Objavljeno: 25. 02. 2020. , Ažurirano: 22. 10. 2021.

Zbog širenja koronavirusa u Hrvatskoj i susjednim zemljama te mogućim utjecajima novonastale situacije na domaće gospodarstvo, Hrvatska gospodarska komora pokrenula je stranicu na kojoj možete doznati najnovije preporuke i upute za gospodarstvenike u vezi sa zarazom koronavirusom.

HAMAG-BICRO nudi povoljnije COVID-19 zajmove

Hrvatska agencija za gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) nastavlja s mjerama za pomoć mikro, malim i srednjim poduzetnicima čije je poslovanje ugroženo epidemijom koronavirusa, po novim uvjetima.

Poduzetnicima je na raspolaganju COVID-19 zajam za obrtna sredstva po novim, znatno povoljnijim uvjetima. Maksimalni iznos zajma je povišen sa 380.000 na 750.000 kuna, a prijaviti se mogu mikro, mali i srednji poduzetnici koji su imali pad prihoda u 2020. godini od najmanje 20 % (koliko je do sada bilo samo za potpomognuta područja prema indeksu razvijenosti), umjesto dosadašnjih 60 %. Ovom se izmjenom omogućava dodatna likvidnost poduzetnicima na koje pandemija nije imala izrazito jak utjecaj, ali je ipak financijski otežala njihovo poslovanje.

Poduzetnici se mogu prijaviti na program do iskorištenja sredstava, najkasnije do 31. prosinca ove godine. Više informacija možete pronaći na službenoj stranici HAMAG-BICRO-a.

Mjere očuvanja radnih mjesta


Mjera za zadržavanje radnih mjesta proširena i na noćne klubove

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje donijelo je odluku o izmjenama i dopunama Uvjeta i načina korištenja sredstava za provođenje mjera aktivne politike zapošljavanja u 2021. godini.

Izmjene se odnose na Program zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za rujan 2021.

U Uvjetima i načinima korištenja sredstava za provođenje programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za rujan 2021. u odjeljku Ciljane skupine poslodavaca dodaje se Djelatnost pripreme i usluživanja pića (djelatnost 56.30) - isključivo noćni klubovi.

Više informacija na POVEZNICI.

 

Produžuje se mjera za stalne sezonce i nakon kraja sezone


Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje donijelo je 29. rujna Odluku o izmjenama i dopunama Uvjeta i načina korištenja sredstava za provođenje mjera aktivne politike zapošljavanja u 2021. godini.

Izmjene se odnose na mjeru Stalni sezonac te na Program zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za rujan 2021.

U mjeri Stalni sezonac u dijelu koji je vezan uz korisnike, poslodavcima koji su koristili mjeru Stalni sezonac – COVID - 19 u trajanju od maksimalnih 6 mjeseci te poslodavcima koji su stalne sezonce zaposlili u radni odnos na sezonskim poslovima u sezoni 2020. godini i 2021. godini u trajanju kraćem od 6 mjeseci, omogućit će se po isteku mjere Stalni sezonac – COVID-19, odnosno po isteku radnog odnosa stalnog sezonca u sezoni 2020. godini ili 2021. godini, a koji je bio kraći od 6 mjeseci, i dalje korištenje mjere Stalni sezonac.

Naime, zbog utjecaja korona krize i epidemiološke situacije brojni poslodavci nisu bili u mogućnosti poslovati u punom opsegu tijekom cijele sezone. Stoga smatramo da je nužno omogućiti korištenje mjere poslodavcima za stalne sezonce zaposlene na sezonskim poslovima u 2021. godini u trajanju kraćem od 6 mjeseci.

Vezano uz izmjene Uvjeta i načina korištenja sredstava za provođenje programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za rujan 2021. u odjeljku Ciljane skupine poslodavaca dodaje se djelatnost Prijevoz i skladištenje - Ostali kopneni prijevoz putnika (NKD 49.39) isključivo čarterske vožnje, izleti i druge povremene prijevozne usluge.

Detaljnije informacije uskoro će biti dostupne na: mjere.hr.


Rujan


Mjera može biti dodijeljena svim poslodavcima koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 28. veljače 2021. godine i to za radnike zaposlene najkasnije do 31. kolovoza 2021. godine.

Mjera Programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za rujan namijenjena je poslodavcima iz sektora:

  • Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti – samo djelatnosti iznajmljivanja i davanja u zakup (leasing) i putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima;
  • Umjetnost, zabava i rekreacija samo kreativne, umjetničke i zabavne djelatnosti, zabavne i rekreacijske djelatnosti i proizvodnja i prikazivanje filmova i video filmova, djelatnosti snimanja zvučnih zapisa i izdavanja glazbenih zapisa te njihova distribucija;
  • Organizatori kulturnih, poslovnih i sportskih događanja, organizatori sajmova i vjenčanja, te prateće djelatnosti poput tvrtki za najam opreme, audio i video snimanje, prodaju ulaznica, najam dvorana te ostale tvrtke koje većinu svojih prihoda ostvaruju od događanja i javnih okupljanja;
  • Prevoditeljske djelatnosti i usluge tumača;
  • Poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost uz dokaz pada prihoda/primitaka i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodni procesi bitno smanjeni ili onemogućeni.
  • Poslodavci kojima je djelomično i/ili u cijelosti zabranjen rad odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave) stožera bez obzira na djelatnost.

Poslodavcu se može odobriti korištenje potpore za rujan za sve radnike za koje poslodavac traži potporu ako do zaključno 25. listopada 2021. godine 70 i više posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za njeno dobivanje u skladu s pravilima o izdavanju EU digitalnih COVID potvrda u Republici Hrvatskoj.

Ako na dan 25. listopada 2021. godine manje od 70 posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za njeno dobivanje, tada se postotak potpora može odobriti u skladu s postotkom radnika sa EU digitalnim COVID potvrdama ili onih koji su stekli uvjete za njeno dobivanje od ukupnog iznosa potpore za sve radnike za koje poslodavac traži potporu.

Isplata mjesečnih troškova plaće za rujan 2021. godine odobravat će se za zahtjeve zaprimljene  od 25. rujna do zaključno 24. listopada 2021. godine

Više...

Mjere u vezi okupljanja ostaju do 31. listopada

 

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske 30. kolovoza 2021. godine donio je Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja. Propisane mjere Odlukom od 14. listopada su produžene do 31. listopada 2021. godine.

Stroga mjera fizičkog distanciranja nalaže izbjegavanje bliskog osobnog kontakta u razmaku od najmanje 2 metra u zatvorenom prostoru i 1,5 metar na otvorenom prostoru. Ako nije moguće održavanje fizičke distance od najmanje 2 metra u zatvorenom prostoru i 1,5 metar na otvorenom prostoru obvezno je korištenje maski za lice ili medicinskih maski.

Djeca mlađa od dvanaest godina koja na okupljanja ili svečanosti na kojima mogu biti prisutne samo osobe koje posjeduju EU digitalne COVID potvrde, a dolaze s roditeljima/skrbnicima koji posjeduju EU digitalne COVID potvrde izuzeta su od obveze posjedovanja EU digitalne COVID potvrde.**

Nužne epidemiološke mjere koje se nalažu ovom odlukom su:

  • zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja na kojima je prisutno više od 100 osoba na jednom mjestu, osim ako se radi o javnom događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom, za što je nadležni stožer civilne zaštite lokalne samouprave dao suglasnost*;
  • javna događanja te okupljanja i svečanosti svih vrsta mogu trajati najdulje do 24:00 sata, osim ako se radi o javnom događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom, a za koje je nadležni stožer civilne zaštite lokalne samouprave dao suglasnost*;
  • na pogrebima, posljednjim ispraćajima i polaganjima urni sućut ožalošćenima se ne smije izražavati bliskim kontaktom, a uprave groblja obvezne su nadzirati pridržavanje protuepidemijskih mjera;
  • ograničenje radnog vremena za pekarnice i trgovine kruhom i pekarskim proizvodima do 24:00 sata;
  • zabrana prodaje alkoholnih pića u vremenu od 24:00 sata do 6:00 sati;
  • ograničavanje rada ugostiteljskih objekata i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja pružaju ugostiteljske usluge na način da hranu, piće, napitke i slastice mogu usluživati isključivo gostima koji sjede za stolovima, uz strogo pridržavanje propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, a radno vrijeme može se odrediti u trajanju od 6:00 do 24:00 sata
Ugostiteljski objekti dostavu, odnosno isporuku hrane, pića, napitaka i slastica mogu vršiti uz pridržavanje svih protuepidemijskih mjera na jedan od sljedećih načina:
  • osobnim preuzimanjem pred ulazom u ugostiteljski objekt bez ulaska u isti
  • dostavom  iz ugostiteljskog objekta vlastitim dostavnim vozilom
  • dostavom iz ugostiteljskog objekta temeljem ugovora o poslovnoj suradnji sklopljenim između ugostitelja i treće osobe (pravne ili fizičke-obrtnici), koji su registrirani i upisani u Upisnik subjekata u poslovanju s hranom
  • takozvanim „drive in“ načinom.
Iznimno od protuepidemijske mjere ugostiteljskim objektima vrste noćni klub, noćni bar, disco-bar i disco klub iz kategorije „Barovi“ dopušten je rad i usluživanje svih gostiju bez ograničenja radnog vremena, ali samo na otvorenim prostorima i uz uvjet da je ulazak u njihove prostore dopušten samo osobama koje posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu (gosti, osoblje, izvođači itd.).
  • održavanje privatnih svečanosti i okupljanja svih vrsta (uključujući i svadbene svečanosti) u ugostiteljskim i drugim objektima dopušteno je uz pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera, ako na svečanosti nije prisutno više od 30 osoba;
    • Iznimno je dopušteno održavanje svadbenih svečanosti s više od 30 osoba, uz obveznu dostavu obavijesti o održavanju svadbene svečanosti u kojoj se navodi mjesto, vrijeme i okvirni broj osoba koje će biti prisutne nadležnoj županijskoj službi civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskih centara 112 (popis kojih se nalazi u Prilogu 1), najkasnije 3 dana prije održavanja te pridržavanje posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i ako sve osobe koje će biti prisutne na svadbenoj svečanosti posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu;
    • organizator svadbene svečanosti obvezan je, prije ulaska u prostor gdje se svadbena svečanost održava, provjeriti posjeduju li sve osobe koje će biti prisutne na svadbenoj svečanosti EU digitalnu COVID potvrdu;
    • za održavanje svadbenih svečanosti koje su u skladu s navedenim nije potrebno ishoditi prethodnu suglasnost nadležnog stožera civilne zaštite te ne moraju završiti do 24:00 sata;
  • radno vrijeme casina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje može se odrediti u trajanju od 8:00 do 24:00 sata, uz zabranu pružanja ugostiteljskih usluga u njihovim prostorima;
  • strogo pridržavanje protuepidemijskih mjera u teretanama i fitness centrima;
  • strogo pridržavanje protuepidemijskih mjera prilikom održavanja radionica, dječjih igraonica i pružanja zabavnih i rekreacijskih usluga u zatvorenim prostorima (rođendaonice, zabavni i obiteljski parkovi i sl.);
  • obustava održavanja svih amaterskih kulturno umjetničkih izvedbi, programa i manifestacija u zatvorenim prostorima;
  • održavanja sajmova i drugih oblika gospodarskih i turističkih događanja ili priredbi gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi u zatvorenim prostorima dopušteno je samo uz prodržavanje preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i ako organizator osigura da u prostore u kojima se održavaju mogu ulaziti samo osobe koje posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu (izlagači, pojetitelji, tehničko osoblje);

Više...


Ugostiteljima dopušteno usluživanje u zatvorenome, ali samo gostiju koji sjede


Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 31. kolovoza 2021. godine Preporuke za sprečavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskim objektima u zatvorenom prostoru s terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima. Ograničenje ukupnog broja posjetitelja prema timPreporukama jednako je kao i ranije: za svakog gosta 4 m² prostora. Obavijest o maksimalnom broju posjetitelja unutar zatvorenog dijela prostora mora biti jasno istaknuta na ulazu u objekt, gdje treba biti istaknuta i obavijest o obvezi održavanja razmaka od minimalno 1,5 metra između posjetitelja te između posjetitelja i osoblja. Stolovi trebaju biti raspoređeni tako da se održi fizički razmak među različitim skupinama gostiju od 1,5 metara. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 metara.

Također, osoblju i gostima treba stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo za ruke. Treba poticati beskontaktno plaćanje bankovnim karticama. Nakon odlaska svake skupine gostiju potrebno je prebrisati dezinficijensom stol, odnosno ukloniti stolnjake.

Zabranjuje se usluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima, na stolovima se ne ostavljaju posudice za sol/papar/ulje/ocat/druge začine već se donose nove, prethodno oprane ili dezinficirane posudice za svaku skupinu novih gostiju.

Moguće je usluživanje isključivo gostiju za stolovima sa sjedećim mjestima. Stajaća mjesta u zatvorenim dijelovima ugostiteljskih objekata nisu dopuštena.

Više...

Zabrana i ograničenje prelaska granice ostaju do 31. listopada

 

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je Odluku o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske kojom se ograničenja mijenjaju, a novom Odlukom, od 14. listopada, zabrane i ograničenja ostaju na snazi do 31. listopada.

Tekst sadrži informacije o uvjetima ulaska u Republiku Hrvatsku, s obzirom na privremene zabrane, odnosno ograničenja koja su na snazi zbog suzbijanja širenja bolesti COVID-19.
Ako ne pronađete odgovor na svoje pitanje, obratite se Upravi za granicu MUP-a putem web formulara na dnu STRANICE.

Napomena: Svi putnici koji su u tranzitu, uključujući osoblje u prometnom sektoru, ako ne napuste Republiku Hrvatsku u roku od 12 sati od trenutka ulaska u Republiku Hrvatsku automatizmom se određuje nužna epidemiološka mjera samoizolacije.

Putnici koji putuju u Republiku Hrvatsku iz jedne od država članica  EU/EGP

 

Putnicima koji dolaze neposredno iz država i/ili regija članica Europske unije, odnosno država i/ili regija članica schengenskog prostora i država pridruženih schengenskom prostoru, neovisno o državljanstvu, omogućit će se ulazak u Republiku Hrvatsku ako posjeduju važeću i valjanu EU digitalnu COVID potvrdu.

EU digitalna COVID potvrda je potvrda koja se izdaje sukladno Uredbi (EU) 2021/953 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. lipnja 2021. o okviru za izdavanje, provjeru i prihvaćanje interoperabilnih potvrda o cijepljenju, testiranju i preboljenju bolesti COVID-19 (EU digitalna COVID potvrda) radi olakšavanja slobodnog kretanja tijekom pandemije bolesti COVID-19.

Iznimno, putnicima koje dolaze neposredno iz država i/ili regija članica Europske unije odnosno država i/ili regija članica schengenskog prostora i država pridruženih schengenskom prostoru, a još ne posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu, omogućit će se ulazak u Republiku Hrvatsku uz:

  • negativan nalaz PCR testa ili brzog antigenskog testa – BAT* na SARS-CoV-2, pri čemu BAT test mora biti sa POPISA. Kod nalaza BAT testa napravljenog u inozemstvu mora biti vidljiv proizvođač testa i/ili komercijalni naziv testa. U protivnom test se neće prihvatiti kao vjerodostojan za ulazak u Republiku Hrvatsku. Nalaz PCR testa ne smije biti stariji od 72 sata, a BAT testa od 48 sati od trenutka testiranja do dolaska na granični prijelaz.;
  • potvrdu ne stariju od 365 dana o primitku dvije doze cjepiva koje se koristi u državama članicama EU (Pfizer, Moderna, AstaZeneca, Gamaleya, Sinopharm) ili predočenje potvrde ne starije od 365 dana o primitku jedne doze cjepiva koje se prima u jednoj dozi (Janssen/Johnson&Johnson) ako je prošlo 14 dana od primitka te jedne doze;

  • potvrdu o preboljenju COVID-19 i primitku jedne doze cjepiva unutar osam mjeseci od početka bolesti, s tim da cijepljenje mora biti provedeno prije manje od 365 dana od dolaska na granični prijelaz;

  • potvrdu o primitku prve doze cjepiva Pfizer, Moderna ili Gamaleya, s kojom je moguće ući u Republiku Hrvatsku u razdoblju od 22. do najviše 42. dana od primitka cjepiva, odnosno od 22. do najviše 84. dana od primitka prve doze cjepiva AstraZeneca;

  • predočenje pozitivnog PCR ili brzog antigenskog testa, kojim se potvrđuje da se vlasnik oporavio od infekcije virusom SARS-CoV-2, pri čemu je taj test napravljen unazad 365 dana, a stariji od 11 dana od dana dolaska na granični prijelaz ili uz predočenje liječničke potvrde o preboljenu;

  • ili obaviti PCR testiranje ili brzo antigensko testiranje – BAT na SARS-CoV-2 odmah po dolasku u Republiku Hrvatsku (o vlastitom trošku), uz obvezu samoizolacije do prispijeća negativnog nalaza. U slučaju nemogućnosti testiranja određuje se mjera samoizolacije u trajanju od deset (10) dana.

VIŠE...

 

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 31. kolovoza 2021. godine Preporuke za sprečavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskim objektima u zatvorenom prostoru s terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima. Ograničenje ukupnog broja posjetitelja prema timPreporukama jednako je kao i ranije: za svakog gosta 4 m² prostora. Obavijest o maksimalnom broju posjetitelja unutar zatvorenog dijela prostora mora biti jasno istaknuta na ulazu u objekt, gdje treba biti istaknuta i obavijest o obvezi održavanja razmaka od minimalno 1,5 metra između posjetitelja te između posjetitelja i osoblja. Stolovi trebaju biti raspoređeni tako da se održi fizički razmak među različitim skupinama gostiju od 1,5 metara. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 metara.

Također, osoblju i gostima treba stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo za ruke. Treba poticati beskontaktno plaćanje bankovnim karticama. Nakon odlaska svake skupine gostiju potrebno je prebrisati dezinficijensom stol, odnosno ukloniti stolnjake.

Zabranjuje se usluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima, na stolovima se ne ostavljaju posudice za sol/papar/ulje/ocat/druge začine već se donose nove, prethodno oprane ili dezinficirane posudice za svaku skupinu novih gostiju.

Moguće je usluživanje isključivo gostiju za stolovima sa sjedećim mjestima. Stajaća mjesta u zatvorenim dijelovima ugostiteljskih objekata nisu dopuštena.

Više o Uputama...

Moguće održavanje profesionalnih priredbi i za više od 100 osoba


Hrvatski zavod za javno zdravstvo 8. je verzijom Preporuka za sprječavanje zaraze COVID-19 tijekom održavanja profesionalnih umjetničkih izvedbi, kulturnih programa i manifestacija dopustio profesionalne priredbe i za više od 100 sudionika uz korištenje platforme Sigurna okupljanja.

Više...

 

 

KONTAKTI ŽUPANIJSKIH STOŽERA

Pozivom na broj 113 svakim danom od 8 do 21 sat možete dobiti sve informacije o koronavirusu.

Kontaktne informacije Županijskih stožera civilne zaštite 

Mjere pomoći gospodarstvu


Potpora za očuvanje radnih mjesta (COVID-19 i područja pogođena potresom)

 


Potpora za očuvanje radnih mjesta - Skraćivanje radnog vremena/čekanje na posao

Cilj mjere je očuvanje radnih mjesta kod poslodavaca koji zapošljavaju 10 ili više radnika i kod kojih je zbog posebne okolnosti uvjetovane koronavirusom (COVID-19) došlo do privremenog smanjenja opsega posla. Mjera traje do 31. prosinca 2021. godine, a visina subvencije je do 3.600 kuna po radniku.

Uvjeti:

  • Do 90% skraćivanja radnog vremena
  • Potpora do 3.600 kn po radniku
  • Pad prihoda najmanje 19% ili više u mjesecu korištenja potpore (u odnosu na usporedno razdoblje) osim za NKD C djelatnosti
  • Poslodavci koji zapošljavaju 10 do 50 radnika ako je skraćenje za najmanje 20% radnika
  • Poslodavci koji zapošljavaju više od 50 radnika ako je skraćenje za najmanje 10% radnika.
  • Ograničenje isplate dividende za poslodavce korisnike potpore

Više o mjeri…

Mjere očuvanja radnih mjesta


Rujan


Mjera može biti dodijeljena svim poslodavcima koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 28. veljače 2021. godine i to za radnike zaposlene najkasnije do 31. kolovoza 2021. godine.

Mjera Programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za rujan namijenjena je poslodavcima iz sektora:

  • Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti – samo djelatnosti iznajmljivanja i davanja u zakup (leasing) i putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima;
  • Umjetnost, zabava i rekreacija samo kreativne, umjetničke i zabavne djelatnosti, zabavne i rekreacijske djelatnosti i proizvodnja i prikazivanje filmova i video filmova, djelatnosti snimanja zvučnih zapisa i izdavanja glazbenih zapisa te njihova distribucija;
  • Organizatori kulturnih, poslovnih i sportskih događanja, organizatori sajmova i vjenčanja, te prateće djelatnosti poput tvrtki za najam opreme, audio i video snimanje, prodaju ulaznica, najam dvorana te ostale tvrtke koje većinu svojih prihoda ostvaruju od događanja i javnih okupljanja;
  • Prevoditeljske djelatnosti i usluge tumača;
  • Poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost uz dokaz pada prihoda/primitaka i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodni procesi bitno smanjeni ili onemogućeni.
  • Poslodavci kojima je djelomično i/ili u cijelosti zabranjen rad odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave) stožera bez obzira na djelatnost.

Poslodavcu se može odobriti korištenje potpore za rujan za sve radnike za koje poslodavac traži potporu ako do zaključno 25. listopada 2021. godine 70 i više posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za njeno dobivanje u skladu s pravilima o izdavanju EU digitalnih COVID potvrda u Republici Hrvatskoj.

Ako na dan 25. listopada 2021. godine manje od 70 posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za njeno dobivanje, tada se postotak potpora može odobriti u skladu s postotkom radnika sa EU digitalnim COVID potvrdama ili onih koji su stekli uvjete za njeno dobivanje od ukupnog iznosa potpore za sve radnike za koje poslodavac traži potporu.

Isplata mjesečnih troškova plaće za rujan 2021. godine odobravat će se za zahtjeve zaprimljene  od 25. rujna do zaključno 24. listopada 2021. godine.

Više...


Moguća isplata potpore blokiranim poslodavcima


Hrvatski zavod za zapošljavanje omogućio je isplatu sredstava iz mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim koronavirusom (COVID-19) poslodavcima kojima su računi blokirani (nesolventni poslodavci) ako udovoljavaju svim ostalim kriterijima za dobivanje navedene mjere, odnosno ako su primili Obavijest o pozitivnoj ocjeni zahtjeva, ali samo na zaštićeni račun. VIŠE...


Potpora za očuvanje radnih mjesta izuzeta je od ovrhe

Sredstva koja je Hrvatski zavod za zapošljavanje isplatio poslodavcima kao Potporu za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima koronavirusom (COVID-19) izuzeta su od ovrhe. VIŠE...

 

Potpora poduzetnicima na otocima

Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije objavilo je Javni poziv za dodjelu potpora male vrijednosti u 2020. godini otočnim poslodavcima za očuvanje radnih mjesta. Javni poziv otvoren je do 24. studenoga. VIŠE...

Potpore i za cestovne prijevoznike tereta te one koji pružaju javne usluge

Vlada Republike Hrvatske je 22. listopada donijela Odluku o usvajanju dopuna Programa dodjele državnih potpora sektoru mora, prometa, prometne infrastrukture i povezanim djelatnostima u aktualnoj pandemiji COVID-a 19, kojom se dopunjava Program dodjele državnih potpora sektoru mora, prometa, prometne infrastrukture i povezanim djelatnostima u aktualnoj pandemiji COVID-a 19 (Narodne novine, broj 77/20) tako da se u Program dodaju cestovni prijevoznici robe po registraciji djelatnosti, ali i poduzetnici koji imaju potpisane Ugovore o pružanju javnih usluga, a koji u svim ostalim odredbama zadovoljavaju uvjete propisane Programom. VIŠE... 

Nacionalni Stožer civilne zaštite produžio je primjenu mjera za posebnu organizaciju rada u trgovini do 31. listopada Odlukom od 14. listopada. Pravne osobe koje obavljaju djelatnost trgovine u prodavaonicama i trgovačkim centrima obvezne su organizirati obavljanje djelatnosti u skladu s ovom Odlukom i posebnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo te uz poštivanje svih općih epidemioloških mjera.

Broj kupaca, odnosno posjetitelja koji istovremeno mogu biti u prodavaonici, odnosno trgovačkom centru ograničava se na sljedeći način:

  • u prodavaonicama koje imaju do 10 m² neto površine prodajnog prostora istovremeno može biti samo jedan kupac;
  • za prodavaonice koje imaju od 11 m² do 100 m² neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 10 m²;
  • za prodavaonice od 101 m² do 200 m² neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 12 m²;
  • za prodavaonice od 201 m² do 2.000 m² neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 16 m²;
  • za prodavaonice s više od 2.000 m² neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 20 m²;
  • za trgovačke centre najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 16 m².
*Neto površina prodajnog prostora prodavaonice i trgovačkog centra, u smislu ove Odluke, je ukupna površina umanjena za skladišne prostore, sanitarne čvorove, evakuacijska stubišta i hodnike, tehničke prostorije i ostale prostore koji nisu dostupni za kupce, odnosno posjetitelje.


Sve prodavaonice i trgovački centri obvezni su;

  • na ulazu jasno istaknuti obavijest o najvećem mogućem broju kupaca koji istovremeno mogu biti u prodavaonici, odnosno trgovačkom centru i strogo se pridržavati ograničenja dopuštenog broja kupaca;
  • za vrijeme očekivanog dolaska većeg broja kupaca (sniženja, popusti, predblagdanske nabave i sl.) poduzeti dodatne mjere kako u njihovim prostorima ne bi istovremeno boravio veći broj kupaca od dopuštenog i kako bi se osiguralo pridržavanje epidemioloških mjera;
  • primjenjivati pojačane mjere higijene i svakodnevnog čišćenja prostora, redovito provjetravati prostore te osigurati dovoljno punktova s dezinfekcijskim sredstvima za ruke.

Više informacija...

 

Kako se prijaviti na cijepljenje protiv bolesti COVID-19

U pogonu je nacionalni sustav prijavljivanja građana zainteresiranih za cijepljenje protiv bolesti COVID-19. Zainteresirane osobe mogu se prijaviti na cijepljenje preko internetske stranice: cijepise.zdravlje.hr. Upute za sve ostale donosimo OVDJE...

Ukinuta davanja na trošak testiranja na COVID

Ministarstvo financija donijelo je Pravilnik o izmjeni i dopunama Pravilnika o provedbi općeg poreznog zakona (NN 103/2020) kojime se u uvjetima posebnih okolnosti iz članka 107.a Općeg poreznog zakona, trošak laboratorijskog ispitivanja uzročnika zarazne bolesti, odnosno epidemije zaraznih bolesti što ih poslodavac i isplatitelj primitka na svoj teret omogućuje radnicima i fizičkim osobama, ne smatra primitkom po osnovi nesamostalnog rada. VIŠE...

Porezna uprava upućuje poduzetnike da koriste njene e-usluge da zaštite zdravlje. VIŠE...

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 1. listopada 2021.godine 11. verziju Objedinjenih revidiranih preporuka o prioritetima za testiranje na SARS-CoV-2, postupanju s kontaktima, završetku izolacije i karantene/samoizolacije s osvrtom na osobe koje su preboljele COVID-19 ili su cijepljene.

Izmjene u odnosu na ranije verzije:

Uzimajući u obzir prevlast delta varijante u Hrvatskoj i u cijeloj Europi te uzimajući u obzir porast incidencije u Hrvatskoj i rastući broj dokaza o trajanju zaštite nakon preboljenja i cijepljenja:

  • trajanje karantene za bliske kontakte oboljelih skraćuje se na deset dana
  • izuzeće od potrebe za testiranjem za osobe koje su preboljele COVID-19 ili potpuno cijepljene, a nemaju simptome bolesti i nisu bile u bliskom kontaktu sa zaraznom osobom produljuje se na 12 mjeseci
  • zdravstveni djelatnici i djelatnici u drugim ustanovama koji dolaze u kontakt s osjetljivim pojedincima (skupinama) koje ne podliježu karanteni moraju se testirati PCR testom odmah nakon bliskog kontakta s oboljelom osobom, 7. dana nakon kontakta i 14. dan nakon kontakta, bez obzira na cjepni status i preboljenje
  • naglašava se potreba svaki brzi antigenski test potvrditi PCR testom, zbog administrativnih razloga, tj. ishođenja digitalne covid potvrde, što ne znači da se pozitivan rezultat brzog antigenskog testa ne smatra dovoljnim za postupanje s osobom kao oboljelom od COVID-19 u smislu izolacije i obrade kontakata
  • kao prvi izbor testa za dijagnostiku preporučuje se PCR test, kad god to dozvoljavaju kapaciteti testiranja i specifičnost situacije
  • uzimajući u obzir da je od drugog tjedna školske godine zabilježen veći udio novozaraženih u dobi 10-19 godina od uobičajenog, podsjećamo na potrebu testiranja učenika kod simptoma koji mogu upućivati na COVID-19

Radi smanjenja širenja infekcije svi bliski kontakti oboljelog upućuju se u zdravstveni nadzor u karanteni/samoizolaciji.

Bliske kontakte koji su dio kolektiva u kojem je važno procijeniti proširenost infekcije preporučljivo je testirati RT-PCR testom ili brzim antigenskim testom unutar pet dana od izlaganja. Negativan rezultat testa nema utjecaja na trajanje karantene. Pozitivan rezultat testa zahtijeva obradu bliskih kontakata testirane osobe. Pozitivan brzi antigenski test treba se potvrditi RT-PCR testom.

Bliski kontakti podliježu zdravstvenom nadzoru u karanteni/samoizolaciji u trajanju od 10 dana od zadnjeg bliskog kontakta sa zaraženom osobom.Ako su bolesnik i kontakti u zajedničkom kućanstvu bez mogućnosti izolacije bolesnika (npr. oboljelo dijete koje njeguju roditelji), kućni kontakti podliježu karanteni u trajanju od 10 dana od zadnjeg kontakta s oboljelom osobom. Ako su kontinuirano u bliskom kontaktu s bolesnikom, to podrazumijeva karantenu od 20 dana (10 dana trajanja zaraznosti bolesnika plus 10 dana karantene od posljednjeg dana zaraznosti bolesnika) od datuma obolijevanja bolesnika, pod uvjetom da bolesnik zadovolji uvjete za prekid izolacije nakon deset dana i da kontakti ne razviju simptome bolesti tijekom tog razdoblja što treba procijeniti izabrani liječnik primarne zdravstvene zaštite.

Cjelovit tekst Preporuke možete pronaći OVDJE.

Nacionalni stožer civilne zaštite donio je 2. srpnja Odluku o nužnoj epidemiološkoj mjeri obveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maskiOdlukom o izmjeni Odluke o nužnoj epidemiološkoj mjeri obaveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski od 14. listopada 2021. godine, Odluci od 2. srpnja produžena je primjena do 31. listopada

Maske za lice ili medicinske maske obvezni su koristiti na ispravan način, tako da cijelo vrijeme dok se nosi maska prekriva usta i nos:

  • zaposlenici ustanova socijalne skrbi koje pružaju uslugu smještaja i posjetitelji korisnicima, ako su posjete dopuštene;
  • vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prometa i putnici u javnom prometu;
  • zaposlenici u trgovačkoj djelatnosti i kupci za vrijeme boravka u prodavaonicama;
  • zaposlenici u ugostiteljskoj djelatnosti koji dolaze u kontakt s gostima ili sudjeluju u posluživanju i pripremi jela, pića i napitaka;
  • gosti u ugostiteljskim objektima u zatvorenim prostorima, osim dok sjede na svojim mjestima i konzumiraju hranu, piće ili napitke;
  • zaposlenici trgovačkih društava, ustanova i institucija koji rade sa strankama i stranke koje dolaze u ta trgovačka društva, ustanove i institucije (uključujući i posjetitelje HGK);
  • zaposlenici u uslužnim djelatnostima u kojima se dolazi u bliski kontakt s klijentima...

Hrvatski zavod za javno zdravstvo donio je 12. listopada 2020. godine Preporuke za korištenje maski za lice, medicinskih i zaštitnih maski

Maske za lice ili medicinske maske ne moraju se koristiti u slučajevima preporučenih izuzeća koja na svojim mrežnim stranicama objavljuje Hrvatski zavod za javno zdravstvo, koji je donio i Preporuke o nošenju maski. Više o obavezi nošenja maski možete pronaći OVDJE..

Stožer civilne zaštite zbog potresa ukinuo propusnice

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske s obzirom na novonastalu situaciju donio je Odluku o stavljanju izvan snage Odluke o zabrani napuštanja županije prema mjestu prebivališta ili boravišta u Republici Hrvatskoj

Želite li pomoći, umjesto odlaska na potresom pogođena područja možete to učiniti novčanim uplatama ili donacijama odjeće, hrane i higijenskih potrepština, a tvrtke mogu pomoći svojom opremom za raščišćavanje ili odvoz ruševina

Organizacija javnog prijevoza

Stožer civilne zaštite RH donio je 13. srpnja Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19

Pružatelji usluga u javnom prijevozu putnika obvezni su, radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19, javni prijevoz organizirati sukladno ovoj Odluci te općim i posebnim preporukama i uputama koje Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavljuje na svojim mrežnim stranicama.

Vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prijevoza putnika i putnici u javnom prijevozu obvezni su za vrijeme boravka u prijevoznom sredstvu koristiti medicinske maske ili maske za lice na ispravan način te se pridržavati općih protuepidemijskih mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo koje se odnose na vožnju javnim prometom.

Putniku koji nema medicinsku masku ili masku za lice pružatelj usluga javnog prijevoza ne smije dopustiti ulazak u prijevozno sredstvo, odnosno vozač ne smije započeti vožnju ukoliko se u prijevoznom sredstvu nalaze putnici bez medicinske maske ili maske za lice.

Kontrolu provedbe ove Odluke provodit će inspektori Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, inspektori Ravnateljstva civilne zaštite, inspektori Državnog inspektorata i policijski službenici.

Odluci koja je stupila na snagu 23. prosinca, najnovijom je Odlukom o izmjeni, od 14. listopada, primjena produžena do 31. listopada 2021. godine.

 

Priopćenja stožera civilne zaštite

OSTALE INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE 


Želite li nam poslati primjedbu u vezi s poteškoćama u poslovanju zbog bolesti COVID-19, pošaljite nam je obrascem u nastavku.