Hrvatski logistički kapaciteti daleko od punog potencijala

Bosiljko Zlopaša, Petar Šimić, Mario Demirović i Dario Soldo
Izvor: HGK
Hrvatski logistički kapaciteti daleko od punog potencijala
Objavljeno: 18. 01. 2023. , Ažurirano: 18. 01. 2023.
Udareni temelji za unaprjeđenje sustava suradnjom Carine te otpremništva i logistike

Bosiljko Zlopaša, Petar Šimić, Mario Demirović i Dario Soldo
Izvor: HGK
"Važna je suradnja svih entiteta u lancu opskrbe kao i ostalih dionika koji utječu na odvijanje procesa unutar opskrbnog lanca. No, potrebna je i modernizacija cjelokupnog logističkog sustava i proširenje skladišnih kapaciteta“, rekao je predsjednik Udruženja otpremništva i logistike HGK Petar Šimić na jučerašnjoj sjednici Vijeća Udruženja otpremništva i logistike, u sklopu koje je održan okrugli stol "Logističari i carina, partneri u razvoju konkurentnosti opskrbnih lanaca".
Događaju su prisustvovali predstavnici ostalih prometnih Udruženja koji djeluju u sklopu HGK.
Direktor Sektora za promet HGK Dario Soldo naglasio je važnost djelatnosti otpremništva i logistike u Hrvatskoj. Govoreći o podacima o porastu robne razmjene u posljednjem desetljeću, istaknuo je logistički potencijal Hrvatske i mogućnost njegovog unapređenja.
Na razvoj logistike i otpremništva utječe i carinski postupak koji je neophodan prilikom razmjene dobara s inozemstvom te predstavlja vrlo važnu kariku unutar opskrbnog lanca, stoga je na sjednici bilo riječi i o moderniziranom pristupu carinske službe u provedbi carinskih formalnosti, s posebnim osvrtom na jačanje koncepta partnerskog odnosa s gospodarstvom.
Carinska uprava, kako je naglasio njezin ravnatelj Mario Demirović, otvorena je za pitanja, probleme i sugestije gospodarskih subjekata te želi u suradnji s hrvatskim gospodarstvenicima ojačati partnerski odnos koji je neophodan za razvoj i uspješnost.
Izvor: HGK
S ciljem razvoja pojednostavljenja postupka carinjenja, pomoćnik ravnatelja Carinske uprave Bosiljko Zlopaša predstavio je funkcioniranje novog AEO sustava, čije su prednosti na tržištu u procesu razvoja te se u bližoj budućnosti očekuje jednostavniji uvoz i izvoz robe.
Njime bi se trebala smanjiti količina fizičkih i dokumentarnih kontrola, omogućila bi se prethodna obavijest o kontroli te bi se prioretizirala kontrola ako je gospodarski subjekt za nju i odabran. S obzirom na prednosti koje Hrvatska ima, kao što su povoljan geoprometni položaj, prolazak paneuropskih koridora kroz zemlju te naposljetku ulazak Hrvatske u Schengen, suradnjom i partnerstvom Carinske uprave i gospodarstvenika može se značajno unaprijediti status Hrvatske kao logističke zemlje.