Objavljeno: 25. 02. 2020. , Ažurirano: 05. 05. 2022.


Zbog širenja koronavirusa u Hrvatskoj i susjednim zemljama te mogućim utjecajima novonastale situacije na domaće gospodarstvo, Hrvatska gospodarska komora pokrenula je stranicu na kojoj možete doznati najnovije preporuke i upute za gospodarstvenike u vezi sa zarazom koronavirusom.

Nema više ograničenja na granici za ulazak u Hrvatsku


Budući da je 30. travnja istekla Odluka nacionalnog Stožera civilne zaštite od 7. travnja, kojom su zabrane i ograničenja na granici propisana do 30. travnja, praktički su ukinute sve restrikcije za ulazak u Hrvatsku.

Stožer ukinuo ograničenja okupljanja


Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske 7. je travnja 2022. godine donio Odluku o prestanku važenja Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja, kojom se ukidaju ograničenja javnih okupljanja, počevši od 9. travnja.

Odlukom stožera ukinuta je i Odluka o kontroli pridržavanja Preporuke za sprečavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskoj djelatnosti noćnih klubova.  

Na snazi je preporuka da zaposlenici ugostiteljskih objekata koji pripremajju hranu i pića te poslužuju goste i dalje nose maske, kao i gosti dok ne piju ili ne jedu. Preporuka je na snazi do 30. travnja i objavljena je u ovoj Odluci.

Više... 

Maske i dalje obavezne u zdravstvenim ustanovama, preporučaju se u javnom prometu i u ugostiteljstvu


Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske je Odlukom o izmjeni Odluke o nužnoj epidemiološkoj mjeri korištenja medicinskih maski ili maski za lice, od 29. travnja 2022. godine, produžio obavezu i preporuku nošenja maski koju je propisao Odlukom od 7. travnjaNajnovija je odluka na snazi do 31. svibnja.

Nacionalni Stožer civilne zaštite 7. je travnja svojom Odlukom o nužnoj epidemiološkoj mjeri korištenja medicinskih maski ili maski za lice promijenio popis osoba koje moraju nositi maske i uveo pne kojima se preporučuje njihovo nošenje. 

Maske za lice ili medicinske maske obvezni su koristiti na ispravan način, tako da cijelo vrijeme dok se nosi maska prekriva usta i nos:

  • zaposlenici u zdravstvenom sustavu, odnosno u zdravstvenim ustanovama, trgovačkim društvima koja obavljaju zdravstvenu djelatnost i kod privatnih zdravstvenih radnika,
  • pacijenti i sve osobe koje iz bilo kojih razloga dolaze u prostore zdravstvenih ustanova i trgovačkih društava koja obavljaju zdravstvenu djelatnost te prostore privatnih zdravstvenih radnika,
  • zaposlenici ustanova socijalne skrbi koje pružaju uslugu smještaja i posjetitelji korisnicima.

Preporuča se da medicinske maske i maske za lice na ispravan način nose i:

  • vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prometa i putnici u javnom prometu;
  • zaposlenici u trgovačkoj djelatnosti i kupci za vrijeme boravka u prodavaonicama;
  • zaposlenici u ugostiteljskoj djelatnosti koji dolaze u kontakt s gostima ili sudjeluju u posluživanju i pripremi jela, pića i napitaka;
  • gosti u ugostiteljskim objektima u zatvorenim prostorima, osim dok sjede na svojim mjestima i konzumiraju hranu, piće ili napitke;
  • zaposlenici trgovačkih društava, ustanova i institucija koji rade sa strankama i stranke koje dolaze u ta trgovačka društva, ustanove i institucije (uključujući i HGK);
  • zaposlenici u uslužnim djelatnostima u kojima se dolazi u bliski kontakt s klijentima;
  • zaposlenici u uredima u kojima se ne može osigurati međusobna fizička distanca od najmanje dva metra;...

Više...

 

 

Mjere zadržavanja radnih mjesta za ožujak i travanj za još manji broj djelatnosti


Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje na sjednici održanoj 25. ožujka donijelo je odluku o donošenu mjera – Programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za ožujak 2022. te Program zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za travanj 2022.

Potpore će moći ostvariti Poslodavci iz sektora:

  • Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti – Putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima (NKD 79);
  • Prijevoz i skladištenje – Gradski i prigradski kopneni prijevoz putnika (NKD 49.31) i Ostali kopneni prijevoz putnika (NKD 49.39)

te poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodni procesi bitno smanjeni ili onemogućeni.

U sklopu Programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za ožujak 2022. odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za ožujak 2022. godine za zahtjeve za dodjelu potpore primljene od 1. ožujka do 31. ožujka 2022. godine.

Potporu za ožujak mogu ostvariti svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 31. ožujka 2021. godine. Poslodavci koji obavljaju djelatnost sezonskog karaktera, bez obzira na oblik registracije poslovnog subjekta, mogu koristiti potporu za ožujak uz uvjet da su registrirali djelatnosti i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO- a do dana 31. ožujka 2021. godine, te da su u trenutku predaje zahtjeva u aktivnom statusu. Potpora za ožujak može se ostvariti za radnike zaposlene najkasnije do 28. veljače 2022. godine.

U sklopu Programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za travanj 2022. odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za travanj 2022. godine za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene od 1. travnja do 30. travnja 2022. godine.

Potporu za travanj mogu ostvariti svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 31. ožujka 2021. godine. Poslodavci koji obavljaju djelatnost sezonskog karaktera, bez obzira na oblik registracije poslovnog subjekta, mogu koristiti potporu za travanj uz uvjet da su registrirali djelatnosti i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do dana 31. ožujka 2021. godine, te da su u trenutku predaje zahtjeva u aktivnom statusu.

Potpora za travanj može se ostvariti za radnike zaposlene najkasnije do 31. ožujka 2022. godine.

Više informacija o mjeri za ožujak možete pronaći OVDJE

Skraćenje radnog vremena i za mikropoduzetnike, ali do 50% skraćenja


Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje je proširilo Mjere aktivne politike zapošljavanja za 2022. godinu novim/starim mjerama: Potporom za očuvanje radnih mjesta – skraćivanje radnog vremena i Potporama za zadržavanje radnih mjesta za siječanj i veljaču 2022 godine.

Novo u ovogodišnjoj mjeri Skraćivanje radnog vremena (SRV) jest da se odnosi na sve poslodavce koji obavljaju gospodarsku djelatnost, dok u ranijoj verziji nije bila omogućena mikropoduzetnicima. Mjera će se provoditi tijekom cijele 2022 godine.

Značajna je promjena i to da se može dodijeliti potpora za skraćivanje radnog vremena do najviše 50% radnih sati, dok je ranije bila omogućena i za 90% radnih sati, tako da su i maksimalni iznosi potpore po radniku do oko 2.000 kuna.

Osnovni kriterij kod podnošenja zahtjeva za potporu za skraćivanje radnog vremena je očekivani pad ukupnog mjesečnog fonda radnih sati svih radnika zaposlenih kod poslodavca na puno radno vrijeme u mjesecu za koji se traži potpora minimalno 10%. 

Detaljno o novoj/promijenjenoj potpori naći ćete u dokumentu: Uvjeti i načini korištenja sredstva za provođenje mjera u 2022 godini.

Više...

Promijenjene preporuke za testiranje i postupanje s oboljelima


Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 12. veljače 2022. godine 20. verziju Objedinjenih revidiranih preporuka o prioritetima za testiranje na SARS-CoV-2, postupanju s kontaktima, završetku izolacije i karantene/samoizolacije s osvrtom na osobe koje su preboljele COVID-19 ili su cijepljene.

Izmjene u odnosu na ranije verzije odnose se na učenike osnovnih i srednjih škola koji sudjeluju u redovitom samotestiranju te su stoga oslobođeni samoizolacije (karantene) u slučaju kontakta s pozitivnom osobom neovisno o cijepnom statusu i preboljenju.

No, i dalje se, radi smanjenja širenja infekcije, svi bliski kontakti oboljelog upućuju u zdravstveni nadzor u karanteni/samoizolaciji.
Bliske kontakte koji su dio kolektiva u kojem je važno procijeniti proširenost infekcije preporučljivo je testirati brzim RT-PCR testom ili brzim antigenskim testom (BAT) unutar pet dana od izlaganja, a u ovu svrhu prikladni su i brzi testovi za samotestiranje koji za uzorak koriste bris nosa (dostupni putem ljekarni). Negativan rezultat testa nema utjecaja na trajanje karantene/ samoizolacije. Pozitivan rezultat testa zahtijeva obradu bliskih kontakata testirane osobe. Pozitivan brzi antigenski test nije potrebno potvrditi RT-PCR testom, ali je brze testove za samotestiranje potrebno potvrditi brzim antigenskim testom (BAT-om) u ovlaštenoj zdravstvenoj ustanovi. Potvrda pozitivnih rezultata brzih testova za samotestiranje koji za uzorak koriste bris nosa i brzih antigenskih testova se neće moći provoditi PCR-om sljedećih tjedana jer se ograničeni kapaciteti PCR testiranja trebaju prioritetno koristiti za testiranje oboljelih i unutar zdravstvenog sustava i sustava socijalne skrbi.
Bliski kontakti* podliježu zdravstvenom nadzoru u karanteni/samoizolaciji u trajanju od sedam dana od zadnjeg bliskog kontakta sa zaraženom osobom. Osobe koje su cijepljene unutar 4 mjeseca (2 mjeseca ako su cijepljene Janssen cjepivom), preboljele COVID-19 unutar 4 mjeseca, docijepljene osobe i osobe koje su se cijepile nakon preboljenja ne podliježu karanteni.

Ako su bolesnik i kontakti u zajedničkom kućanstvu bez mogućnosti izolacije bolesnika (npr. oboljelo dijete koje njeguju roditelji), kućni kontakti podliježu karanteni u trajanju od sedam dana nakon što bolesnik ispuni kriterije za završetak izolacije.

Cjelovit tekst Preporuka možete pronaći OVDJE.

  

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 31. kolovoza 2021. godine Preporuke za sprečavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskim objektima u zatvorenom prostoru s terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima. Ograničenje ukupnog broja posjetitelja prema timPreporukama jednako je kao i ranije: za svakog gosta 4 m² prostora. Obavijest o maksimalnom broju posjetitelja unutar zatvorenog dijela prostora mora biti jasno istaknuta na ulazu u objekt, gdje treba biti istaknuta i obavijest o obvezi održavanja razmaka od minimalno 1,5 metra između posjetitelja te između posjetitelja i osoblja. Stolovi trebaju biti raspoređeni tako da se održi fizički razmak među različitim skupinama gostiju od 1,5 metara. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 metara.

Također, osoblju i gostima treba stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo za ruke. Treba poticati beskontaktno plaćanje bankovnim karticama. Nakon odlaska svake skupine gostiju potrebno je prebrisati dezinficijensom stol, odnosno ukloniti stolnjake.

Zabranjuje se usluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima, na stolovima se ne ostavljaju posudice za sol/papar/ulje/ocat/druge začine već se donose nove, prethodno oprane ili dezinficirane posudice za svaku skupinu novih gostiju.

Moguće je usluživanje isključivo gostiju za stolovima sa sjedećim mjestima. Stajaća mjesta u zatvorenim dijelovima ugostiteljskih objekata nisu dopuštena.

Više o Uputama...

 

 

KONTAKTI ŽUPANIJSKIH STOŽERA

Pozivom na broj 113 svakim danom od 8 do 21 sat možete dobiti sve informacije o koronavirusu.

Kontaktne informacije Županijskih stožera civilne zaštite 

Mjere pomoći gospodarstvu

Mjere zadržavanja radnih mjesta za ožujak i travanj za još manji broj djelatnosti

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje na sjednici održanoj 25. ožujka donijelo je odluku o donošenu mjera – Programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za ožujak 2022. te Program zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za travanj 2022.

Potpore će moći ostvariti Poslodavci iz sektora:

  • Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti – Putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima (NKD 79);
  • Prijevoz i skladištenje – Gradski i prigradski kopneni prijevoz putnika (NKD 49.31) i Ostali kopneni prijevoz putnika (NKD 49.39)

te poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodni procesi bitno smanjeni ili onemogućeni.

U sklopu Programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za ožujak 2022. odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za ožujak 2022. godine za zahtjeve za dodjelu potpore primljene od 1. ožujka do 31. ožujka 2022. godine.

Potporu za ožujak mogu ostvariti svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 31. ožujka 2021. godine. Poslodavci koji obavljaju djelatnost sezonskog karaktera, bez obzira na oblik registracije poslovnog subjekta, mogu koristiti potporu za ožujak uz uvjet da su registrirali djelatnosti i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO- a do dana 31. ožujka 2021. godine, te da su u trenutku predaje zahtjeva u aktivnom statusu. Potpora za ožujak može se ostvariti za radnike zaposlene najkasnije do 28. veljače 2022. godine.

U sklopu Programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za travanj 2022. odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za travanj 2022. godine za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene od 1. travnja do 30. travnja 2022. godine.

Potporu za travanj mogu ostvariti svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 31. ožujka 2021. godine. Poslodavci koji obavljaju djelatnost sezonskog karaktera, bez obzira na oblik registracije poslovnog subjekta, mogu koristiti potporu za travanj uz uvjet da su registrirali djelatnosti i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do dana 31. ožujka 2021. godine, te da su u trenutku predaje zahtjeva u aktivnom statusu.

Potpora za travanj može se ostvariti za radnike zaposlene najkasnije do 31. ožujka 2022. godine.

Više informacija o mjeri za ožujak možete pronaći OVDJE.


Skraćenje radnog vremena i za mikropoduzetnike, ali do 50% skraćenja


Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje je proširilo Mjere aktivne politike zapošljavanja za 2022. godinu novim/starim mjerama: Potporom za očuvanje radnih mjesta – skraćivanje radnog vremena i Potporama za zadržavanje radnih mjesta za siječanj i veljaču 2022 godine.

Novo u ovogodišnjoj mjeri Skraćivanje radnog vremena (SRV) jest da se odnosi na sve poslodavce koji obavljaju gospodarsku djelatnost, dok u ranijoj verziji nije bila omogućena mikropoduzetnicima. Mjera će se provoditi tijekom cijele 2022 godine.

Značajna je promjena i to da se može dodijeliti potpora za skraćivanje radnog vremena do najviše 50% radnih sati, dok je ranije bila omogućena i za 90% radnih sati, tako da su i maksimalni iznosi potpore po radniku do oko 2.000 kuna.

Osnovni kriterij kod podnošenja zahtjeva za potporu za skraćivanje radnog vremena je očekivani pad ukupnog mjesečnog fonda radnih sati svih radnika zaposlenih kod poslodavca na puno radno vrijeme u mjesecu za koji se traži potpora minimalno 10%. 

Detaljno o novoj/promijenjenoj potpori naći ćete u dokumentu: Uvjeti i načini korištenja sredstva za provođenje mjera u 2022 godini.

Više...

Moguća isplata potpore blokiranim poslodavcima


Hrvatski zavod za zapošljavanje omogućio je isplatu sredstava iz mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim koronavirusom (COVID-19) poslodavcima kojima su računi blokirani (nesolventni poslodavci) ako udovoljavaju svim ostalim kriterijima za dobivanje navedene mjere odnosno ako su primili Obavijest o pozitivnoj ocjeni zahtjeva.

Isplata navedenih sredstava može se odobriti samo ako poslodavac ima otvoren zaštićeni račun za primanja, naknade i iznose koji su izuzeti od ovrhe ili na kojima je ovrha ograničena. VIŠE...

 


Potpora za očuvanje radnih mjesta (COVID-19 i područja pogođena potresom)

Više...


Potpora za očuvanje radnih mjesta izuzeta je od ovrhe

Sredstva koja je Hrvatski zavod za zapošljavanje isplatio poslodavcima kao Potporu za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima koronavirusom (COVID-19) izuzeta su od ovrhe. VIŠE...

 

Potpora poduzetnicima na otocima

Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije objavilo je Javni poziv za dodjelu potpora male vrijednosti u 2020. godini otočnim poslodavcima za očuvanje radnih mjesta. Javni poziv otvoren je do 24. studenoga. VIŠE...

Potpore i za cestovne prijevoznike tereta te one koji pružaju javne usluge

Vlada Republike Hrvatske je 22. listopada donijela Odluku o usvajanju dopuna Programa dodjele državnih potpora sektoru mora, prometa, prometne infrastrukture i povezanim djelatnostima u aktualnoj pandemiji COVID-a 19, kojom se dopunjava Program dodjele državnih potpora sektoru mora, prometa, prometne infrastrukture i povezanim djelatnostima u aktualnoj pandemiji COVID-a 19 (Narodne novine, broj 77/20) tako da se u Program dodaju cestovni prijevoznici robe po registraciji djelatnosti, ali i poduzetnici koji imaju potpisane Ugovore o pružanju javnih usluga, a koji u svim ostalim odredbama zadovoljavaju uvjete propisane Programom. VIŠE... 

Nacionalni je stožer svojom Odlukom ukinuo ograničenja i zabrane u trgovinama i trgovačkim centrima od 9. travnja, uključujući i ukidanje ograničenja radnog vremena trgovina. Na snazi je, do 30. travnja, preporuka da trgovci i dalje nose maske dok su u trgovini.

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske od 18. ožujka ukida zabrane i ograničenja u poslovanju tržnica, Odlukom o prestanku važenja Odluke o posebnom načinu rada tržnica za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19

Više informacija...

 

Ukinuta davanja na trošak testiranja na COVID

Ministarstvo financija donijelo je Pravilnik o izmjeni i dopunama Pravilnika o provedbi općeg poreznog zakona (NN 103/2020) kojime se u uvjetima posebnih okolnosti iz članka 107.a Općeg poreznog zakona, trošak laboratorijskog ispitivanja uzročnika zarazne bolesti, odnosno epidemije zaraznih bolesti što ih poslodavac i isplatitelj primitka na svoj teret omogućuje radnicima i fizičkim osobama, ne smatra primitkom po osnovi nesamostalnog rada. VIŠE...

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 12. veljače 2022.godine 20. verziju Objedinjenih revidiranih preporuka o prioritetima za testiranje na SARS-CoV-2, postupanju s kontaktima, završetku izolacije i karantene/samoizolacije s osvrtom na osobe koje su preboljele COVID-19 ili su cijepljene.

Izmjene u odnosu na ranije verzije odnose se na učenike osnovnih i srednjih škola koji sudjeluju u redovitom samotestiranju te su stoga oslobođeni samoizolacije (karantene) u slučaju kontakta s pozitivnom osobom neovisno o cijepnom statusu i preboljenju.

No, i dalje se, radi smanjenja širenja infekcije, svi bliski kontakti oboljelog upućuju u zdravstveni nadzor u karanteni/samoizolaciji.
Bliske kontakte koji su dio kolektiva u kojem je važno procijeniti proširenost infekcije preporučljivo je testirati brzim RT-PCR testom ili brzim antigenskim testom (BAT) unutar pet dana od izlaganja, a u ovu svrhu prikladni su i brzi testovi za samotestiranje koji za uzorak koriste bris nosa (dostupni putem ljekarni). Negativan rezultat testa nema utjecaja na trajanje karantene/ samoizolacije. Pozitivan rezultat testa zahtijeva obradu bliskih kontakata testirane osobe. Pozitivan brzi antigenski test nije potrebno potvrditi RT-PCR testom, ali je brze testove za samotestiranje potrebno potvrditi brzim antigenskim testom (BAT-om) u ovlaštenoj zdravstvenoj ustanovi. Potvrda pozitivnih rezultata brzih testova za samotestiranje koji za uzorak koriste bris nosa i brzih antigenskih testova se neće moći provoditi PCR-om sljedećih tjedana jer se ograničeni kapaciteti PCR testiranja trebaju prioritetno koristiti za testiranje oboljelih i unutar zdravstvenog sustava i sustava socijalne skrbi.
Bliski kontakti* podliježu zdravstvenom nadzoru u karanteni/samoizolaciji u trajanju od sedam dana od zadnjeg bliskog kontakta sa zaraženom osobom. Osobe koje su cijepljene unutar 4 mjeseca (2 mjeseca ako su cijepljene Janssen cjepivom), preboljele COVID-19 unutar 4 mjeseca, docijepljene osobe i osobe koje su se cijepile nakon preboljenja ne podliježu karanteni.

Ako su bolesnik i kontakti u zajedničkom kućanstvu bez mogućnosti izolacije bolesnika (npr. oboljelo dijete koje njeguju roditelji), kućni kontakti podliježu karanteni u trajanju od sedam dana nakon što bolesnik ispuni kriterije za završetak izolacije.

Cjelovit tekst Preporuka možete pronaći OVDJE.

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske je Odlukom o izmjeni Odluke o nužnoj epidemiološkoj mjeri korištenja medicinskih maski ili maski za lice, od 29. travnja 2022. godine, produžio obavezu i preporuku nošenja maski koju je propisao Odlukom od 7. travnjaNajnovija je odluka na snazi do 31. svibnja.

Nacionalni Stožer civilne zaštite 7. je travnja svojom Odlukom o nužnoj epidemiološkoj mjeri korištenja medicinskih maski ili maski za lice promijenio popis osoba koje moraju nositi maske i uveo preporuke za njihovo nošenje.  

Maske za lice ili medicinske maske obvezni su koristiti na ispravan način, tako da cijelo vrijeme dok se nosi maska prekriva usta i nos:

  • zaposlenici u zdravstvenom sustavu, odnosno u zdravstvenim ustanovama, trgovačkim društvima koja obavljaju zdravstvenu djelatnost i kod privatnih zdravstvenih radnika,
  • pacijenti i sve osobe koje iz bilo kojih razloga dolaze u prostore zdravstvenih ustanova i trgovačkih društava koja obavljaju zdravstvenu djelatnost te prostore privatnih zdravstvenih radnika,
  • zaposlenici ustanova socijalne skrbi koje pružaju uslugu smještaja i posjetitelji korisnicima.

Preporuča se da medicinske maske i maske za lice na ispravan način nose i:

  • vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prometa i putnici u javnom prometu;
  • zaposlenici u trgovačkoj djelatnosti i kupci za vrijeme boravka u prodavaonicama;
  • zaposlenici u ugostiteljskoj djelatnosti koji dolaze u kontakt s gostima ili sudjeluju u posluživanju i pripremi jela, pića i napitaka;
  • gosti u ugostiteljskim objektima u zatvorenim prostorima, osim dok sjede na svojim mjestima i konzumiraju hranu, piće ili napitke;
  • zaposlenici trgovačkih društava, ustanova i institucija koji rade sa strankama i stranke koje dolaze u ta trgovačka društva, ustanove i institucije (uključujući i HGK);
  • zaposlenici u uslužnim djelatnostima u kojima se dolazi u bliski kontakt s klijentima;
  • zaposlenici u uredima u kojima se ne može osigurati međusobna fizička distanca od najmanje dva metra;

Više o obavezi nošenja maski možete pronaći OVDJE..

Stožer civilne zaštite zbog potresa ukinuo propusnice

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske s obzirom na novonastalu situaciju donio je Odluku o stavljanju izvan snage Odluke o zabrani napuštanja županije prema mjestu prebivališta ili boravišta u Republici Hrvatskoj

Želite li pomoći, umjesto odlaska na potresom pogođena područja možete to učiniti novčanim uplatama ili donacijama odjeće, hrane i higijenskih potrepština, a tvrtke mogu pomoći svojom opremom za raščišćavanje ili odvoz ruševina

Ukinut dosadašnji način organizacije javnog prijevoza


Odlukom o prestanku važenja Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19
, od 9. travnja 2022. godine ukinuta su ograničenja i mjere u javnom prijevozu, osim nošenja maski koje se, prema Odluci Stožera, i dalje preporučuje i vozačima i putnicima u javnim prometalima. 

Ukinute posebne mjere za taksiste

Odlukom nacionalnog stožera od 9. travnja ukinute su opće i specifične mjere zaštite koje moraju primjenjivati pružatelji usluga taksi prijevoza.

 

Priopćenja stožera civilne zaštite

OSTALE INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE 


Želite li nam poslati primjedbu u vezi s poteškoćama u poslovanju zbog bolesti COVID-19, pošaljite nam je obrascem u nastavku.

 

Izvor: Pixabay