Predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović, ministar turizma Anton Kliman i direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić
Izvor: HGK

Najavljene teme ovogodišnjeg skupa Dani hrvatskog turizma


Objavljeno: 12. 10. 2016. , Ažurirano: 03. 02. 2017.


Organizatori tradicionalnog skupa turističkih djelatnika, kojima se obilježava završetak jedne i početak druge turističke sezone najavili su ovogodišnje Dane hrvatskog turizma. Na konferenciji su sudjelovali ministar turizma Anton Kliman, predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović te direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić.

Ovom prilikom ministar je podvukao da su teme o kojima će se raspravljati drugog dana DHT-a u ovom trenutku goruća pitanja turističkog sektora.

Predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović najavio je 16. Hrvatski turistički forum, čijim otvorenjem započinje DHT. "Produljenje turističke sezone je ključno za daljnji rast ovoga sektora, ali i kompletnog hrvatskoga gospodarstva, a za to su nam nužne stalne avionske linije s emitivnim tržištima", rekao je Burilović prezentirajući centralnu temu ovog tradicionalnog Foruma HGK "Zračni prijevoz u turizmu – preko granica do cjelogodišnjeg poslovanja". Najavio je i nagrade HGK "Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku" koja se dodjeljuju jubilarnu 20. godinu s rekordnim brojem prijavljenih subjekata, njih čak 265, u osam različitih kategorija. Burilović se osvrnuo i na sve veći problem realnog sektora - veliki poremećaj na tržištu rada proizišao odlaskom dijela radno aktivnog stanovništva i iz dugogodišnje neusklađenosti obrazovnog sustava s potrebama gospodarstva. "Turizam ostvaruje snažan rast, no teško je procijeniti koliki bi na kraju bio da većina turističkog sektora nije muku mučila s pronalaskom, posebice sezonskih, radnika. Za to je nužno hitno iznaći rješenje", kaže Burilović.

Na prvom okruglom stolu koji će se održati 27. listopada govorit će se o djelatnicima kao pokretačkoj snazi turizma. Okruglom stolu prethodit će prezentacija Instituta za poljoprivredu i turizam Poreč na temu "Socijalna distanca i indeks polikroničnosti mladih djelatnika u hotelijerstvu" koji je na kompetitivnom natječaju Zaklade Adris odabran za financiranje. Cilj projekta je istražiti razinu vještina mladih djelatnika u hotelijerstvu, utvrditi razinu njihove angažiranosti, stavove prema karijeri u hotelijerstvu, probleme prvog radnog iskustva te odrediti u kojoj mjeri postoje (ako postoje) razlike u razini uslužnosti mladih koji su odrasli i školovali se u priobalju i mladih iz unutrašnjosti Hrvatske. Okrugli stol u trajanju 45 minuta moderirat će Iva Bahunek (Udruga poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske), a sudionici okruglog stola su Nenad Šepak (Ceh ugostitelja HOK), Gordana Deranja (HUP), dok se potvrde sudionika iz HZZ-a te iz Ministarstva rada još čekaju.

Drugi okrugli stol održava se pod nazivom "Cro kartica – poticanje domaće turističke potrošnje", a uvodnu prezentaciju te ulogu moderatora preuzet će direktor Horwath consultinga Siniša Topalović. Uz njega na okruglom stolu sudjelovat će Jako Andabak (Bluesun hoteli), potpredsjednik HGK Josip Zaher, Boris Žgomba (UHPA), te gđa Martina Jus (HBOR).

Treći (centralni) okrugli stol nosi naziv "Kako do konkurentnog i održivog modela upravljanja hrvatskim turizmom", na kojem će se raspravljati o kontroverznoj temi – koliko nam je važno Ministarstvo turizma, treba li ga ukinuti ili mu ojačati ovlasti? Na okruglom stolu stajališta će zastupati Neven Ivandić (Institut za turizma), Miroslav Dragičević (Horwath consulting), Tomislav Popović (Maistra), Kristian Šustar (HUP Zagreb), Sean Lisjak (Udruženje marina HGK) te Marcel Medak (Zajednica zdravstvenog turizma HGK). U večernjim satima održat će se svečana dodjela godišnjih hrvatskih turističkih nagrada

Nakon toga slijedi prezentacija mjerenja učinkovitosti nacionalnog turističkog brendiranja, pri čemu će se direktor Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić osvrnuti i na smjernice za 2017. godinu. "U Hrvatskoj turističkoj zajednici smo proveli nekoliko važnih tržišnih istraživanja na temelju kojih smo usvajali strateške dokumente, ali i donosili ključne korake u promotivnim aktivnostima. Jedan od najznačajnijih izazova hrvatskog turizma je svakako afirmacija nacionalnog turističkog brenda zemlje, a s tim se izazovom puno lakše nosimo sada kada imamo jasno definirane taktike i strategije u sklopu novog krovnog komunikacijskog koncepta pod sloganom "Hrvatska, puna života". Upravo je to jedan od glavnih razloga zbog kojih se percepcija Hrvatske na stranim tržištima mijenja iz destinacije sunca i mora u destinaciju punu različitih doživljaja", poručio je direktor Ivičić.

Prijave za Dane hrvatskog turizma, te detaljnije informacije o manifestaciji mogu se pronaći na stranici Ministarstva turizma.