Nacionalna kampanja o primjeni bezgotovinskih napojnica u ugostiteljstvu

Izvor: HGK
Nacionalna kampanja o primjeni bezgotovinskih napojnica u ugostiteljstvu
Objavljeno: 21. 12. 2023. , Ažurirano: 21. 02. 2024.

Izvor: HGK
Ususret skoroj promjeni poreznog tretmana bezgotovinskih napojnica, u HGK je održan koordinacijski sastanak svih dionika u ovom za ugostiteljstvo i uslužne djelatnosti važnom procesu. Podsjetimo da je zadnjim krugom porezne reforme omogućeno davanje bezgotovinskih napojnica čime se radnicima u ugostiteljstvu i uslužnim djelatnostima omogućuje isplata napojnica do neoporezivog iznosa od 3.360 eura godišnje.
Direktorica sektora turizma HGK Andreja Vukojević, podsjetila je kako je s ciljem iznalaženja optimalnog rješenja koje bi radnicima omogućilo porezno priznati izvor prihoda, Udruženje ugostiteljskih djelatnosti HGK iniciralo model uvođenja napojnice u sustav fiskalizacije.
"Ova promjena stupa na snagu 2. siječnja, a HGK će provesti informativnu kampanju kako bi sve dionike upoznali s novostima", istaknula je Vukojević.
Andreja Vukojević, direktorica Sektora turizma HGK ; Izvor: HGK;
Predsjednica Udruženja ugostiteljskih djelatnosti HGK Jelena Tabak, naglasila je kako primjena bezgotovinske naplate napojnica traži određene prilagodbe i fazu uhodavanja pa se s početkom godine planira kampanja namijenjena zaposlenicima u HoReCa industriji, vlasnicima tvrtki iz uslužnih djelatnosti i potrošačima s ciljem jasnog komuniciranja prednosti i mehanizama bezgotovinskog davanja napojnica.
"Promjene su dobrodošle, a njima se po uzoru na druge zemlje potiče i regulira dodatni izvor prihoda u inače deficitarnim djelatnostima poput ugostiteljstva", naglasila je Tabak.
Jelena Tabak, predsjednica Udruženja ugostiteljskih djelatnosti HGK; Izvor: HGK;
Voditelj Odjela komunikacija HGK Alan Bahorić, pojasnio je kako će informiranje dionika ići u tri koraka, prema poslodavcima i pružateljima usluga, zaposlenicima u ugostiteljstvu i naposljetku potrošačima.
"Udio bezgotovinskih oblika plaćanja je u kontinuiranom porastu i potrošači će pozitivno reagirati na ovu novost, ipak važno je pravovremeno informirati ugostitelje, pojasniti procedure ali i otkloniti neke nejasnoće kako bi ova dobro osmišljena mjera u praksi bila prihvaćena od strane što većeg broja ugostitelja", rekao je Bahorić.
Alan Bahorić, voditelj Odjela komunikacija HGK; Izvor: HGK;
Na sastanku su sudjelovali predstavnici Ministarstva turizma, Porezne uprave, Hrvatske obrtničke komore, kartičara i banaka te ugostitelji.