Objavljeno: 30. 11. 2020. , Ažurirano: 30. 11. 2020.

Europski sud pravde presudio je 28. listopada 2020. da naplata cestarine u Njemačkoj nije u skladu s EU zakonodavstvom. Prema presudi, Savezna Republika Njemačka je uzela je u obzir troškove prometne policije prilikom izračuna cestarine za teška teretna vozila, iako to nije dopušteno zakonodavstvom EU. U izračun cestarine trebali su biti uključeni samo troškovi infrastrukture. 

Stoga svi obveznici njemačke cestarine imaju pravo na povrat od Savezne Republike Njemačke, a najmanje dijela cestarine plaćenog u godinama od 2017. do 2020. godine koji se odnosio na troškove prometne policije. Prema trenutnim procjenama, zahtjev za naknadu odnosi se na najmanje oko 4% iznosa plaćene cestarine, a moguće da postoje i potraživanja koja premašuju ovaj iznos. 

U pratećim dokumentima možete pročitati Priopćenje za medije Europskog suda, a na sljedećoj POVEZNICI može se naći cjelovita presuda. Presuda na hrvatskom se može naći i na POVEZNICI na stranicama Europske komisije.  

Prema dostupnim informacijama tvrtke koje imaju pravo tražiti povrat mogu to prema njemačkim nadležnim tijelima uputiti izravno ili putem posrednika/odvjetnika. 

Tvrtke mogu potraživati preplaćeni iznos za razdoblje 2017. – 2020. godine.

Zbog strogih rokova zastare, tvrtke ne mogu tražiti potraživanja nastala u godinama prije 2017. budući da rok zastare iznosi tri godine.

Obzirom da će za potraživanja za 2017. godinu nastupiti zastara s 31. prosincem 2020. godine tvrtke za 2017. trebaju predati zahtjeve za povrat najkasnije do kraja 2020. (tako da Bundesamt für Güterverkehr (BAG) primi zahtjev najkasnije do kraja 2020.) 

Za predaju zahtjeva za povrat potrebne su sljedeće informacije:

  • potrebni su podaci o naplati cestarine i potvrde o naplati cestarine iz godina na koje se odnosi zahtjev za povrat
  • svaka tvrtka koja plaća cestarinu mora biti registrirana pojedinačno, grupne registracije nisu moguće
  • paziti da su dostavljeni dokumenti sastavljeni u vaše ime ili u ime vaše tvrtke
  • svaka promjena imena i pravno sljedništvo moraju se dokumentirati odgovarajućim izvodima iz trgovačkog registra

Za 2018. i 2019. godinu moguće je predati zahtjeve i sljedeće kalendarske godine, ali ako se šalje direktno na BAG, Njemačko savezno udruženje za transport i logistiku - BGL preporuča da se prijava šalje zajedno za sve tri godine (2017.,2018. i 2019.), ako su podaci dostupni, kao bi se preduhitrila moguća zastara.

Iz pravnih razloga, konkretni iznosi nastali u pojedinim godinama trebali bi biti precizno određeni.

BGL preporučuje sljedeća rješenja za potraživanje povrata preplaćene cestarine no treba napomenuti da se ti modeli rješenja ne mogu međusobno kombinirati.

Trebate se odlučiti samo za jednu opciju povrata:

  • Mogućnost 1: Zainteresirane tvrtke mogu se bez obveze registrirati na web mjestu www.mautzurueck.de ( tzv. e-Claim) i podnijeti zahtjev za preplaćene cestarine;
  • Mogućnost 2: Individualno rješenje s angažmanom odvjetnika po izboru
  • Mogućnost 3: Individualno rješenje i samostalna prijava. Operatori mogu pojedinačno kontaktirati njemačka tijela i zatražiti povrat preplaćenih iznosa: Bundesamt für Güterverkehr: Postfach: 190180; 50498 Köln (https://www.bag.bund.de/DE/Home/home_node.html)

Formulari za povrat dostupni su na na: https://www.bag.bund.de/DE/Navigation/Service/Formulare/formulare.html?nn=13058

Ako imate poteškoća s registracijom ili identificiranjem relevantnih dokumenata, kontaktirajte telefonsku liniju za korisnike iz inozemstva: 008000 2222628; e-mailifg@bag.bund.de (https://www.bag.bund.de/DE/Service/Kontakt/kontakt_node.html). 

E-Claim je postavio rok 4. prosinca 2020. godine za dostavu zahtjeva kako bi stigao obraditi zahtjeve za 2017. godinu.

Posredovanje vezano za predaju zahtjeva nudi i Bundesverband Wirtschaft, Verkehr und Logistik (BWVL) e.V., e--mail: info@bwvl.de i neufang@bwvl.de; Internet adresa: www.bwvl.de 

Tvrtke koje će trebati kontakte odvjetničkih ureda u Njemačkoj u kojima govore i hrvatski jezik mogu se obratiti Odjelu za promet i veze HGK na e-adresu: promet@hgk.hr