Izvor: HGK

Nacionalna kampanja o primjeni bezgotovinskih napojnica u ugostiteljstvu


Objavljeno: 21. 12. 2023. , Ažurirano: 21. 02. 2024.


Ususret skoroj promjeni poreznog tretmana bezgotovinskih napojnica, u HGK je održan koordinacijski sastanak svih dionika u ovom za ugostiteljstvo i uslužne djelatnosti važnom procesu. Podsjetimo da je zadnjim krugom porezne reforme omogućeno davanje bezgotovinskih napojnica čime se radnicima u ugostiteljstvu i uslužnim djelatnostima omogućuje isplata napojnica do neoporezivog iznosa od 3.360 eura godišnje. 

Direktorica sektora turizma HGK Andreja Vukojević, podsjetila je kako je s ciljem iznalaženja optimalnog rješenja koje bi radnicima omogućilo porezno priznati izvor prihoda, Udruženje ugostiteljskih djelatnosti HGK iniciralo model uvođenja napojnice u sustav fiskalizacije

"Ova promjena stupa na snagu 2. siječnja, a HGK će provesti informativnu kampanju kako bi sve dionike upoznali s novostima", istaknula  je Vukojević. 

Andreja Vukojević.jpgAndreja Vukojević, direktorica Sektora turizma HGK ; Izvor: HGK;

Predsjednica Udruženja ugostiteljskih djelatnosti HGK Jelena Tabak, naglasila je kako primjena bezgotovinske naplate napojnica traži određene prilagodbe i fazu uhodavanja pa se s početkom godine planira kampanja namijenjena zaposlenicima u HoReCa industriji, vlasnicima tvrtki iz uslužnih djelatnosti i potrošačima s ciljem jasnog komuniciranja prednosti i mehanizama bezgotovinskog davanja napojnica.

"Promjene su dobrodošle, a njima se po uzoru na druge zemlje potiče i regulira dodatni izvor prihoda u inače deficitarnim djelatnostima poput ugostiteljstva", naglasila je Tabak. 

Jelena Tabak.jpgJelena Tabak, predsjednica Udruženja ugostiteljskih djelatnosti HGK; Izvor: HGK;

Voditelj Odjela komunikacija HGK Alan Bahorić, pojasnio je kako će informiranje dionika ići u tri koraka, prema poslodavcima i pružateljima usluga, zaposlenicima u ugostiteljstvu i naposljetku potrošačima.

"Udio bezgotovinskih oblika plaćanja je u kontinuiranom porastu i potrošači će pozitivno reagirati na ovu novost, ipak važno je pravovremeno informirati ugostitelje, pojasniti procedure ali i otkloniti neke nejasnoće kako bi ova dobro osmišljena mjera u praksi bila prihvaćena od strane što većeg broja ugostitelja", rekao je Bahorić. 

Alan Bahorić.jpgAlan Bahorić, voditelj Odjela komunikacija HGK; Izvor: HGK;

Na sastanku su sudjelovali predstavnici Ministarstva turizma, Porezne uprave, Hrvatske obrtničke komore, kartičara i banaka te ugostitelji.