane dvije edukacije u Zagrebu i jedna u Puli, a zbog velikog interesa slijede edukacije u Splitu 15. ožujka, Dubrovniku 16. ožujka i Osijeku 27. ožujka. Snimka s prve zagrebačke edukacije održane 22. veljače bit će dostupna svim članicama putem HGK YouTube kanala već idućeg tjedna, a u pripremi je i priručnik s najčešćim pitanjima i odgovorima oko novog Zakona.