Kritične točke poslovanja


Objavljeno: 07. 01. 2019. , Ažurirano: 08. 01. 2019.


Hrvatski poduzetnici u svim relevantnim anketama o problemima koji predstavljaju najveće prepreke u njihovu poslovanju često navode administrativne procedure s kojima se susreću pri pokretanju i tijekom poslovanja. Ocjenjuju ih kao dugotrajne, skupe i ponekad neizvjesne te podložne čestim (malim) promjenama koje otežavaju planiranje i predstavljaju troškovno i vremensko opterećenje za tvrtku. U takvo poslovno okružje teže dolaze i inozemni investitori, a domaće tvrtke manje su konkurentne na inozemnim tržištima. I na globalnim je ljestvicama svjetskih organizacija (primjerice Svjetskoga gospodarskog foruma i Svjetske banke), kojima se ocjenjuje i uspoređuje gospodarska konkurentnost i uvjeti poslovanja, Hrvatska na začelju EU.

Detaljnije sagledavanje ovih globalnih ljestvica, pored aktualne relativne ocjene konkurentnosti, nositeljima ekonomske politike u zemlji može (i treba) poslužiti kao relevantna analitička podloga za detektiranje najslabijih točaka na koje se reforme trebaju usredotočiti kako bi zemlja poboljšala svoju konkurentnost u odnosu na ostale zemlje.

U ovoj analizi naglasili smo najkritičnije točke koje uvjete poslovanja u Hrvatskoj, prema metodologiji Svjetske banke (Indeks lakoće poslovanja – Doing Business), stavljaju pri dno EU. U usporedbama s drugim zemljama, vidljivo je da se i s manje napora mogu poboljšati pojedine procedure javne administracije s kojima se tvrtka susreće u poslovanju. Kao najkritičnija točka javne administracije istaknuta je procedura ishođenja građevinske dozvole.

 

Analizu Kritične točke poslovanja (.pdf) možete skinuti iz pratećih dokumenata na ovoj stranici.