Objavljeno: 13. 11. 2020. , Ažurirano: 13. 11. 2020.

Nacionalna razvojna strategija za idućih deset godina je izuzetno važan dokument za Hrvatsku čija je izrada uključivala niz institucija i pojedinaca uključujući i Hrvatsku gospodarsku komoru. Ovaj dokument ukratko pokazuje gdje je Hrvatska sada, gdje bi trebala biti za deset godina, te ono što je najvažnije, na koji način će se to postići. Pored toga, ovaj dokument je bitan jer određuje prioritete za korištenje sredstava fondova Europske unije, odnosno znatno olakšava pregovore oko njihovog korištenja, a radi se o razdoblju koje pokriva cijelu iduću financijsku perspektivu 2021. – 2027.

Strategijom su nakon niza rasprava odabrani razvojni smjerovi Hrvatske za idućih deset godina, kao i strateški ciljevi koji se žele ostvariti. Točnije, Nacionalnom strategijom predviđena su četiri ključna razvojna smjera i trinaest strateških ciljeva te konkretni pokazatelji uspješnosti koji će biti jasan pokazatelj da li su određeni ciljevi ostvareni. Pri tome lista ciljeva započinje pojedinim ekonomskim ciljevima poput cilja o dostizanju 75% prosječne razine razvijenosti EU u 2030. godini. S obzirom da to predstavlja pomak od deset postotnih bodova u odnosu na trenutnu situaciju već je iz prvog cilja vidljivo da su ciljevi prilično ambiciozni, ali i ostvarivi.

_DSC0781.JPG
Predsjednik HGK Luka Burilović; Izvor: HGK.


"Riječ je o ključnom dokumentu za cjelokupan razvoj društva i gospodarstva i zato je od vitalnog značaja za našu budućnost da Nacionalna strategija ne ostane samo popis lijepih želja kao što se u prošlosti znalo događati", poručio je predsjednik HGK Luka Burilović dodavši kako će strategija nakon eventualnih izmjena u okviru javne rasprave biti podloga za provedbu ekonomske politike i rast i razvoj Hrvatske, a konačan rezultat bit će odraz potencijala i sposobnosti za njezinu provedbu.

Strategijom su detaljnije određeni i prioriteti pri ostvarivanju svakog od strateških ciljeva na temelju kojih će se izraditi, a neki su već i izrađeni, razvojni programi za određena područja, odnosno akcijski i provedbeni programi. Također je vrlo bitno da je Nacionalnom provedbom predviđeno praćenje provedbe i ispunjavanja pokazatelja od strane Upravljačkog odbora koji ima mogućnost i mijenjati te dopunjavati pojedine dijelove Strategije. Naravno, može se raspravljati o ostvarivosti postavljenih ciljeva, odnosno, s druge strane, da li su oni dovoljno ambiciozno postavljeni, ali široki konsenzus uključenih u njezinu izradu trebao bi ići u prilog tome da su ciljevi realni. Pritom se u trenutnoj situaciji može raspravljati i o nepredvidljivim situacijama poput prisutne pandemije COVID-a, u kojoj je njezino suzbijanje prioritet nacionalnih politika niza zemalja, ali to ne umanjuje važnost ovog dokumenta.

Također treba napomenuti da je Hrvatska uključena u globalne tokove pa su i ciljevi predstavljene Nacionalne strategije u velikoj mjeri povezani s ciljevima Programom UN-a za održiv razvoj 2030.